کارهایی که بعد از کراتین مو باید انجام دهید


داشتن موهای صاف و شلاقی تاثیر بی نظیری در زیبایی افراد دارد. کراتین مو برای لخت و صاف کردن موهای فر و موج دار و برای کسانی که میخواهند موهای شلاقی داشته باشند روشی نوین و کاربردی است.در این روش موهای شما به صورت نیمه دائمی صاف میشود وبرای ماندگاری بیشتر این صافی، نیاز به مراقبت و رعایت نکاتی است که در ادامه به آن میپردازیم.

مراقبت های بعد از کراتین مو؛ نکات مهم و مفید

نرفتن به حمام

یکی از سوالاتی که بعد از کراتینه مو مطرح می شود این است که چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موهای خود را بشوییم. برای اینکه بفهمیم چند روز بعد از کراتینه مو می توانیم موهای خود را بشوییم، به توضیحاتی در مورد مواد تشکیل دهنده کراتینه مو نیاز داریم. از متخصص کراتینه مو بپرسید که این کار را برای ما انجام می دهد.

برخی از مواد کراتینه مو به اصطلاح دارای قرنطینه سه روزه، برخی قرنطینه یک روزه و برخی دیگر اصلا قرنطینه ندارند، اما در کل توصیه می شود تا 72 ساعت بعد از درمان، موها را خیس نکنید. کراتینه را انجام دهید و اگر مو خیس شد، بلافاصله آن را با سشوار خشک کنید. و اجازه ندهید رطوبت کراتین شما را خراب کند.

شستن مو با شامپوی بدون سولفات

یکی از مواردی که به طور قابل توجهی بر عمر موهای کراتینه تاثیر می گذارد استفاده از شامپوهای بدون سولفات است، بنابراین پس از کراتینه کردن موها از شامپوهای بدون سولفات مخصوص موهای کراتینه استفاده کنید. به یاد داشته باشید که شستن موهایتان با آب نمک و آب کلر، کراتین موهایتان را نیز از بین می برد.

از شامپوی معمولی استفاده نکنید

بعد از کراتینه مو از شامپوهای معمولی استفاده نکنید زیرا سولفات موجود در شامپوهای معمولی به تدریج کراتینه مو را از بین می برد و از ماندگاری کراتینه مو می کاهد.

استفاده از ماسک مو بعد از کراتینه مو

بعد از کراتینه مو از ماسک موی بدون سولفات استفاده کنید.

توصیه می کنیم پس از شستن مو با شامپوی مناسب، نرم کننده یا ماسک مو را به موهای خود بزنید و سپس آبکشی کنید و از محصولات روغنی یا پر از وازلین استفاده نکنید.

نبستن موها

به منظور جلوگیری از شکستن و فرم دادن به موهای خود پس از کراتینه درمانی از بستن موها با کش، سنجاق سر و انواع سنجاق بعد از کراتینه درمانی خودداری کنید و موهای خود را آزاد بگذارید.

کوتاه کردن مو

اگر بعد از مدتی متوجه شدید که موها وز شده و نوک موها موخوره دارد، انتهای موها را حدود یک تا دو سانتی متر کوتاه کنید تا دوباره سالم شوند.

خوابیدن بعد از کراتینه

برای جلوگیری از شکستن و کشیدگی موها در شب موهای خود را به آرامی ببندید یا آن را در یک پتوی نرم قرار دهید تا موها زیر بالش قرار نگیرند. همچنین از بالش های ساتن و ابریشمی استفاده کنید زیرا ساتن و ابریشم اصطکاک بین مو و بالش را کاهش می دهند.

استخر و شنا بعد از کراتینه مو

بعد از کراتینه مو هنگام ورود به استخر و یا شنا در دریا باید به نکات زیر توجه کنید. کلر موجود در آب استخر و نمک موجود در آب دریا اثر کراتینه شدن مو را کاهش می دهد، بنابراین کلاه بپوشید و تا حد امکان از تماس آب استخر یا دریا با موهای خود خودداری کنید.
اگر نیاز به شنا دارید، موهای خود را با آب بشویید و از نرم کننده بدون آبکشی استفاده کنید یا موهای خود را با روغن نارگیل چرب کنید، این کار از تماس مستقیم آب استخر و دریا با موهای کراتینه شده شما جلوگیری می کند.

پوشش موهای کراتینه شده

موهای خود را با کلاه یا روسری بپوشانید تا از آسیب اشعه های مضر خورشید، کثیفی و آلودگی جلوگیری کنید و قبل از بیرون رفتن از موهای خود محافظت کنید.

استفاده از سشوار بعد از کراتینه

بعد از کراتینه کردن موهایتان، کمتر از اتو و سشوار استفاده کنید زیرا حرارت سشوار می تواند به بافت موهای شما آسیب برساند و آن را بیشتر خشک کند.

شستن موهای کراتینه شده با آب داغ

بعد از کراتینه کردن موهایتان از آب داغ برای شستن موها استفاده نکنید و از آب ولرم استفاده کنید زیرا آب داغ رطوبت پوست سر شما را گرفته و باعث خشکی و آسیب آن می شود.

رژیم غذایی بعد از کراتینه مو

بعد از کراتینه، موهای شما نیاز به تقویت دارند، بنابراین از یک رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین C، آنتی اکسیدان ها و پروتئین استفاده کنید و از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب کنید.



Source link