یوگا برای درمان آسم حرکات موثر یوگا و تمرینات برای آسم


طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان اضافی برای آسم مفید است. در مورد اثربخشی تمرینات یوگا برای درمان آسم بیشترین مزایای این ورزش را بخوانید.

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که علائمی مانند مشکلات تنفسی ، نای یا تنگی قفسه سینه ایجاد می کند.

برخی از تمرینات یوگا را می توان به عنوان بخشی از برنامه درمان آسم استفاده کرد.

یوگا ورزشی متمرکز بر تفکر است که باعث افزایش انعطاف پذیری ، تعادل ، کنترل تنفس و غیره می شود.

تمرینات منظم یوگا می تواند به کاهش شدت علائم آسم کمک کند.

یوگا اولین درمان آسم نیست ، اما می تواند بخشی از یک برنامه درمانی جامع باشد.

در واقع ، برخی از تمرینات یوگا با کاهش سطح استرس ، باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق به کنترل علائم آسم کمک می کند.

این مقاله به بررسی تاثیر تمرینات یوگا برای افراد مبتلا به آسم و چند حرکت ساده می پردازد.

همچنین بخوانید:

همه چیز در مورد آسم (کلیک کنید)

یوگا چگونه به درمان آسم کمک می کند؟

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که مجاری تنفسی را درگیر می کند.

حمله آسم مجاری تنفسی را تنگ و ملتهب می کند. در این حالت ، ماهیچه های اطراف آنها سفت و منقبض می شوند و باعث بروز علائمی مانند سرفه ، تنگی نفس و سفت شدن قفسه سینه می شوند.

درمان آسم معمولاً شامل داروهایی است که عضلات مجاری تنفسی را شل کرده و تورم و مخاط را بطور موثر کاهش می دهد.

طبق برخی مطالعات ، تمرینات یوگا به عنوان یک درمان کمکی برای آسم مفید است. این بدان معنی است که می توان آن را همراه با یک برنامه درمانی که ممکن است شامل دارو باشد ، استفاده کنید.

بر اساس مطالعه سال 2016 روی 1048 شرکت کننده در آزمایشات بالینی ، یوگا تا حدی کیفیت زندگی و علائم افراد مبتلا به آسم را بهبود می بخشد.

با این حال ، به گفته محققان ، بسیاری از این مطالعات دارای اشکال بودند. بنابراین ، دانشمندان به تحقیقات بیشتری درباره نحوه یوگا برای افراد مبتلا به آسم نیاز دارند.

بر اساس یک مطالعه محدود در سال 2010 ، اگرچه یوگا آسم را درمان نمی کند ، اما در مدیریت علائم آن موثر است. در واقع ، حرکات آن ماهیچه های قفسه سینه را باز می کند ، تنفس عمیق را تشویق می کند و بین تنفس و حرکت ارتباط برقرار می کند.

همچنین بخوانید:

حمله آسم و درمان (کلیک کنید)

تمرینات یوگا مناسب برای آسم

تمرینات زیر برای افراد مبتلا به آسم مفید است. این تمرینات برای باز کردن قفسه سینه ، تشویق تنفس عمیق و کنترل تنفس مثر است.

در حالی که تمرینات زیر برای مبتدیان است ، قبل از شروع برنامه ورزشی جدید ، باید سطح آمادگی جسمانی خود یا آسیب های موجود را بررسی کنید.

5 تمرین یوگا که برای آسم مناسب است.

همچنین بخوانید:

حرکات یوگا برای درمان میگرن (کلیک کنید)

چرخش ستون فقرات

این وضعیت علاوه بر بهبود تنفس عمیق ، در کاهش کمردرد و بهبود هضم مثر است.

  1. برای انجام این وضعیت ، به پشت دراز بکشید و دست ها را دراز کنید.
  2. تنفس (دم) وزن زانوی چپ را به سمت قفسه سینه بکشید.
  3. بازدم را فشار دهید زانو به سمت راست بدن. می توانید زانوها را روی زمین بگذارید یا از بالش برای حمایت بیشتر استفاده کنید.
  4. سر خود را به چپ متمایل کنید.
  5. 10 ثانیه نگه دارید.
  6. تنفس (دم) ، زانو را به عقب بکشید و حرکت را به طرف دیگر تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم تمرینات مoثر یوگا و تمرینات برای آسم مزایای فیزیکی و روانی یوگا

پل:

موقعیت پل به باز شدن قفسه سینه و تحریک هضم کمک می کند.

  1. برای شروع این حرکت ، به پشت دراز بکشید و زانوها را خم کنید.
  2. سپس پاشنه پا را روی زمین و زیر زانو قرار دهید.
  3. بازوهای خود را به سمت بدن خود بکشید و پایین و.
  4. در قسمت داخلی پا یک علامت فشار وارد کنید و رانها را بالا ببرید و هسته بدن را درگیر کنید.
  5. شانه های خود را به عقب بکشید کلیک کنید شانه خود را داخل تشک (تشک یوگا) فشار دهید.
  6. سپس یک نفس عمیق بکشید و به پایین بروید.

پرواز کم و کم

این حالت به باز شدن قفسه سینه ، افزایش تنفس عمیق و کشش عضلات انعطاف پذیر ران کمک می کند.

  1. برای انجام این وضعیت از سگ رو به پایین استفاده کنید.
  2. پای راست را به جلو بکشید و آن را بین دو کف دست و روی زمین قرار دهید.
  3. به آرامی زانوی چپ خود را به سمت پایین حرکت دهید.
  4. زانوی راست خود را روی مچ پا نگه دارید ، دستان خود را بالای سر خود بیاورید.
  5. یک نفس عمیق بکشید ، قفسه سینه خود را باز کنید عقب می روید. سپس چندین بار در این حالت دم و بازدم کنید.
  6. سگ را به حالت صورت برگردانید.
  7. این موقعیت را برای طرف دیگر نیز تکرار کنید.

یوگا برای درمان آسم تمرینات مoثر یوگا و تمرینات برای آسم مزایای فیزیکی و روانی یوگا

بچه مار کبری:

این موقعیت برای افزایش انعطاف پذیری ستون فقرات و تنفس عمیق مثر است.

  • برای شروع این حرکت روی شکم دراز بکشید.
  • دستان خود را در جهت شانه ها ، جلوی قفسه سینه ، روی زمین بگذارید.
  • به آرامی فشار وارد کنید و شکم را از زمین بلند کنید. شانه ها را به پشت و گردن را بالا نگه دارید.
  • در این حالت دم و بازدم را انجام دهید.
  • سپس به عقب برگردید و این حرکت را تکرار کنید.

گاو-گربه

این موقعیت ترکیبی از موقعیت گاو و گربه است که قفسه سینه را باز می کند و ظرفیت ریه را بهبود می بخشد.

  1. برای این کار ، دستان خود را درست زیر شانه ها و زانوها را درست زیر ران ها قرار دهید.
  2. با هر بازدم ، دور کمر را بچرخانید و پورت را به سمت ستون فقرات بکشید.
  3. به آرامی شکم را رها کنید و هر دم کمر را سفت کنید. سپس قفسه سینه را باز کرده و گردن را بالا نگه دارید.

یوگا برای درمان آسم تمرینات مoثر یوگا و تمرینات برای آسم مزایای فیزیکی و روانی یوگا

یوگا را به برنامه درمان آسم خود اضافه کنید

یک برنامه درمانی مناسب برای آسم می تواند به شما در کنترل م effectivelyثر علائم کمک کند. این برنامه توسط پزشک تهیه شده و متناسب با نیازهای فردی طراحی شده است.

این برنامه شامل موارد لازم برای جلوگیری از حملات آسم و داروها است.

در حالی که دارو بخش مهمی از برنامه درمان آسم شماست ، متخصص همچنین از روش های دیگر ، از جمله درمان های خانگی ، یوگا و … استفاده می کند.

افزودن تمرینات یوگا به برنامه درمان آسم در ایجاد عضله ، افزایش انعطاف پذیری و ایجاد ارتباط بدن به تنفس مثر است.

با این حال ، یوگا درمانی برای آسم نیست ؛ نمی تواند علائم حاد آن را کاهش دهد. بنابراین اگر علائم آسم شما بدتر شد ، باید با پزشک خود مشورت کنید.

همچنین بخوانید:

داروهای خانگی آسم (کلیک کنید)

وقت مراجعه به پزشک است

در صورت بروز حمله آسم ، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

علائم حمله آسم شامل خس خس سینه ، سرفه ، تنگی نفس ، سفت شدن قفسه سینه و تنفس سریع است.

در موارد شدید ، باید فوراً برای درمان به اورژانس مراجعه کنید.

سایر فواید یوگا برای سلامتی

یوگا علاوه بر کمک به آسم ، فواید جسمی و روانی بسیاری دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

فواید روحی یوگا

  • افزایش هوشیاری و تمرکز
  • وضوح ذهنی و آرامش
  • ذهن را آرام کنید
  • آگاهی بدن را بالا ببرید
  • مدیریت استرس

فواید فیزیکی یوگا

  • بهبود سلامت قلب و گردش خون
  • انعطاف پذیری را افزایش دهید
  • بدن خود را از آسیب محافظت کنید
  • بهبود عملکرد ورزشی
  • افزایش انرژی ، تنفس و نشاط
  • متابولیسم متعادل خود را حفظ کنید
  • کاهش وزن
  • افزایش قدرت و تن عضلات

نتیجه

آسم یک بیماری مزمن ریوی است که باعث تنگ شدن مجاری تنفسی می شود.

اگرچه دارو اولین و م effectiveثرترین روش برای درمان این بیماری است ، تمرینات یوگا نیز یک راه طبیعی برای کمک به مدیریت علائم آسم است.

برخی از تمرینات یوگا ، مانند نوزادان و گاوها ، مخصوصاً برای افراد مبتلا به آسم مفید است ، زیرا در باز کردن قفسه سینه و تشویق تنفس عمیق مثر است.

یوگا یک راه عالی برای از بین بردن آکنه است. بنابراین ، می توانید در مورد ترکیب آن با درمان با پزشک خود مشورت کنید.

با این حال ، یوگا درمان مناسبی برای علائم حاد آسم نیست ؛ در صورت بروز حمله آسم باید با دارو مصرف شود.

برای خرید مکمل ها از داروخانه آنلاین Oiro مراقبت مراقبت از را تماشا کنید کلیک

دیدگاهتان را بنویسید