کاهش عوارض بارداری با رژیم غذایی خاص – دکتر رویا خادمیان


ba2725 1 - با رژیم غذایی خاص عوارض بارداری را کاهش دهید

با رژیم غذایی خاص عوارض بارداری را کاهش دهید

تحقیقات علمی نشان داده است که با رژیم غذایی خاص و سالم می توان عوارض بارداری را کاهش داد.

محققان دانشگاه کندی در ایالات متحده دریافتند که زنان بارداری که سه معیار تغذیه سالم را ارزیابی کرده اند ، کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون حاملگی و زایمان زودرس قرار دارند.

دانشمندان رژیم غذایی افراد در دوران بارداری را تجزیه و تحلیل کرده اند. در هفته هشتم تا سیزدهم بارداری ، 1900 زن مشاهده شدند که تمام موارد مشاهده شده در سه ماه گذشته را گزارش کرده اند. از 16 تا 22 و در هفته های 24 تا 29 ، زنان آنچه را که در 24 ساعت گذشته خورده بودند گزارش کردند.

پاسخ آنها بر اساس سه عادت غذایی سالم بود: شاخص تغذیه سالم جایگزین (AHEI) ، رژیم غذایی جایگزین مدیترانه ای (AMED) و روش های غذایی برای پیشگیری از فشار خون بالا (DASH). هر سه رژیم غذایی ، محدود کردن مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده ، بر مصرف میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، آجیل و لوبیا تأکید می کنند.

محققان تاکید کردند که پیروی از هرگونه رژیم غذایی قبل از بارداری تا سه ماهه دوم با کاهش خطر ابتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالا ، پره اکلامپسی و زایمان زودرس همراه است.

در طول 16-22 هفته شاخص تغذیه جایگزین ، زنان با نمره بالا 32 درصد کمتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری بودند.

هفته های 12-17 در زنانی که استراتژی های رژیم غذایی فشار قوی را در هفته 16-22 برای فشار خون بالا ارزیابی کردند ، 19 درصد کمتر دچار اختلالات استرس مرتبط با بارداری بودند.

رتبه بالای رژیم غذایی مدیترانه ای جایگزین در 24-29 هفته یا رتبه بالای روش های رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا در هفته 24-29 ، خطر زایمان زودرس را تا 50 کاهش می دهد.

اینها نتایجی است که دانشمندان آمریکایی در تحقیقات خود با تأکید شدید بر رژیم غذایی سالم به دست آورده اند.

برای بهره مندی از رژیم آنلاین دکتر روی خادمیان ، روی پیوند زیر کلیک کنید.

برنامه غذایی دریافت کنید

دیدگاهتان را بنویسید