با این دمنوش، سیستم‌ایمنی خود را تقویت کنید!


همه ما به‌دنبال روش‌هایی هستیم تا سیستم‌ایمنی بدن خود را تقویت کنیم تا احتمال ابتلا به این بیماری‌ها را در خود کاهش دهیم.

خواص دمنوش پونه

یکی از بهترین روش‌های بهره‌گیری از خاصیت درمانی پونه، نوشیدن یک فنجان دمنوش پونه است. دمنوش یا چای پونه گلو درد را درمان و با ویروس و عفونت‌های بدن مبارزه می‌کند. در این بخش از مجله شما را با خواص دمنوش پونه آشنا خواهیم کرد.

درمان گلو درد

چای پونه گلو درد میکروبی را درمان و با ویروس و عفونت‌های بدن مبارزه می‌کند.

تقویت سیستم‌ایمنی

دمنوش پونه حاوی رزمارنیک اسید و تیمول است و آنتی‌اکسیدان موجود در آن سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.

پیشگیری از سرطان

پونه حاوی کوئرستین است که رشد سلول‌های سرطانی را کاهش و مرگ سلولی را بهبود می‌بخشد. با نوشیدن دمنوش پونه از خواص ضدسرطانی آن بهره ببرید.

افزایش تولید صفرا

دمنوش پونه به گوارش کمک کرده و خاصیت صفرا آوری دارد. همچنین با تحریک کبد، تولید صفرا را افزایش می‌دهد. مصرف دمنوش پونه برای افرادی که می‌خواهند تعادل اسید و باز بدن را حفظ کنند و از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کنند، مفید است.

کاهش درد‌معده

برای درمان درد‌معده، بهبود نفخ شکم و دفع گازهای انباشته شده در روده دمنوش پونه بنوشید. پونه یکی از درمان‌های عالی برای تسکین و کاهش دردهای معده به‌شمار می‌رود.

تنظیم چرخه قاعدگی

اگر دچار اختلال در چرخه قاعدگی هستید، دمنوش پونه بنوشید. زیرا پونه با تحریک هورمون‌های استروژن و پروژسترون کمک می‌کند تا این چرخه‌ها به موقع ایجاد شوند. نوشیدن دمنوش پونه هنگام قاعدگی با افزایش جریان خون قاعدگی به درمان گرفتگی و درد ناشی از پریود کمک می‌کند.

فواید دمنوش پونه

بهبود مشکلات خواب

برای ایجاد آرامش، کاهش استرس و بهبود مشکلات خواب دمنوش پونه بنوشید. زیرا این دمنوش آرام‌بخش بسیار خوب و مناسبی است. .

درمان سکسکه

نوشیدن دمنوش پونه در درمان سکسکه موثر است. پونه بی‌اشتهایی و ضعف معده را هم از بین می‌برد و به درمان بیماری‌های گوارشی کمک می‌کند.

درمان سینوزیت

مصرف دمنوش پونه به درمان سینوزیت کمک می کند، برای درمان سینوزیت می توانید از بخور پونه نیز استفاده کنید.

خواص آنتی‌بیوتیکی

دمنوش پونه می‌تواند جایگزین مناسبی برای بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌ها باشد زیرا مشابه یک آنتی‌بیوتیک طبیعی عمل می‌کند.

درمان آکنه و جوش صورت

پونه دارای خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی بوده و به همین دلیل نوشیدن دمنوش پونه یا بخور آن به پاکسازی پوست و درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

یبوست و اسهال

پونه به‌عنوان یک ملین شناخته می‌شود. پونه با بهبود حرکات روده و پاکسازی روده برای پیشگیری و درمان یبوست و اسهال مفید است.

درمان زخم‌های پوستی

دمنوش پونه دارای خواص ضدعفونی کننده بوده و نوشیدن آن و همچنین استعمال موضعی آن می‌تواند به درمان زخم‌های پوستی و جلوگیری از عفونی شدن زخم‌ها کمک کند.

خواص درمانی پونه

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا رب انار باعث چاقی می‌شود؟ را بخوانید.



Source link