کاهش وزن و عدم تعادل هورمونی


بسیاری اوقات زنانی که روند کاهش وزن را طی می کنند از کاهش وزن خود شکایت دارند !! آنها می گویند همه ما کار کرده ایم ، اما چند پوند باقی مانده نمی میرد. اغلب ، وقتی آنها را مطالعه می کنیم ، می بینیم که مشکلات هورمونی خاصی دارند. در واقع ، به طور خلاصه ، ما می توانیم با مشکل عدم تعادل 4 هورمون روبرو شویم: استروژن ، انسولین ، کورتیزول ، آدیپونکتین. بیایید امروز در مورد عدم تعادل استروژن صحبت کنیم.

با عملکرد روی اندامها ، عدم تعادل در خون و استروژن بالا از روند کاهش وزن جلوگیری می کند و در واقع حتی مشخص شده است که نوع چاقی در زنان (گلابی و) با این هورمون ارتباط دارد. بنابراین اکنون این س isال مطرح است که چگونه هورمون ها را متعادل کنیم؟ یکی از راه های اصلی برای دریافت فیبر کافی.

وقتی به مطالعات بزرگ فراتحلیل نگاه می کنیم. ما می بینیم که مصرف فیبر می تواند بر گیرنده های استروژن تأثیر بگذارد ، حتی از سرطان هایی مانند سرطان سینه و آندومتر جلوگیری می کند. با مصرف و دریافت فیبر مناسب ، استروژن را در بدن با تأثیر بر گیرنده های استروژن کاهش می دهیم.

همه می دانیم که منابع اصلی فیبر سبزیجات و غلات هستند ، مخصوصاً سبزیجات کلم (کلم بروکلی ، گل کلم ، جوانه بروکسل و غیره) اقلامی مانند دانه کتان و چیا ، که در من بسیار رایج است 🙂 ⠀⠀

خوب! برای زنان ، 25 تا 40 گرم فیبر در روز یک هدف خوب است (توجه: توجه داشته باشید که سبزیجات به ویژه کلم می تواند باعث نفخ شود ، از کپسول های کربوهیدرات استفاده کنید ، در این صورت نوشیدن مقدار زیادی آب مناسب است).

برای تحقق بخشیدن به این ایده ، من یک میان وعده خوشمزه ارائه می دهم که فوق العاده است و می تواند فیبر تقریبی مورد نیاز شما را تامین کند.

کلم بروکلی (2 فنجان) – 5 گرم

گل کلم Ul (2 فنجان) – 4.5 گرم

بروکسل (2 فنجان) – 8 گرم

دانه های چیا (2 قاشق غذاخوری) – 7 گرم

دانه کتان (2 قاشق غذاخوری) – 8 گرم

انواع توت ها یا تمشک (1 فنجان) – 8 گرم

آیا دوست دارید یک قاشق غذاخوری سرکه سیب یا روغن زیتون به این سالاد اضافه کنید…

حالا شما به ما بگویید ، آیا فکر کرده اید که روزانه چقدر فیبر دریافت می کنید؟ منبع مورد علاقه شما از فیبر چیست و چگونه آن را هر روز دریافت می کنید؟

موفق باشید و سلامت باشید

دیدگاهتان را بنویسید