غذاهایی که شما را خوشحال می کند. – دکتر رویا خادمیان


comida saludable 830x553 1 - غذاهایی که شما را خوشحال می کند.

غذاهایی که شما را خوشحال می کند.

غذایی که می خوریم بر اساس فعل و انفعالات داخلی بدن بر روحیه ما تأثیر می گذارد. امروزه به دلایل مختلف ، گاهی ما غمگین ، ناامید هستیم و رفتار نادرست دیگران نیز بر احساسات بد ما تأثیر می گذارد. به همین دلیل ، علاوه بر نحوه برخورد با رفتارمان ، باید از غذا نیز کمک بگیریم.

کربوهیدرات ها

بر اساس یک مطالعه جدید در مجله طب داخلی ، افرادی که حدود یک سال رژیم کم کربوهیدرات داشتند (حدود 1.2 فنجان برنج – یک تکه نان) بیشتر در معرض اضطراب ، افسردگی یا عصبانیت هستند. رژیم کربوهیدرات کم چرب با تمرکز بر محصولات لبنی کم چرب ، غلات کامل ، میوه ها و غلات کامل معرفی شد.

کربوهیدرات ها باعث افزایش تولید سروتونین (ماده شیمیایی که در مغز احساس خوبی می کند) می شود. رژیم کم کربوهیدرات بر روحیه تأثیر منفی می گذارد.

میوه ها و سبزیجات

مطالعات قبلی نشان داده بود که آنتی اکسیدان های موجود در میوه ها ، سبزیجات و اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی با کاهش افسردگی ارتباط دارد. غلات حاوی اسید فولیک ، ویتامین B ، مرکبات و سبزیجات هستند که انتقال دهنده های عصبی م thatثری هستند و بر خلق و خو تأثیر می گذارند.

زعفران

در مطالعه ای روی 50 زن مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی ، مطالعه ای در ایران با استفاده از کپسول زعفران نشان داد که علائم PMS آنها (شامل نوسانات خلقی و افسردگی) حداقل 50 درصد در مقایسه با گروه دارونما کاهش یافته است. ، که فقط آنها 8 درصد کاهش علائم را گزارش کردند.

شکلات تلخ

مطالعه ای که توسط مرکز تحقیقات سوئیس انجام شد نشان داد که خوردن شکلات به مدت 40 هفته (40 گرم در روز) باعث کاهش هورمون استرس (کورتیزول) در افراد مبتلا به استرس شدید می شود.

موز

موز منبع خوبی از قند طبیعی ، ویتامین B6 و فیبر و پری بیوتیک ها است که سطح قند خون و خلق و خو را حفظ کرده و در نتیجه روحیه خوبی می بخشد.

مغز متحرک است

برخی از مغزها سرشار از تریپتوفان ، روی و سلنیوم هستند که می توانند از عملکرد مغز حمایت کرده و خطر افسردگی را کاهش دهند.

قهوه

قهوه حاوی ترکیبات زیادی از جمله کافئین و کلروژنیک اسید است ، بنابراین روحیه شما را تقویت می کند. مطالعات نشان می دهد که قهوه بدون کافئین حتی می تواند مثر باشد.

راهکارهایی برای بهبود خلق و خو

با هر وعده غذایی وعده های غذایی سنگین نخورید.

ورزش.

به اندازه کافی خوابیدن.

هوای تازه تنفس کن.

زیاد بخندید.

مشارکت در کارهای اجتماعی داوطلبانه.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر روی خادمیان روی پیوند زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید