انتخاب های برتر برنامه غذایی کتوژنیک

برای تقویت کتوز، میتوانید از مکمل نمک کتوژنیک و نان کتوژنیک استفاده کنید یا به طور منظم از روغن نارگیل استفاده کنید. ممکن است شما در کتوز کامل نباشید یا از چربیها و کتونها به طور مؤثر استفاده نکنید. همچنین تحقیقات نشان داده است که این مواد غذایی به تقویت بافت عضلانی در حین رژیم کم کربوهیدرات کمک می کنند.

است. این مواد حاوی ویتامین سی هم هستند. ماهی های چرب مانند سالمون، ساردین و قزل آلا برای رژیم کتو بهترین انتخاب هستند این گروه های غذایی سرشار از ویتامین های گروه ب و پتاسیم هستند. در ادامه با انواع رژیم کتوژنیک و لیست مواد غذایی رژیم کتوژنیک و نوشیدنی های مجاز در رژیم کتوژنیک و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا می شویم.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

یکی از این رژیمها که بر پایه مصرف و عدم مصرف برخی از مواد غذایی لازم برای بدن بنا شده است، رژیم کتوژنیک است. مصرف بیش از حد چربی ها بر اساس آنچه در رژیم کتو رعایت می شود باعث مشکلات سلامتی مختلفی از جمله قرار گرفتن در معرض بیماری های قلبی و تصلب شرایین می شود.

رژیم غذایی کتوژنیک به دلیل کاهش سطح کلسترول بد یا همان HDL برای درمان بیماری های قلبی و فشار خون مناسب است. برای درمان تخمدان پلی کیستیک، به دلیل کاهش سطح انسولین، برنامه غذایی کتوژنیک توصیه میشود. رژیم غذایی لاغری سریع زیادهروی در مصرف گوشت قرمز در ابتلا به بیماریهای قلبی نقش دارد.

البته همیشه برای لاغری نیست؛ تغذیه سالم برای افراد زیادی اهمیت دارد. این کار ممکن است فرد را در کوتاه مدت به وزن دلخواهش برساند اما مطمئنا هر رژیمی که به صورت غیر اصولی اجرا شود، عوارض های زیادی خواهد داشت. مطالعه دیگری روی ۳۴۹ فرد مبتلا به دیابت نوع ۲ نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند به طور متوسط حدود ۱۱.۹ کیلوگرم در یک دوره ۲ ساله از دست دادند.

باید بگوییم که این رژیم اغلب در دوره های متفاوتی (یک هفته یا 21 روز) انجام گرفته می شود. در نهایت پس از گذشت دوره 2 ماهه رژیم، مشخص شد افرادی که از رژیم کتو پیروی کردند نسبت به افراد با رژیم عادی کاهش وزن بهتری داشته و نشانه های بهبودی در کبدشان بیشتر است. قبل از پیروی از این رژیم بهتر است با پزشک خود درباره شرایط بدنی از جمله کلیه ها صحبت نمایید و در صورتی که سابقه سنگ کلیه دارید، لاغری با این روش را فراموش کنید.

رژیم لاغری سریع و راحت

Art᠎icle has be​en c​reated by G​SA Conte​nt G enerator ​DEMO !

لیست غذای کتوژنیک

با پزشک خود درباره برنامه و اهداف غذاییتان صحبت کنید تا تصمیم بگیرید که آیا این رژیم برای شما مناسب است یا خیر. گفته می شود انجام فعالیت هایی که بین 30 الی 120 ثانیه طول می کشد در ابتدای رژیم کتوژنیک دچار افت کیفی می شود و این شامل تمرینات وزنه می شود چون که هر ست تمرینی با هدف عضله سازی معمولا بیش از 30 ثانیه طول می کشد و گفته می شود که طی هفته اول رژیم کتوژنیک بهتر است که هر ست کمتر از 10 ثانیه طول بکشد و این می شود حدود 3 تکرار برای هر ست تمرین.

تشنج هایی که بیماران صرعی را تحت تاثیر قرار می دهند کاهش می دهد. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. با این کار شما به آرامی شروع به کاهش کربوهیدرات ها و افزایش چربی ها می کنید. با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

گاهی ممکن است نیاز به یک وعده غذایی مختصر را با یک وعده غذایی سنگین اشتباه بگیریم. اگر یک وعده غذای سنگین مصرف شود ضروری است روز بعد کم خوری و امساک وجود داشته باشد و اگر این مسئله رعایت نشود طول عمر کوتاه خواهد شد. رژیم کتوژنیک یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رژیم برای سریع لاغر شدن است که به عنوان یک رژیم چربیسوز شناخته می شود.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با چگونگی خارج شدن از رژیم کتوژنیک بیشتر برای شما بگوییم و در رابطه با این موضوع اطلاعات کاربردی در اختیار شما قرار دهیم. در این قسمت از تناسب اندام نمناک علائم هشدار دهنده ای معرفی شده اند که نشان می دهند ممکن است رژیم غذایی کتو گزینه ایده آلی برایتان نباشد. به علاوه آنکه بسیاری از متخصصان بهداشت در این باره هشدار نیز داده اند که کتو راه حلی سالم و طولانی مدت برای کاهش وزن نمی باشد.

رژیم طولانی مدت کتو باعث سردرد می شود زیرا هنگام کتوز، بدن تمایل دارد مایعات را سریع تر خارج کند و علاوه براین کاهش سطح انسولین در اثر خوردن کربوهیدرات کم تر میتواند با سطح الکترولیت اشتباه گرفته شود و در نتیجه بدن کم آبی و در پی آن سردرد را تجربه خواهد کرد.

ماست یونانی به علت پروتئین بالایی که دارد برای استفاده شما مناسب است. همانطور که قبلا اشاره کردیم ماست در رژیم کتوژنیک به شرط پروتئینه بودن برای لاغری مناسب است و احساس سیری زیادی در شما ایجاد می کند. این ماست در رژیم کتوژنیک شما حاوی 11 گرم پروتئین و 5 گرم کربوهیدرات است.

برای لاغری سریع چه ورزشی خوب است

شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست دارید مصرف کنید. همه غلات عمدتاً از کربوهیدرات ها تشکیل شده اند، بنابراین ساده ترین و بهترین راه برای مصرف کم کربوهیدرات این است که از مصرف غلات به طور کامل اجتناب کنید.

انواع صبحانه کتوژنیک

به طور مثال برخی وعدههای صبحانه در این رژیم به شرح زیر میباشند. اگر به دنبال چند مورد از این کیتو دایت هستید تا با نوع غذا در وعده های اصلی آن آشنا شوید، به نمونه های زیر توجه کنید. از سبزیجاتی که در زیر زمین رشد می کنند (هویج، شلغم، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین) اجتناب کنید و بیشتر روی مصرف سبزیجات غیر نشاسته ای تمرکز کنید.

برخی افراد رژیم را رها کرده و به رژیمهای سادهتری همچون «رژیم غذائی اتکینز تعدیلشده» و «رژیم غذایی با شاخص گلوکز پائین» روی میآورند، چرا که مشکلات اجرای رژیم کتوژنیک را بیش از حد میدانند. رژیم کتون بر روی درصد بالایی از افراد جواب میدهد زیرا که عوامل کلیدی افزایش وزن را نشانه میگیرد. رژیم کتوژنیک، بهعنوان یکی از رژیمهای چربیسوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوان به بهبود بیماریهایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد.

علاوه بر این در طول سالها، سایر رژیمهای غذایی به روز رویکرد مشابهی با این رژیم برای کاهش وزن ارائه دادند. رژیم ها معمولاً تاثیر مثبتی بر سلامت کلی بدن دارند، مانند رژیم غذایی DASH که رتبه دوم را دارد یا رژیم غذایی مدیترانه ای که رتبه اول را دارد؛ اما نحوه عملکرد کیتو دایت با مصرف چربی است، این می تواند بر سلامت کلی بدن تاثیر منفی بگذارد و ممکن است برای همه مناسب نباشد.

و افزایش وزن ناگهانی خطرات زیادی را با خود به همراه دارد. به طور کلی میزان پروتئین بدون چربی را در رژیم غذایی مانند مرغ بدون پوست، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی افزایش دهید. مثلاً اشخاصی که درگیر اضافه وزن و چاقی هستند و همین طور از مشکل دیابت رنج می برند و دنبال به دست آوردن سلامت متابولیسمی خود می باشند، می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند و این رژیم برای آنها بسیار خوب باشد.

وزن ممکن است به طور طبیعی پس از خروج از رژیم کتو چند کیلوگرم (1-3 کیلوگرم) افزایش یابد و این به دلیل افزایش مقدار آب در بدن پس از افزایش میزان کربوهیدرات های مصرفی است. رژیم های کوتاه مدت ازجمله رژیم کانادایی، با توجه به کاهش وزن سریع در کوتاه مدت هیچ وقت به عنوان یک رژیم علمی شناخته نشده اند زیرا کاهش وزن به دلیل از بین رفتن آب میان بافتی بدن است.

لیست خوراکی های رژیم کتوژنیک

هر آن چیزی که در یک رژیم برای مان ممنوع است در رژیم کتوژنیک ضروری است. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.

عوارض رژیم کتوژنیک نی نی سایت

اگر کاهش وزن متوقف شد، سعی کنید مقدار غذایی که می خورید را کمی کاهش دهید. اگر قرار باشد روش چاق شدن را بر اساس دریافت چربی ناسالم پیش برد، طولی نمیکشد که بلافاصله بعد از بیشتر شدن وزن، باید درگیر از بین بردن چربیهای مضر شوید که سلامت بدن را آسیب میزنند.

به دلیل کم شدن میزان کالری و مواد غذایی مفید موجود برای مو، این امکان وجود دارد که پس از گذشت 5 الی 6 ماه بعد از آغاز این رژیم دچار ریزش موی شدید شوید. لازم به ذکر است چون رد پای غذاها و نوشیدنیهای مصرفی مادر در شیر سینه پیدا میشود و بر نوزاد اثر میگذارد، بهتر است از شیر گاو استفاده نکنید زیرا پروتئین موجود در شیر گاو برای بعضی نوزادان مناسب نیست و علائمی همچون نفخ، خارش و حساسیت پوست، ورم کردن چشم، صورت یا لبها، سرفه یا خس خس کردن، اسهال، یبوست، استفراغ یا رفلاکس، کاهش اشتها، اگزما، تغییر مدفوع و احساس کسالت و ناخوشی ایجاد میکند.

افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. افرادی مجاز به گرفتن روزه در رژیم کتوژنیک هستند که فشار خون ندارند یا باردار نیستند. شما می توانید کتوزیس را با روزه گرفتن هم شروع کنید. کتوزیس نوعی فرآیند است و زمانی که بدن شما کربوهیدرات کافی برای سوزاندن انرژی ندارد.

در نهایت با سوزاندن این چربی ها لاغری هر چه سریعتری حاصل می شود. قرار گرفتن در معرض سنگ کلیه و این نتیجه خوردن مقدار زیادی پروتئین حیوانی است. به دلیل خوردن مقدار کمی سبزیجات و میوه های حاوی فیبر، دستگاه گوارش دچار برخی اختلالات از جمله سوء هاضمه و قرار گرفتن در معرض یبوست یا اسهال می شود. خوابیدن بیش از حد به دلیل کیفیت پایین خواب یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن است.

برنامه غذایی کتوژنیک

در رژیم کتو پایه اصلی صبحانه است، زیرا از غذاهایی با محتوای پروتئین و کلسیم بالاست و تا حد زیادی با خوردن آن احساس سیری میکنید. تا اینجا فهمیدیم که رژیم کتو یک رژیم غذایی مبتنی بر انتخاب غذاهایی با سطوح کم کربوهیدرات و سرشار از چربی های سالم است.

لیست خرید رژیم کتوژنیک

بهتر است برای موفقیت در این چالش سری به سایت های آشپزی بزنید و پخت غذاهایی که مواد اصلی آنها حاوی پروتئین و چربی زیادی است را یاد بگیرید. بنابراین حتما قبل از شروع رژیم هایی که در سایت ها و شبکه های مجازی مختلف در اختیارتان قرار می دهند حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

برای میان وعده خود می توانی از آجیل ها و دانه هایی همچون گردو، دانههای آفتابگردان، بادام، تخمکدو، دانه چیا و بذر هشت کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در رژیم لاغری کتوژنیک رایگان انجام دهید 1402 کتان استفاده کنید. میتوانید سالادی که حاوی سبزیجات کم کربوهیدرات است را به عنوان میان وعده مصرف کنید. از سوی دیگر، اغلب غذاهای حاوی کربوهیدرات به تامین فیبر مورد نیاز بدن کمک می کنند.

زیرا در این شرایط بدن از عضلات برای تامین بخشی از انرژی مورد نیاز خود استفاده می کند. این نکته را در نظر بگیرید که برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری به هیچ وجه مناسب ورزشکاران نیست و باعث عضله سوزی و پایین آمدن سطح انرژی بدن شان می شود. برای آشنایی بیشتر با جزئیات این رژیم به مقاله رژیم کتوژنیک چیست مراجعه کنید.

آیا رژیم کتوژنیک علمی است بسیاری از افراد با اشتیاق و

انگیزه فراوان سراغ رژیم کتو می روند اما در میانه راه از گرفتن این رژیم امتناع می کنند. در رژیم کتو سراغ پنیرهایی با چربی زیاد و کربوهیدرات کم بروید. با وجود این که رژیم کتو ممکن است جدید به نظر برسد اما یک برنامه غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است زیرا به کاهش وزن سریع کمک می کند.

با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. ᠎This h​as be en generated  wi​th G SA Con​tent Generat or DE MO!

رژیم لاغری سریع شیر برای فروش – چقدر خیلی مال شما قیمت است؟ آنچه را پاسخ می‌دهند}

رژیم لاغری سریع شیر همچنین با پیروی از چنین رژیم پر چربی، کالری بیشتری مصرف می کنید که از کاهش وزن پیشگیری می کند. برای مثال پخت و پز را با روغن بیشتری شروع کنید. البته منظور از مواد غذایی پرچرب، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، دانههای گیاهی روغنی و روغن زیتون است. چربی جایگزین قند برای سوخت و مصرف مواد غذایی پر چرب جایگزین کربوهیدرات میشود.

دریافت کالری از 75 درصد چربی ،20 درصد پروتئین و فقط 5 درصد کربوهیدرات بدن را وادار می کند تا به وضعیت متابولیکی به نام کتوز وارد شود که در آن چربی ها برای انرژی سوزانده می شود. یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

یکی از رایجترین باورهای غلط در مورد رژیم کتو این است که میتوانید هر چقدر که میخواهید پروتئین بخورید، اما کتو نه تنها یک رژیم غذایی مبتنی بر چربی است، بلکه باید میزان پروتئین دریافتی خود را هم در آن متعادل نگه دارید، زیرا پروتئین میتواند تبدیل به گلوکز شود و در نتیجه خوردن بیش از حد پروتئین بدن شما را از حالت کتوز خارج می کند.

رژیم کتوژنیک در بارداری نی نی سایت

اما در رژیمهای چربیسوز مصرف کربوهیدرات محدود است و بدن به جای گلوکز چربی میسوزاند. با این وجود، کربوهیدراتهایی که در این رژیم بکار گرفته میشوند، محدود به آنهایی هستند که شاخص گلوکز کمتری (کمتر از ۵۰) دارند. این همان چیزی است که از آن به عنوان رژیم غذایی کتوژنیک نام می برند. دلیل اینکه افراد به این آنفلانزا دچار می شوند این است که بدن نتوانسته چربی را جایگزین کربوهیدرات کند ، برای این مشکل بر طرف شود ، فرد باید تا مدتی مقدار کمی کربوهیدرات را در رژیم خود بیاورد.

زیرا حاوی پروتئین زیاد با کیفیت منحصر به فرد هستند. زیرا فرد از انجام رژیم خسته میشود و پس از رها کردن آن وزن بیشتری از قبل پیدا میکند. وزن اولیه ی فرد: اگر کسی وزن اولیه ی بالاتری داشته باشد، وزن بیشتری کم می کند. این نوع رژیم حاوی درصد بیشتری از پروتئین است و درصدهای درشت مغذی در این رژیم شامل 60٪ چربی، 35٪ پروتئین و 5٪ کربوهیدرات است.

هرم کتوژنیک حاوی چه ترکیباتی است؟ از برخی انواع سرطان ها جلوگیری می کند و این به این دلیل است که رشد سلول های سرطانی را آهسته می کند. این شرایط می تواند به دلیل تولید انسولین کمتر باشد و در نتیجه از تولید بیشتر کلسترول جلوگیری می کند. این امر سبب تولید مولکول هایی به نام کتون می شود که بدن از آنها برای سوخت استفاده می کند.

بهترین رژیم لاغری سریع

در عوض سراغ سوزاندن چربی ها می رود و مولکول هایی به نام کتون می سازد که می تواند برای سوخت استفاده کند. ابتدا درباره مفهوم و هدف رژیم کتوژنیک (Keto Diet) برای لاغری صحبت خواهیم کرد سپس سراغ قوانین، مزایا و معایب آن خواهیم رفت. با انجام این رژیم بدن به علت نداشتن کربوهیدرات برای سوخت و ساز سراغ چربی های انباشته شده می رود.

با این حال، رژیم کتوژنیک به عنوان یک استراتژی بالقوه در کاهش وزن در دهه ۱۹۷۰ با عنوان رژیم اتکینز (یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پروتئین بالا) ارائه گردید. تخم مرغ به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری، کم کربوهیدرات و پروتئین بالا طبقه بندی می شود. آیا در مورد زمان بندی رژیم کیتو کنجکاو هستید؟ به نظر شما چگونه رژیمی با این رتبه بندی اینقدر محبوب شده است؟

جدول رژیم لاغری سریع

با نوشیدن مقادیر زیادی آب می توانید الکترولیت ها را تقویت کرده و علائم را به حداقل برسانید تا به مرور زمان از بین بروند. نوشیدن زیاد نیز به تصفیه و تخلیه بدن ما کمک میکند، بنابراین همیشه باید در طول رژیم کتوژنیک به مقدار زیاد آب بنوشید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما امکان میدهد کربوهیدراتها را در حین تمرین اضافه کنید.

رژیم لاغری سریع با لبنیات

خیلی از افراد نگران این هستند که مصرف زیاد چربی باعث آکنه میشود اما اینطور نیست. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان بهداشتی نگران افرادی هستند که رژیم کتوژنیک دارند، به خصوص کسانی که بدون راهنمایی پزشک یا متخصص تغذیه آن را امتحان میکنند. موفقیت رژیم کتو به دلیل محدودیت شدید کربوهیدرات است. غذاهای سالم زیادی وجود دارد که میتوان در رژیم کتو مصرف کرد، اما مهم این است که فیبر کافی به بدن برسد.

یه رژیم لاغری سریع

این مساله کاملا به قوای بدنی و اراده شما بستگی دارد. اگر به مزان کافی آب مصرف کنید، رنگ ادرار زرد روشن و سفاف خواهد بود. بنابراین مهم نیست که از کدام رژیم، کتو، رژیم مدیترانه ای یا رژیم کم چربی استفاده کنید، مهم این است که به کیفیت موادغذایی توجه کنید. غلات: اگر می خواهید به سرعت دچار کتوز شوید، باید مصرف کربوهیدرات خود را محدود کنید.

راهنمای کامل رژیم کتوژنیک

همچنین برخلاف اکثر چربیها، اسیدهای چرب زنجیره متوسط به سرعت جذب شده و به کبد منتقل میشوند. عدم دریافت فیبر باعث می شود تا هضم غذا به کندی صورت گیرد که در پی آن به یبوست دچار خواهید شد. افرادی که مبتلا به دیابت هستند، نیاز به دریافت کربوهیدارت ها برای کنترل قند خون دارند. برای به حداقل رساندن این موارد می توانید یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات را برای چند هفته اول امتحان کنید.

برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. به علاوه، ممکن است ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند کلسیم و آهن را که برای رشد و توسعه به آن نیاز دارند، از دست بدهند.

با این حال، مهم است که شکلات تلخی را انتخاب کنید که حاوی حداقل ۷۰ درصد مواد جامد کاکائو باشد. مواد غذایی مثل سبزیجات خام، میوه ها، سالاد را در رژیم خود بگنجانید. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید.

میزان ابتلا به آلزایمر با افزایش سن را تا حد زیادی کاهش می دهد. شاید از خودتان بپرسید که چرا به آن کتو می گویند؟ چند هفته اول به نوعی مبارزه تلقی میشود، چرا که بدن میخواهد خود را با تغییر از رژیم کربوهیدرات بالا به چربی بالا وفق دهد. امروزه با استفاده از روشهای علمی میتوان حتی به صورت ۹۵ درصد جنسیت کودک را از قبل تعیین نمود.

سنگهای کلیوی را میتوان درمان کرد و دلیل خوبی برای قطع رژیم کتوژنیک نیست. از بارزترین علائم کمبود پروتئین میتوان به ریزش موها و ضعف در عضلات اشاره کرد. یکی از مضرات مهم و علائم شایع رژیم کتوژنیک، یبوست است. حالت تهوع کتو که تحت عنوان آنفولانزای کتو نیز نامیده می شود بسیار شایع است و می تواند از چند روز تا 1-2 هفته ادامه داشته باشد.

رژیم لاغری سریع ماه رمضان

محققان دریافته اند اگر میخواهید یک رژیم غذایی موثر داشته باشید، بهترین راه برای ورود به حالت متابولیک کتوز استفاده از چربی با میزان بالا و پروتئین کم است. این رژیم بدن افراد را در حالت کتوز قرار میدهد که بدن شما را مجبور به سوزاندن چربی میکند. البته لازم به ذکر است که نسخه استاندارد رژیم کتو، جنبه درمانی ندارد و تنها برای لاغری قابل استفاده است.

در این بخش از مقالات ارماطب می خواهیم شما را با این رژیم آشنا سازیم ولی لازم به ذکر است که قبل از انجام هر گونه تغییر در سبک و عادات رژیم غذایی تان و استفاده از این نوع رژیم با پزشک خود مشورت کنید. بهتر است در این دوران، رژیم غذایی سفت و سخت نگیرید مگر اینکه پزشک این مسئله را برای سلامتی شما ضروری بداند.

رژیم لاغری سریع در ده روز

به این صورت که ۷۰ تا ۸۰ درصد چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات باشد. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود.

7 شگفت‌انگیزترین رژیم های کتوژنیک تغییر نحوه دیدن جهان

برخی از مطالعات نشان داده اند که محصولات لبنی پرچرب ممکن است چندان با بیماری قلبی مرتبط نباشند. در مطالعه منتشر شده در مجله European Journal of Clinical Nutrition مشاهده شد رژیم های کتوژنیک از بروز بیماری قلبی – عروقی و دیابت نوع ۲ جلوگیری می کنند. از سکته مغزی جلوگیری می کند.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

صدمات مغزی: برخی تحقیقات نشان میدهد که رژیم غذایی کتو میتواند نتایج آسیبهای مغزی تروماتیک را بهبود بخشد. مانند همه رژیم های غذایی، پیروی از رژیم کتو هم فواید و مضرات مختلفی دارد. بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید.