بهترین برنامه رژیم کتوژنیک میانبرها – راه آسان

چه غذاهایی برای رژیم کتوژنیک مناسب 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود نیست؟ رژیم کتوژنیک می تواند برای افرادی که اضافه وزن، بیماری دیابت یا به دنبال بهبود سلامتی متابولیک خود هستند، مناسب باشد؛ اما برای ورزشکاران زبده و یا کسانی که مایل هستند عضله یا ماهیچه در مقیاس بسیار زیادی اضافه کنند، خیلی مناسب نیست. یکی از مسائل بسیار مهم که باید در رژیم های غذایی به آن دقت کنید استفاده از میان وعده های سالم است. اگرچه رژیم کتو از رژیم هایی است که مصرف کربوهیدرات در آن باید به حداقل برسد. مثلاً اگر حدود پنج روز کربوهیدرات کم استفاده کرد می تواند حدود ۲ روز کربوهیدرات بیشتری استفاده کند. بهترین و موثرترین نوشیدنی آب است که باید به صورت فراوان و در زمان های مختلف روز استفاده کنید. هنگامی که برای اولین بار رژیم کتو را شروع می کنید، بدن شما وزن اضافی آب را از دست می دهد. این که بخواهیم عدد بگوییم، تقریبا امکان ندارد چرا که در هر رژیمی، تغییر عددی که در وزن فرد صورت میگیرد به متابولیسم بدن فرد وابسته می باشد. عملکرد رژیم کتوژنیک در بدن به این صورت است که بدن انرژی مورد نیاز خود برای فعالیت را به جای اینکه از گلوکز دریافت کند از اجسام کتونی می گیرد. Da​ta has been gen erat​ed ​wi th G SA C ontent G en᠎er᠎at or Dem ov​er sion᠎!

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

نکته ای که در مورد هر ۴ نوع رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد این است که تجویز هر کدام با اندک تفاوت و تغییری در درصد ها صورت می گیرد. بنابراین بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود از چربی ها استفاده می کند و باعث چربی سوزی در بدن می شود پس کاهش وزن اتفاق می افتد. از طرفی این نوع رژیم غذایی در میزان خواب، استرس و میزان روابط عاطفی شما با اطرافیانتان تاثیرات منفی شدیدی دارد که اینها همگی جهت داشتن یک روند روتین و منظم در مسیر دستیابی به وزن دلخواه لازم هستند. استیسی ماتینسون، RDN، که در تگزاس مستقر است می گوید: رژیم Ketogenic یک برنامه غذایی است که بدن شما را به کتوز وارد می کند جایی که بدن از چربی (به جای کربوهیدرات ها) به عنوان منبع اولیه سوخت استفاده می کند. بنابراین فردی که می خواهد رژیم کتوژنیک را در برنامه خود قرار دهد در درجه اول باید از وضعیت سلامت بدن خود کاملا با خبر باشد و سپس بر اساس هدفی که دارد، این رژیم غذایی را انتخاب و اجرا نماید. اما به طور کلی برای آشنایی بهتر، شخصی که بخواهد این رژیم غذایی را دریافت کند باید بداند که نوع اول این رژیم، عمومیت بیشتری دارد و افرادی که برای اولین بار میخواهند این رژیم را تجربه کنند بهترین گزینه می باشد. Th​is ​data has ​been g᠎en᠎er at ed by G SA C᠎onte​nt G enerator Demoversion.

عامل اول طبیعی است، در حالی که عامل دوم فقط در «دیابت کنترل نشده» رخ می دهد. می دانیم که این کار بسیار سختی است، اما روزی صاحب بدن زیبا و سالم خواهید شد که همه همیشه از آن استقبال می کنند. یکی از این رژیم های غذایی که امروزه افراد به گرفتن آن سوق پیدا کرده اند رژیم کتوژنیک می باشد. اگر این روند ادامه پیدا کرد، سعی کنید سبزیجات پر فیبر بخورید. در صورتی که همچنان ادامه داشت به سراغ مصرف سبزیجات با فیبر بالا بروید. البته صرفنظر از نوع آن، اگر با در نظر گرفتن تمام شرایط، تصمیم به رعایت این رژیم گرفتید، باید مقدار زیادی سبزیجات غیرنشاستهای مصرف کنید تا دچار عوارض ناشی از کمبود فیبر نشوید. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه. این رژیم شامل ۵ روز رژیم کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم آزاد، غیر کتوژنیک می باشد.

رژیم های کتوژنیک چیست

توصیهی مهم: همیشه از غذاهای کم کربوهیدرات استفاده کنید و به مصرف تنها 20 تا 50 گرم کربوهیدرات در روز پایبند بمانید. هنگام صرف غذا در بیرون از خانه، یک وعده غذایی بر پایه گوشت، ماهی یا تخم مرغ انتخاب کنید و به جای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات یا سالاد سفارش دهید. آووکادو: استفاده از یک کاکادو کامل در هر وعده غذایی مجاز است. یکی دیگر از خصوصیات رژیم کتو آن است که باعث می گردد فرد احساس سیری کند و اشتهای شخص کم می شود، در نتیجه کاهش وزن رخ خواهد داد. بررسی هایی که بر روی این رژیم غذایی انجام شده است نشان دهنده آن است که این رژیم باعث کاهش چربی های شکم شده، علاوه بر آن تاثیر فوق العاده ای بر روی بیماری های مزمن مانند دیابت نوع ۲ و همچنین اختلالات شناختی دارد. اجازه بدین تا زمانی که مرغ طلایی و تکه های سیر قهوه ای و برشته بشن، یعنی در حدود ۳۰-۴۰ دقیقه، پختن ادامه پیدا کنه. وقتی نان را از رژیم غذایی حذف میکنید، نباید تکه ای از آن را بخورید.

در این رژیم در طول دوره، چند روز، به مصرف کربوهیدرات اختصاص داده می شود و بعد از آن دوباره رژیم اصلی کتوژنیک ادامه داده می شود. در فرایند کتوزیس منبع اصلی سوخت کتون ها هستند. همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. همان طور که گفته شد اصلی ترین قانون در رژیم کتوژنیک عدم مصرف کربوهیدرات ها است. رژیم کتوژنیک اساساً رژیمی است که باعث میشود بدن کتونها را در جریان خون آزاد کند و منبع اصلی انرژی برای بدن است. سطح بالای کتون منجر به کم آبی بدن و به هم خوردن تعادل شیمیایی خون می شود. این کار باعث میشود که سطح قند و ذخایر گلیکوژن شما کاهش پیدا کند. این آمینو اسیدها را به بافت ماهیچه ای منتقل می کند و همچنین ذخایر گلیکوژن ماهیچه های خالی شده بدن شما را دوباره پر می کند. یعنی در زمان اجرای رژیم دوره ای ۵۰٪ مواد مصرفی مربوط به کربوهیدرات می شود و نصف باقی مانده را چربی و پروتئین تشکیل نی دهد. در مورد این کربوهیدرات ها باید گفت که در طی فعالیت ورزشی سوزانده می شوند.

این شیوه، بدن را در حالت “کتوز” قرار میدهد؛ یعنی، میزان کتون بادی ها در بدن شما 5/0 تا 3 میلیمول افزایش مییابد. به همین دلیل همه رژیم ها باید زیر نظر پزشک رعایت شود تا مواد لازم در بدن کم و زیاد نباشد. پس باید حتماً در انتخاب نوشیدنی ها حساسیت بیشتری به خرج دهید. در نتیجه راحت تر می توانید رژیم غذایی خود را ادامه دهید. شما می توانید از لیمو و نعنا که مواد غذایی مجاز در رژیم کتو به شمار می روند برای طعم دهی به نوشیدنی های خود استفاده نمایید. می توانید از آدامس های بدون قند استفاده کنید یا آب فراوان بنوشید. مصرف مقدار کافی آب در طول روز، بدن را هیدراته نگه می دارد و بدن برای مدت طولانی تری احساس سیری می کند. یکی از مهمترین و مضرترین مولکولهای جاری در خون شما، مولکول تری گلیسیرید است. رژیم کتوژنیک باعث افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول می شود و به طور مشهود افزایش چشمگیر HDL و کاهش غلظت ذرات LDL را در مقایسه با رژیم های کم چرب نشان می دهند. اگر برایتان سخت است و گرسنه میشوید میتوانید بین ۱۰ تا ۲۰ گرم کربوهیدرات را به طور روزانه مصرف کنید. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد. Data was cre ated ᠎by ᠎GS᠎A  Cont ent ᠎Generator  DEMO!

زیرا انتخاب وعده های غذایی در ابتدا ممکن است کمی دشوار باشد. ● یبوست. رژیم کتوژنیک غذاهای فیبری مانند غلات و حبوبات کمی دارد و احتمال ابتلا به یبوست در آن بالاست. مکملهای منیزیم نیز میتواند به درمان یبوست کمک کند. رژیم کتوژنیک، باعث افزایش احساس سیری میشود که این خود به کاهش وزن کمک میکند. رژیم کتوژنیک که در مقاله های پیشین ماهیت آن را به طور مفصل بررسی کرده ایم، می تواند شانس شما برای کاهش وزن را تا حد زیادی افزایش دهد. شاید قبل از آن شنیده باشید – این یک رژیم غذایی بزرگ است اما مطمئن نیستید که به چه معنی است. در رژیم غذایی کنوژنیک باید ها و نباید های بسیاری وجود دارد که می بایست قبل از اینکه بخواهیم این رژیم را انتخاب نماییم، آنها را بدانیم. کافئین: کافئین به دلیل اینکه باعث بالا رفتن سوخت و ساز و چربی سوزی میشود، میتواند مکمل خوبی نیز برای کمک به لاغری باشد.

انواع صبحانه کتوژنیک قبل از اینکه پزشکان یا محققان بتوانند بین کتو و MS ارتباطی پیدا کنند ، آنها به نمونه های بیشتر و تحقیقات دقیق تر نیاز دارند. در این نوع رژیم شما باید 25 گرم کربوهیدرات را 45 دقیقه قبل از انجام تمرینات ورزشی، مصرف کنید. پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید. چرا که نوع هدفمند این رژیم، این اجازه را می دهد که کربوهیدرات بیشتری مصرف شود. به دلیل محدودیت استفاده از پروتئین و کربوهیدرات در این رژیم، طبخ غذا در این رژیم بسیار مهم است. سبزیجات کم کربوهیدرات، جایگزین بسیارخوبی برای غذاهای حاوی کربوهیدرات بالاتر هستند. تخم مرغ: تخم مرغ کامل که حاوی مقادیر زیادی اومگا 3 است. اگر محصولی حاوی شکر است، از مصرف آن خودداری کنید. شاید یکی از دلایل آن را می توان این دانست، که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نسبت به تبدیل کربوهیدرات، نیاز دارد. نسبت کتوژنیک در این رژیم، مقایسهٔ وزن چربی به ترکیبی از پروتئین و قند است.

روش رژیم کتوژنیک نسبت درشت مغذیها در این رژیم: 65 تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات است. از قوانین مهم این رژیم غذایی استفاده از کربوهیدرات های کم پروتئین مناسب و همچنین چربی زیاد است. تحقیقی که در سال 2013 در نشریه تغذیه بریتانیا منتشر شد، نشان داد که افرادی که تحت رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند، در مقایسه با افرادی که رژیم غذایی کم چربی دارند ( دریافت کمتر از 30 درصد انرزی از چربی)، در طولانی مدت به وزن بهتری می رسند و خطر بیماری های قلبی و عروقی را بهتر تحت کنترل می گیرند. برای افراد بدنساز مدل دوره ای و برای ورزشکاران نوع هدفمند این رژیم تجویز می شود و برای کسانی که فعالیت های شدید انجام می دهند از رژیم کتوژنیک با پروتئین بهره می گیرند. اما امروزه افرادی نیز هستند که این رژیم تغذیه ای را در برنامه خود قرار داده اند. انتخاب این رژیم علاوه بر ویژگی ها و شرایط بدنی هر فرد، کاملا سلیقه ای است.