ده روشی که می‌توانید رژیم کتوژنیک و بارداری را از تجارت خود حذف کنید

Keto Bread, Delicious Low Carb, Soft without Eggy Taste مدت زمان استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک بستگی به والدین و تیم تغذیه دارد و دورههای درمانی تا ۱۲ سال هم، بررسی و سودمندیشان ثابت شدهاست. این موضوع سبب شد تا جیم آبراهامز، «بنیاد چارلی» را پایهگذاری کند تا علاوه بر ترویج این روش درمانی، برای پژوهشهای آتی نیز پول تهیه کند. کارآزماییهای بالینی وی بر روی چند بیمار مبتلا به صرع در ۱۹۲۱ میلادی، نخستین کاربرد رژیم کتوژنیک در درمان صرع محسوب میشود.

Avengers endgame IRON MAN Mark 85 MK85 Helmet حدود ۶۰٪ از بیماران با تجویز نخستین داروی ضد صرع، تشنجهایشان کنترل میشود؛ از سوی دیگر، در نزدیک به ۳۰٪ بیماران صرع با تجویز دارو کنترل و مهار نمیشود. اگر صرعی با تجویز دو یا سه داروی ضدتشنج کنترل و درمان نشود به آن «مقاومبهدرمان» میگویند. ابزارهای پزشکی، مانند بیوفیدبک و تحریک عصبی در زمینهٔ پیشگیری از میگرن مؤثر واقع میشوند، بهویژه در صورتی که مصرف داروهای متداول ضد میگرن منع شده باشد یا مصرف زیاد دارو مضر باشد.

هر چند، پژوهش در زمینهٔ روششناسی با مشکل روبرو شدهاست. این صفحه آخرینبار در ۱۵ ژانویهٔ ۲۰۲۳ ساعت ۱۰:۴۶ ویرایش شدهاست. این ارقام به نحو قابل توجهی با توجه به سن تغییر میکند: میگرنها غالباً بین سنین ۱۵ و ۲۴ سالگی آغاز میشوند و در افراد ۳۵ تا ۴۵ ساله بیشتر هستند. کتورولاک در قالب درون وریدی قابل استفاده است. Post w as gen erated  by G​SA᠎ Content Genera to​r DEMO.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

هدف، کاستن بسامد، درد و/یا مدت بروز میگرن و افزایش کارایی روشهای درمان است. میگرن احتمالی نشاندهنده بیماریهایی است که ویژگیهایی نظیر میگرن را دارند، اما برای تشخیص قاطع این نوع بیماریها به عنوان میگرن شواهد کافی وجود ندارد (که البته ملزم به استفاده همزمان بیش از حد دارو است). پیشآگهیهای طولانیمدت در افراد مبتلا به میگرن متفاوت است. طب سوزنی در مقایسه با طب سوزنی ساختگی، روشی که در آن سوزنها بهطور تصادفی قرار میگیرند یا به داخل پوست نفوذ نمیکنند، تأثیر کمی در کاهش میگرن دارد.

رژیم لاغری سریع کتو

کتواسیدوز یا Ketoacidosis زمانی اتفاق میافتد که بدن مقدار بسیار خطرناکی از کتونها را تولید میکند و اغلب از عوارض دیابت نوع ۱ است. یک پزشک ممکن است آزمایشهای خون یا ادرار را برای تعیین اینکه آیا فرد مبتلا به کتوزیس یا کتواسیدوز است، توصیه کند. در افرادی که چهار مورد از پنج مورد ذکر شده را دارند شامل سردرد ضربانی، ادامه سردرد برای ۴ تا ۷۲ ساعت، درد در یک طرف سر، احساس تهوع، یا علائمی که زندگی فرد را مختل میکنند، احتمال میگرن تشخیص داده شدن ناراحتی ۹۲٪ میباشد.

سردرد میگرنی، دردی است که در یک طرف سر و به صورت ضربان دار آغاز شده و از دردی ملایم به دردی شدید تبدیل میشود. سردردهای تنشی معمولاً در هر دو طرف سر بروز پیدا میکنند، کوبشی نیستند و کمتر فعالیت معمولی را مختل میکنند. بر اساس این دستهبندی، میگرنها به همراه سردردهای تنشی و سردردهای خوشهای از اصلیترین نوع سردردها بهشمار میآیند.

رژیم لاغری سریع قبل از بارداری

و به نظر نمیرسد که بهطور کلی میگرن خطر مرگ بر اثر سکته مغزی یا بیماریهای قلبی را افزایش دهد. بجز صرع، رژیم کتوژنیک، جهت مصارف بالقوهٔ درمانی در تعدادی دیگر از بیماریهای مغز و اعصاب مورد مطالعه و بررسی بودهاست. ممکن است برخی افراد به بیماریهای حساسیتی به بوتاکس نظیر میاستنی گراویس دچار باشند که این روش درمانی باعث تشدید بیماریشان شود.

افرادی که کمتر از سه مورد از موارد بالا در آنها ظاهر میشود احتمال تشخیص این ناراحتی به عنوان میگرن ۱۷٪ است. برخی از سردردهایی که برای افراد ایجاد میشود، به دلیل فشار خون بالا است اما ممکن است با میگرن اشتباه گرفته شود. از بسیاری از عوامل با عنوان محرک یاد میشود، با این حال شدت و اهمیت این روابط مشخص نیست. در دوران بارداری خانمها به علت افزایش ترشح هورمونها تعداد حملات میگرنی و دردهای آن به طرز چشمگیری کاسته میشود، اما در بیشتر موارد پس از زایمان، سردرد دوباره برمیگردد.

بروز میگرن با اختلال اضطراب پس از سانحه در ارتباط بوده و همچنین احتمال وقوع سردردهای میگرنی در دوران قاعدگی بیشتر است. مصرف استامینوفن و متوکلوپرامید در دوران بارداری بیضرر است. درمانهای پیشگیرانه میگرن عبارتند از: مصرف دارو و مکملهای غذایی، اصلاح سبک زندگی و جراحی. این داروها، درمانهای پیشنهادی اولیه برای افراد مبتلا به دردهای خفیف تا ملایم یا افراد مبتلا به نشانههای ملایمتری که به مسکنهای ساده پاسخ نمیدهند، محسوب میشوند.

درمان اصلی پیشنهادی برای افراد دچار نشانههای خفیف تا ملایم، مسکنهای سادهای مانند داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی (NSAIDها) یا ترکیبی از استامینوفن، استیلسالیسیلیک اسید (آسپرین) و کافئین است. معمولاً سردرد بر نیمی از سر تأثیر میگذارد و ماهیتی ضرباندار دارد و از ۲ تا ۷۲ ساعت ادامه دارد. در یک پژوهش بر روی مردانی که یک برنامه شنا ۸ هفتهای را تکمیل کردند، ۲۳/۸٪ افزایش در ماهیچه سهسر بازویی (پشت بازو) دیده شد. میگرن چشمی که شامل سردردهای میگرن به همراه اختلال بینایی یا حتی کوری موقت یک چشم میشود.

بیش از یک سوم افراد مبتلا به سردردهای میگرنی آئورا یا نشانههای پیشدرآمدی را دریافت میکنند: نوعی اختلالات گذرای دیداری، حسی، زبانی یا حرکتی که نشان میدهند سردرد به زودی شروع خواهد شد. سازوکار دقیق میگرن ناشناخته است؛ البته این باور وجود دارد که میگرن به دلیل نوعی اختلال در رگهای خونی و عصبی باشد.

معرفی رژیم کتوژنیک

و شواهد، حاکی از آن است که سازوکار این بیماری از درون مغز شروع شده و به رگهای خونی پخش میشود. این در حالی است که آمارهای دیگر، نقش فعالیتهای محیطی (مانند اعصاب حسی که رگهای خونی سر و گردن را احاطه کردهاند) را اثبات میکنند. تشخیص بیماری میگرن از روی علائم و نشانههای آن امکانپذیر است. تأثیرات هورمونی دیگری، نظیر نخستین عادت زنانگی، استفاده از قرصهای ضدبارداری خوراکی، قاعدگی، پیشیائسگی، و یائسگی، همچنین در این بیماری نقش دارند.

عوارض رژیم لاغری سریع

جوان بودن، مؤنث بودن، استفاده از داروهای ضدبارداری هورمونی و سیگار کشیدن این خطر را افزایش میدهند. این تأثیرات هورمونی به نظر میرسد در بهوجود آوردن میگرن بدون آئورا نقش بیشتری داشته باشند. تریگلیسرید با زنجیره متوسط (MCT) بیشتر از LCTها، کتوژنیک هستند؛ چرا که هنگام سوختوساز، کتونهای بیشتری بر حسب واحد انرژی تولید میکنند. با این حال اعتقاد بر این است که عوامل محیطی و ژنتیکی در بیماری میگرن نقش داشته باشند.

مصرف NSAIDها نیز تا ابتدای سهماهه سوم بیخطر است.

اختلالات ژنتیکی که باعث به وجود آمدن میگرن میشوند، اندک هستند. پاراستامول (معروف به استامینوفن)، چه به تنهایی یا به همراه متوکلوپرامید، درمان مؤثر دیگری است که اثرات نامطلوب آن اندک است. مصرف NSAIDها نیز تا ابتدای سهماهه سوم بیخطر است. با اینکه سوابقی از تجویز آنها برای افراد دچار میگرنهای اساسی دیده نمیشود ولی شواهدی از بروز ضرر در اثر مصرف آنها در اینگونه بیماران دیده نشدهاست که تأییدی برای این هشدار باشد. بهمنظور رفع این نقیصه، پژوهشهای امروزی از روش «مطالعهٔ همگروهی آیندهنگر» استفاده میکنند که در آن تمام بیماران قبل از شروع پژوهش، انتخاب میشوند و تا انتهای پژوهش دنبال میشوند.

در سال ۲۰۰ قبل از میلاد نوشتههایی

از مدرسه پزشکی بقراط بیان میکند که علائم پیشدرآمدی دیداری میگرن، میتوانند قبل از سردرد اتفاق بیفتند و بعد از استفراغ این حالت میتواند تا حدودی تسکین یابد. قدمت مته کاری، سوراخ کردن عمدی جمجمه، به ۷٫۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. اولین نوشتههای مربوط به میگرن در ایبرس پاپیروس آمدهاست که در حدود ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح در مصر باستان نوشتهاست. نظریهٔ اولیه مربوط به افزایش قابلیت تحرک قشر مخ و کنترل ناهنجار یاختههای عصبی درد در عصب سه قلوی ساقه مغز میباشد.

سلامت دستگاه گردش خون به وسیله شنا به ویژه برای سالمندان توصیه میشود. از ویژگیهای آن سردردهای ملایم یا شدید پیدرپی است و غالباً با علائمی در دستگاه عصبی خودگردان همراه است. تأثیرات منفی نیز غالباً برای خانواده فرد رخ میدهد. اختلالات دیداری غالباً شامل اسکاتوم (قسمتی از تغییر موضعی در میدان دید که چشمک میزند) است. یک تفاوت دیگر میان پژوهشهای قدیمی و جدیدتر نوع بیمارانی است که با این رژیم درمان شدهاند.

برای دلیل رویداد این فعالیتها توضیحاتی وجود دارد که از میان آنها میتوان به فعال شدن گیرندگان NMDA که موجب وارد شدن کلسیم به درون مغز میشوند، اشاره کرد. شنا روشی عالی در میان انواع و اقسام ورزشها و تمرینهای حرکتی است. از انواع دیگر این میگرن، میتوان به میگرن پایه جمجمهای اشاره داشت، که در آن مشکل گفتاری، سرگیجه، وزوز گوش و دیگر علائم مرتبط با ساقه مغز همراه سردرد و آئورا ظاهر میشوند؛ اما ضعف حرکتی در این نوع وجود ندارد.

رژیم کتوژنیک نیز جزو رژیمهای جنجالی به حساب میآید و هنوز هم جزء موضوعات بحث برانگیز متخصصان این زمینه است. رژیم MCT چندان در ایالات متحده آمریکا رواج ندارد، روغن MCT از سایر چربیهای رژیمی گرانتر بوده و تحت پوشش شرکتهای بیمه هم نیست. بررسیهای بعدی نشان داد که ۲۰٪ از بیماران صرعی وی تا آخر عمر دچار تشنج نشدند و ۵۰٪ آنان هم بهبود نسبی پیدا کردند.

بررسی محرکهای بالقوهٔ محیطهای درونی و بیرونی نشان داد که شواهد کلی برای اثبات تأثیر این محرکها ضعیف هستند، با این حال پیشنهاد بر این است که افرادی که دچار میگرن هستند اقدامات پیشگیرانهای را در خصوص کیفیت هوا و نور محیطهای درونی انجام دهند. دو گونهٔ دیگر میگرنهای با آئورا با عنوان میگرن نیمفلج خانوادگی و میگرن نیمفلج دورهای شناخته میشوند، که در اینگونه میگرنها فرد علاوه بر میگرن دچار آئورا و ضعف حرکتی نیز میشود.

رژیم کتوژنیک در دوران بارداری

تأثیر بوتاکس برای افراد مبتلا به میگرنهای مزمن و نه افراد دچار میگرنهای دورهای ثابت شدهاست. ثابت شدهاست که عصارهٔ بابونه گاوی برای پیشگیری از میگرن مؤثر است. این موضوع برای مغز مشکلساز است، چرا که تنها منبع تأمین انرژی مغز، گلوکز است و بیشتر اسیدهای چرب قادر به عبور از سد خونی مغزی نیستند. همچنین اطفالی که قادر به شنا کردن نیستند انجام فعالیتهای بدنی در آب باعث کاهش وزن آنها میشود. بچههای ۶ تا ۱۰ ماهه، قادر هستند در زیر آب به مدت ۵ دقیقه شنا کنند و نفس خود را نگاهدارند.

این داروها اعتیادآور نیستند ولی اگر بیش از ۱۰ بار در ماه استفاده شوند ممکن است باعث بروز سردرد ناشی از مصرف زیاد دارو شوند. مصرف مستمر دارو ممکن است به سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو منجر شود که درد آن شدیدتر و بسامد بروز آن بیشتر است. یک مرور سیستماتیک در ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶ پژوهش دربارهٔ رژیم کتوژنیک را در بالغین بررسی کرد و نتیجه گرفت که این روش، روزبهروز فراگیرتر میشود و نتایج آن مشابه کودکان است و عوارض خفیفتری نیز دارد.

رژیم لاغری سریع برای بلغمی ها

پیترمن اثرات مثبت (بهبود هوشیاری، رفتاری و خواب) و عوارض جانبی (تهوع و استفراغ ناشی از کتوزیس زیاد) را ثبت کرد. اگر تشنجها همچنان زیاد باشد یا کودک وزن کم کند، باید رژیم را تعدیل کرد. بسیاری از مردم پس از شنا، به شکلی بیرویه اشتهایشان به غذا زیاد میشود و کالریهایی را که در استخر سوزاندهاند دوباره در بدنشان انبار میکنند. بهطور شایع پس از ۲ سال، یا ۶ ماه بعد از قطع کاملِ تشنجها، میتوان اندکاندک ظرف دو تا سه ماه رژیم را قطع کرد.

معمولاً میگرنها در طول دوره سهماههٔ دوم و سوم بارداری یا پس از یائسگی بهوجود نمیآیند. برای افرادی که سردرد آنها بیش از دو روز در هفته بروز میکند، توانایی تحمل داروهای ویژه درمان حملات حاد را ندارند یا افراد مبتلا به حملات شدید که کنترل آنها مشکل است، پیشگیری توصیه میشود. بهطور کلی در این رژیم غذاهای با کربوهیدرات به شدت محدود میشوند. در طول دوران یائسگی، اغلب قبل از آنکه شدت علائم میگرن کاهش پیدا کند، بدتر میشود.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

دلایل بروز صرع گوناگون است، برخی از آنها در دستهٔ سندرمهای صرعی جای دارند که اغلب در دوران کودکی آغاز میشوند. دانش بشر از نحوهٔ ایجاد و شکلگیری صرع (اپیلپتوژنز) ناقص است. برخی افراد قسمتی از میدان دید خود را از دست میدهند که به نابینایی یک سویه معروف است درحالیکه برخی در این شرایط، تجربهٔ تاری دید دارند. همچنین برای جبران کاهش ریزمغذیها لازم است مکملهای لازم به آن غذا افزوده شود. تلاشی است تا همان سطحِ مطلوب گلوکزِ خون در بیمارانی که رژیم کلاسیک کتوژنیک مصرف میکنند، حاصل شود و در عین حال، کودک محدودیتهای رژیمی کمتری داشته باشد.

چند نمونه رژیم لاغری سریع

جراحی میگرن که شامل برداشتن فشار از عصبهای خاص اطراف سر و گردن است، ممکن است گزینهای برای افرادی باشد که مشکل آنها با مصرف دارو رفع نمیشود. و محدود به یک سوم کالری موجود در غذای عادی است. قبلاً این تفاوت به مشکلات متدولوژیک و تفاوت در مطالعات نسبت داده میشد، ولی اکنون به نظر میرسد تفاوت فرهنگی و محیطی واقعی بین نژادها میتواند مسئول این اختلاف باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد 10 نوع صبحانه سالم و رژیمی که چاق کننده نیستند (this page) لطفا به بازدید از وب سایت ما.