سریع و سرراست اصلاح در چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

رژیم کتوژنیک در ماه رمضان همانطور که قبلا هم گفتیم حدود چهار هفته طول میکشد تا بدن شما با رژیم کتوژنیک سازگار 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود شود. علاوه بر این، اجتناب از خوردن غذاهای حیوانی پرچرب مثل گوشت یا محدود کردن مصرف آنها میتواند به شما در رسیدن به وزن دلخواهتان کمک کند؛ چرا که یک گرم چربی ۹ کالری انرژی دارد، در حالی که یک گرم کربوهیدرات حاوی ۴ کالری انرژی است. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیم غذایی شامل کربوهیدرات محدود و چربی بسیار است که فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد. ولی مهم اینجاست که در رعایت آن مخصوصا در هفته های اولیه تقلب نکنید تا بدن شما هر چه سریعتر با رژیم غذایی کتوژنیک سازگار گردد. اساس ویت واچرز بر امتیازدهی استوار است، یعنی به هر غذا با توجه به میزان کالری و درشت مغذیهای آن یک امتیاز مشخص اختصاص مییابد. بهعلاوه، ادعا میکنند که رژیم Whole30 طرز فکر شما را در مورد غذا و همچنین رابطه شما با غذا و بدنتان را تغییر میدهد.

مهم نیست قبلا از چه رژیم غذایی پیروی میکردید، کتو یک تغییر بزرگ خواهد بود. جزیی ازبرنامه درمانی بیماران مبتلابه سرطان تهیه یک رژیم غذایی اصولی و بهینه کهزیر نظر یک متخصص تغذیه نوشته شده باشد و دنبال کردن آن است. به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از جام جم/ بسیاری از افراد معتقدند ریشه بیماری هایشان در تنش های عصبی و استرس هایی است که به دلایل مختلف طی زندگی با آن دست و پنجه نرم می کنند. از یک قاشق چوبی یا با استفاده از دست های تمیز ( خودم مورد دوم رو ترجیح میدم ) برای ترکیب استفاده کنید. از آنجا که طرفداران رژیم غذایی انعطافپذیر کم و بیش از محصولات حیوانی استفاده میکنند، گیاهخوار محسوب نمیشوند. افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک پیروی میکنند، معمولاً میزان مصرف کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۲۵ گرم در روز محدود میکنند. رژیم کتو معمولاً کربوهیدرات را به ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز محدود می کند. به گفته پزشکان، رژیم کتو میتواند در درمان صرع مفید باشد، البته دلیل آن به صورت قطعی مشخص نیست، اما به نظر میرسد جزئی از این رژیم باعث کاهش تعداد تشنج میشود.

لیست غذاهای کتوژنیک

به گفته سازمان بهداشت جهانی (WHO)، شیوع چاقی از سال ۱۹۷۵ تقریبا سه برابر شده است و در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان از چاقی رنج میبرند (شامل ۶۵۰ میلیون بزرگسال، ۳۴۰ میلیون نوجوان و ۳۹ میلیون کودک)؛ بنابراین، تعجبآور نیست که این روزها بسیاری از افراد به دنبال بهترین رژیم لاغری دنیا میگردند. در حالت میانگین ، تقریبا 10 درصد یک میوه را قند تشکیل داده است . در مطالعهای در سال 2019، رژیم غذایی کتو سلولها را به روشهایی سرکوب میکند که ممکن است فراتر از عملکرد آن در تامین انرژی سلولها باشد. در رژیم غذایی کنوژنیک باید ها و نباید های بسیاری وجود دارد که می بایست قبل از اینکه بخواهیم این رژیم را انتخاب نماییم، آنها را بدانیم. پروتئین های حیوانی ممکن است کربوهیدرات بسیار پایینی داشته باشند. این دو رژیم اساسا با هم متفاوتند رژیم وگان یکی از رژیم های گیاهخواری است و رژیم کتوژنیک برپایه چربی بالا و کربوهیدرات پایین است . رژیم کتوژنیک در دوره های کوتاه مدت تجویز و صرفا تحت نظر مستقیم متخصص تغذیه تجویز می گردد چرا که در طولانی مدت (بیش از یکسال) برای بدن مضر است.

یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و کتوژنیک برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر از رژیم کم چربی است. در مطالعه دیگری هم محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی افراد وزن زیادی کم میکنند، داشتن رژیم غذایی مدیترانهای به حفظ وزن کاهش یافته کمک میکند. رژیم غذایی مدیترانهای از نظر تغذیهای سالم و متعادل بوده و شامل مجموعه متنوعی از غذاهای سیرکننده و خوشطعم است. راه پیشنهادی برای مصرف مجدد غذاهای غیرمجاز این است که هر بار فقط یک گروه غذایی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست. تحقیقات نشان می دهد که وقتی بیماران مبتلا به آلزایمر از رژیم کتوژنیک استفاده می کنند ، عملکرد شناختی آنها به میزان قابل ملاحظه ای بهبود پیدا می کند. وقتی کربوهیدرات را کاهش میدهید بدن شما به تدریج از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و بعد از چهارهفته چربیسوزی واقعی شروع میشود. وقتی از رژیم غذایی گیاهی پیروی میکنید، باید وعدههای غذایی خود را به دقت تنظیم کنید یا از مکمل غذایی استفاده کنید تا تمام نیازهای تغذیهای شما برطرف شود.

مطالعات متعدد از

توانایی رژیم غذایی مدیترانهای برای بهبود سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی و سرطان حمایت میکنند. رژیم غذایی مدیترانهای در سال ۲۰۲۲ برای پنجمین سال متوالی به عنوان برترین رژیم لاغری جهان معرفی شد. اجتناب از مصرف غذاهای غنی از مواد مغذی مانند حبوبات، سویا و لبنیات میتواند رعایت تمام توصیههای غذایی این رژیم را برای شما دشوار کند؛ علاوه بر این اگر رژیم Whole30 بیش از ۳۰ روز ادامه یابد، باعث کمبود مواد مغذی شده و روی سلامتی تاثیر منفی دارد. با اینحال دانههای غلات اغلب با بسیاری از واد مغذی مهم غنی میشوند و مصرف آنها درواقع میزان دریافت مواد مغذی را افزایش میدهد. یکی دیگه از جواب هایی که باید به سوال « چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم» داده بشه به میزان مصرف مواد غذایی برمیگرده. رژیم غذایی گیاهی روی خوردن میوهها، سبزیجات، غلات و حبوبات تاکید دارد و مصرف گوشت، لبنیات و تخممرغ را محدود میکند. Th is post has been written with G​SA  C​onte nt Gen᠎er​ator Demov er᠎si​on!

به عنوان مثال، روز اول شروع به خوردن لبنیات میکنید و در روز دوم تا چهارم مجددا مصرف آن را قطع میکنید. اما باید از مصرف شیرینکنندهها (شکر، عسل و شیرینکنندههای مصنوعی)، غلات، حبوبات، سویا و محصولات حاوی آن، لبنیات و محصولات تهیه شده از آن و نوشیدنیهای الکلی بپرهیزید. قطعا از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت کرده اند داستان های ترسناکی شنیده اید. پس از انجام این مراحل، مشخصات ریسک فرد ترسیم و توصیه های لازم ارائه میشود. این رژیم غذایی توصیه میکند که در طول هفته حداقل دو ساعت و نیم فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط داشته باشید و چند روز در هفته تمرینات تقویتکننده عضلات انجام دهید. توصیه میشود قبل از شروع هر نوع رژیم لاغری، با پزشک متخصص مشورت کنید؛ تا از عواقب و فواید هر یک از آنها بر روی بدن خود، مطلع شوید. انعطافپذیر باشید و هر از گاهی از گوشت و محصولات حیوانی استفاده کنید. Data was c reated  with the help ​of GSA  C ontent​ Generat or DEMO!

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

اگر میخواهید وزن کم کنید، باید مراقب کیفیت غذاها هم باشید. طرفداران رژیم Whole30 که از آن به

عنوان بهترین رژیم لاغری دنیا یاد میکنند، معتقدند که پیروی از این رژیم غذایی نه تنها به تناسب اندام کمک میکند، بلکه در بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد ورزشی و افزایش انرژی بدن نقش دارد. برای پیروی از این رژیم غذایی باید به مدت ۳۰ روز، غذاهایی را که میتوانند به سلامتی شما آسیب بزنند، کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید. رژیم Whole30 یک رژیم غذایی ۳۰ روزه است که به گفته طراحان آن، بعضی از غذاها روی سلامت و تناسب اندام شما تاثیر منفی دارند و بهتر است از رژیم غذایی حذف شوند. رژیم ناظر وزن یا ویت واچرز (Weight Watchers) که به اختصار WW گفته میشود، یک شرکت بینالمللی است که در دهه ۱۹۶۰ در نیویورک تاسیس شد. گفته میشود افرادی که از ویت واچرز استفاده میکنند، در مقایسه با کسانی که به تنهایی رژیم میگیرند، هشت برابر بیشتر احتمال دارد که ۱۰ درصد وزن بدن خود را طی ۶ ماه از دست بدهند. پیروان رژیم غذایی کتوژنیک بیشتر برای کاهش وزن از آن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت بعضی از بیماریهای قلبی، مغزی خاص، آلزایمر و حتی درمان آکنه کمک کند.

رژیم کتوژنیک ۱۰ روزه

رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است. کورتیزول هورمونی است که معمولاً با نام هورمون استرس شناخته میشود و سطوح بالای این هورمون در بدن باعث ذخیرهی چربی به ویژه در ناحیهی شکم میشود. سطوح پایین انسولین از ذخیره انرژی در بدن به عنوان چربی جلوگیری می کند و در عوض از چربی ذخیره شده برای انرژی استفاده می کند. افزایش مصرف پروبیوتیکها از طریق غذاهایی مانند کامبوچا، فواید سلامتی بسیاری دارد، از جمله هضم بهتر، افزایش ایمنی و کاهش سطح التهاب. ذکر این نکته ضروری است که مردم این کشورها متفاوت از هم غذا میخورند، اما بسیاری از اصول تغذیه آنها مشابه یکدیگر است. در این نوع رژیم غذایی ، گرسنگی کمتری تجربه می کنید و با این وجود کمتر هم غذا می خورید.همچنین برخی از تحقیقات نشان داده اند که در رژیم کتوژنیک شما حتی در زمان استراحت کردن هم چربی سوزی را تجربه می کنید.

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی مناسب است

در یک مطالعه دیگر، میزان کاهش وزن شرکتکنندگانی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی میکردند، در مقایسه با کسانی با رژیم غیرگیاهی داشتند، ۲ کیلو بیشتر بود. در یک مطالعه ایتالیایی مشاهده شد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانهای در یک دوره ۱۲ ساله روی وزن بدن و اندازه دور کمر تاثیر مثبت دارد. رژیم مدیترانهای یک برنامه انعطافپذیر است که هیچ غذا یا گروه غذایی را به طور کامل حذف نمیکند و در عوض بر مصرف غذاهای سالم تمرکز دارد. اگرچه میتوان از رژیم غذایی مدیترانهای به عنوان بهترین رژیم لاغری دنیا نام برد، اما این رژیم معایبی هم دارد. این برنامه غذایی نیز دارای معایبی است. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. این موضوع به خصوص زمانی که مصرف غذاهای حیوانی را به شدت محدود میکنید یا کاملا کنار میگذارید، اهمیت زیادی دارد. پس از ۳۰ روز، به تدریج تعدادی از غذاهای حذف شده را مجددا وارد رژیم غذایی خود کرده و در عین حال اثرات آنها را بر بدنتان بررسی میکنید. Data w as c​re᠎ated by GSA  Conte᠎nt G ener᠎ator DE᠎MO.