پرطرفدارترین رژیم سال کدام است ، رژیم کتوژنیک چیست؟


عکس 2017 08 17 13 07 48 1 400x400.  پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

پرطرفدارترین رژیم سال کدام است ، رژیم کتوژنیک چیست؟

طبق نظرسنجی های اخیر ، رژیم کتوژنیک دوباره به عنوان محبوب ترین رژیم سال در ایالات متحده معرفی شد.

این رژیم انرژی بیشتری نسبت به چربی ها در اختیار بدن قرار می دهد که حدود 90 درصد از انرژی مورد نیاز روزانه بدن است.

به عنوان مثال ، در این رژیم از کره و روغن برای تهیه قهوه استفاده می شود و همبرگر با پنیر زیاد بدون نان معمولی خورده می شود.

در عوض غلات کامل ، حبوبات ، میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای و … در این غلات قربانی می شوند.

هنگامی که بدن شروع به سوزاندن چربی به جای گلوکز به عنوان منبع اصلی انرژی می کند ، بدن وارد مرحله کتوز می شود.

غذای کتوژنیک.  پرطرفدارترین رژیم سال کدام است ، رژیم کتوژنیک چیست؟

“ویتنی لینسنمایر ، سخنگوی آکادمی غذا آمریکا می گوید:

این رژیم برای کاهش وزن ، سوزاندن کالری بیشتر ، کاهش گرسنگی ، کنترل دیابت ، درمان صرع مداوم ، بهبود فشار خون ، کاهش کلسترول و تغییر نوع چربی های مصرف شده توسط ناتریگلیسیریدها ، سوخت بدن توصیه می شود. گزارش های مردمی نشان می دهد که رژیم عمل کرده و به نتیجه مثبتی دست یافته است.

مدیر مرکز تناسب اندام رژیم دوک ، دکتر ویلیام جنس ، گفت:

ما مزایای قابل توجهی را مشاهده می کنیم.

برای درک بهتر رژیم کتوژنیک ، می خواهم یک مثال برای شما بیاورم. به موتور احتراق دو طرفه فکر کنید که می تواند با گاز یا بنزین روشن شود. این خودرو همیشه با گاز کار می کرد ، حالا در وسط جاده بنزین تمام می شود و خاموش می شود. چه کار می کنی؟ خوب ، شما دکمه گاز را فشار داده اید زیرا می توانید از سوخت جایگزین استفاده کنید. فقط با بنزین ماشین شما بهتر و سریعتر کار می کند. بدن ما مانند این خودرو است که دو نوع سوخت دارد. کربوهیدرات ها و چربی ها. حالا وقتی کربوهیدرات مصرف می کند چه اتفاقی می افتد؟ مطمئناً شما را وسط نمی گذارد ، زیرا می تواند به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کند. در مورد چربی سوزی نیز بهتر عمل می کند.

رژیم کتوژنیک این دارو ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به صرع استفاده می شد ، اما اکنون یکی از محبوب ترین رژیم های کاهش وزن است. در رژیم کتو ، مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش می یابد (حدود 5) و چربی ها جایگزین می شوند. کاهش مصرف کربوهیدراتها افزایش مصرف چربی بدن را در حالت کتوز قرار می دهد.

نمودار کتو رژیم 95397 697 494x400 - محبوب ترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

هدف رژیم کتو ورود به کتوز از طریق متابولیسم چربی است. در مورد کتوز ، بدن به جای کربوهیدرات از انرژی برای انرژی استفاده می کند. کربوهیدرات کم ، چربی ها به کتون تبدیل می شوند که انرژی بدن را تامین می کنند.

b3uf عکس 2018 10 09 23 45 12 726x400.  پرطرفدارترین رژیم سال کدام است؟  رژیم کتوژنیک چیست؟

منظور از کتوز چیست؟

کربوهیدرات ها (قند یا گلوکز) سوخت اصلی انرژی بدن هستند ، اما در رژیم کتوژنیک که مربوط به کربوهیدرات ها نیست ، بدن چربی را برای سوخت خریداری می کند. نام علمی این تغییر در وضعیت بدن ، از سوزاندن گلوکز تا سوزاندن چربی ، کتوز است.

انواع رژیم های کتوژنیک چیست؟

معمولاً چهار نوع رژیم کتوژنیک وجود دارد. در زیر شرح مفصلی از رژیم های کتوژنیک استاندارد ، رژیم های کتوژنیک دوره ای یا دوره ای ، رژیم های کتوژنیک هدف دار و رژیم های کتوژنیک با پروتئین بالا آمده است. در ادامه مقاله عبارت macro elements را خواهید یافت. غذاهایی که هر روز می خوریم به دو دسته تقسیم می شوند. عناصر خرد و عناصر کلان. درشت مغذی ها شامل سه دسته اصلی هستند: چربی ها ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و ریزمغذی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی.

1- رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD)

مناسب برای مبتدیان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات

این نوع رژیم غذایی حاوی 5٪ کربوهیدرات ، 20٪ پروتئین و 75٪ چربی است. این بدان معناست که میزان چربی بیشتر است. در رژیم کتوژنیک استاندارد ، همه غذاها و پیش غذاهای اصلی بر اساس چربی هایی مانند آووکادو ، کره ، چربی های سالم ، ماهی چرب و گوشت ، زیتون و روغن زیتون است. مقدار چربی مصرف شده در این رژیم غذایی روزانه باید معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشد.

برای میوه ها و سبزیجات ، بهتر است از سبزیجات غیر نشاسته ای (مانند هویج ، اسفناج ، کلم بروکلی و غیره) و میوه های کم کربوهیدرات مانند توت ها و خربزه استفاده کنید. متوسط ​​مصرف پروتئین حدود 112 گرم گوشت ، ماهی یا مرغ در هر وعده است.

2- رژیم کتوژنیک دوره ای یا دوره ای (CKD)

مناسب برای ورزشکاران نسبت مواد مغذی در این رژیم: 75٪ چربی ، 15 تا 20٪ پروتئین ، 5 تا 10٪ کربوهیدرات در روزهای کتو و 25٪ چربی ، 25٪ پروتئین و 50٪ کربوهیدرات در روزهای آزاد.

رژیم کتوژنیک چرخه ای یا معمولی راهی آسان تر برای افزودن چربی به رژیم غذایی است که به شما امکان می دهد در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. یک نوع رژیم کتوژنیک معمولی شامل رژیم کتوژنیک استاندارد پنج روز در هفته و رژیم دو روزه غیر کتوژنیک است. برخی افراد ترجیح می دهند وقت آزاد خود را برای مناسبت های خاص مانند تعطیلات ، روزهای تولد و عروسی ذخیره کنند.

توصیه ما این است که از کربوهیدراتهای سالم مانند میوه ها ، سبزیجات نشاسته ای ، محصولات لبنی و غلات کامل (به استثنای غذاهای فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید تا در روزهای رایگان نتایج بهتری بگیرید.

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD)

مناسب برای بدنسازان نسبت مواد مغذی در این رژیم: 65 تا 70 درصد چربی ، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات

رژیم های کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران فعال که رژیم کتوژنیک را انتخاب می کنند اما به کربوهیدرات بیشتری احتیاج دارند ، رایج است. در این رژیم ، افراد مجاز به مصرف 20 تا 30 درصد کربوهیدرات قبل از ورزش و افزایش شدت ورزش خود هستند (میزان کربوهیدراتهای مصرفی در طول روز 70 تا 80 گرم است). محبوب ترین رژیم غذایی

بهترین گزینه افزودن میوه ، لبنیات یا غذاهای غلات کامل است. خوشبختانه کربوهیدرات هایی که در این رژیم می خوریم بسیار راحت سوزانده می شوند و به صورت چربی در بدن ذخیره نمی شوند.

4- رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا

مناسب برای افراد فعال جسمی. نسبت مواد مغذی در این رژیم: 60-65 fat چربی ، 30 protein پروتئین ، 5 تا 10 carbohyd کربوهیدرات

این نوع رژیم کتوژنیک نیاز به دریافت روزانه 120 گرم پروتئین (یا چهار 115 گرم گوشت قرمز ، ماهی یا مرغ) و حدود 130 گرم چربی دارد. کربوهیدرات ها هنوز محدود هستند – کمتر از 10 درصد کالری روزانه شما.

بسیاری از مردم این رژیم را ترجیح می دهند زیرا می توانند پروتئین و چربی کمتری نسبت به رژیم کتوژنیک معمول مصرف کنند. البته ، این نوع رژیم نمی تواند منجر به کتوز شود ، زیرا پروتئین ، مانند کربوهیدرات ها ، می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. اما به طور کلی ، این نوع رژیم کتوژنیک منجر به کاهش وزن می شود. محبوب ترین رژیم غذایی

کدام نوع رژیم کتوژنیک را باید انتخاب کنید؟

اینکه کدام نوع رژیم کتو را انتخاب کنید بستگی به هدف شما دارد ، اما رایج ترین آن رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای مبتدیان گزینه مناسبی است. رژیم کتوژنیک هدفمند برای ورزشکاران عالی است ، اما بدنسازان بهتر است از رژیم منظم یا چرخه ای پیروی کنند. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا برای افراد فعال از نظر بدنی نیز مفید است. به عنوان مثال ، اگر فقط 20 the از کالری مصرف شده در رژیم غذایی استاندارد باید توسط پروتئین تأمین شود ، در رژیم کتو با پروتئین بالا این مقدار باید به 35 افزایش یابد.

آیا می توانم با رژیم کتو وزن کم کنم؟

شواهد نشان می دهد که با رژیم کتو شما می توانید وزن بیشتری را در 2-6 ماه کاهش دهید تا از هر رژیم غذایی معمول دیگری تناسب اندام بیشتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید