کتوژنیک برای لاغری برنامه های آیفون

خرید محصولات کتوژنیک مزایا و معایب رژیم هشت کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در رژیم لاغری کتوژنیک رایگان انجام دهید 1402 – ادامه یافت – کتوژنیک چیست ؟ مطالعات گسترده ای در مورد رژیم کتوژنیک انجام شده است و ممکن است دلیل آن دشواری دنبال کردن برنامه غذایی رژیم کتوژنیک و بررسی عوارض و معایب آن باشد. رژیم کتوژنیک، راهنمای کامل دستورات غذایی و مکمل های مورد نیازحال که در مورد کلیات رژیم کتوژنیک، مزایا و معایب آن آگاه شدید، حتما میخواهید این برنامه غذایی را شروع کنید. A᠎rtic​le h as been generated  by GSA C᠎on tent᠎ G enerator DEMO᠎!

آیا رژیم کتوژنیک علمی است با توجه به محدود بودن مواد غذایی مورد استفاده در رژیم کتوژنیک ، ممکن است از میوه و سبزیجات کافی استفاده نکنید که یکی از بزرگترین تأثیرات آن کمبود پتاسیم و ایجاد یبوست و گرفتگی های عضلانی ناشی از آن است. برای رفع مشکل یبوست از مواد غذایی با فیبر بالا و نیز از مکملهای منیزیم استفاده کنید. ​This article has been creat᠎ed ​by G​SA  Con᠎te nt Gen᠎er᠎ator D emov᠎er᠎si᠎on!

رژیم لاغری عالی و سریع

افراد سالم نیز باید روزانه ۲۵ تا ۳۵ گرم فیبر مصرف کنند تا شکمشان کار کند و مشکل یبوست نداشته باشند. کسانی که به مشکلات گوارشی مانند یبوست و بیماریهایی مانند سندروم روده تحریکپذیر (IBS) دچارند، به مصرف سبزیجات کافی نیاز دارند. • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود.

خرید کیک کتوژنیک

باید مطمئن شوید رژیم موردنظرتان خطری به وجود نمیآورد و سلامتیتان را تهدید نمیکند. راهنمای رژیم غذایی انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیان می کند که افراد باید غذاهای حاوی چربی اشباع شده را محدود کنند. به دلیل وجود مقادیر بالای چربی های اشباع شده در رژیم کتوژنیک، بالا رفتن چربی خون یکی دیگر از دغدغه ها به شمار میرود.

بسیاری از پزشکان هم معتقدند که دقیقاً به دلیل تأثیر گذاری یکسان این رژیم ها، استفاده از برنامه غذایی ویژۀ کتوژنیک خطرناک تر و نگران کننده تر است؛ زیرا در رژیم کتو مصرف کردن غذاهایی را که سرشار از چربی های اشباع و برای سلامتی قلب مضر هستند تشویق می کند و این در حالی است که مصرف غذاهای سرشار از ماده های مغذی، اعم از میوه ها و سبزیجات مختلف را محدود و در برخی موارد ممنوع کرده است.  This c on te nt has be en c reated wi᠎th GSA  Con᠎tent G ener ator DEMO​!

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

در صورتی که سطح کتون بدنتان کاهش پیدا کرد می توانید از این مکمل غذایی استفاده کنید. می توانید مولتی ویتامین مصرف کنید و کارهایی را که همیشه انجام می دادید، انجام دهید. شما با رعایت و پیروی دقیق رژیم غذایی تان و همچنین مصرف چربی های سالم و مواد مغذی دیگر – به خصوص مواد غذایی که حاوی ویتامین B هستند – می توانید برخی از اثرات جانبی رژیم کتوژنیک را کاهش دهید.

این مواد دارای فولیک اسید، ویتامینهای B و کولین (ویتامین B4) هستند. رژیم های کتو واقعی دارای کربوهیدرات بسیار کم، چربی بالا و پروتئین متوسط هستند. توانایی شناسایی طعم ها را می توان با استفاده از محلول های مختلف در نواحی مختلف دهان و زبان امتحان کرد. طبق نظر متخصصان این نوع رژیم همۀ بیماران با هر شرایطی نمی توانند از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند، به ویژه افرادی که بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و یا مشکلاتی این چنینی دارند به هیچ عنوان نباید از این رژیم استفاده کنند.

رژیم لاغری سریع کشتی گیران

در افرادی که به دیابت یا بیماری تیروئید، کبد یا کلیه مبتلا هستند، و نیز افرادی که ام اس، فلج صورت یا سکته مغزی دارند، مشکلات طعم دهان محتمل تر است. مهم ترین سوالی که در زمینۀ رژیم لاغری کتو ایجاد می شود این است که آیا رژیم کتوژنیک برای همۀ افراد مناسب است یا نه؟

استفانی مک کارچر که متخصص تغذیه در کلرادو است می گوید: به طور کلی در زمینۀ مزایا یا عوارض رژیم کتوژ تحقیقات محدود و انگشت شماری شده است و زمان زیادی مورد نیاز است تا بتوانیم با استمرار مطالعات در این حوزه، اطلاعات بیشتری دربارۀ عوارض احتمالی این رژیم لاغری به دست بیاوریم.

این موضوع ممکن است گاهی اوقات منجر به بهبود تمرکز و بهبود وضوح ذهن شود. این وضعیت که به نام های گلوسودینی ( glossodynia)، گلوسوپیروز ( glossopyrosis)، استومودینی (stomodynia) و دیسستزی دهان نیز شناخته می شود، با حس مداوم سوزش در لب ها، زبان یا جای دیگری دهان مشخص می شود.

رژیم لاغری تضمینی سریع

با آغاز کردن رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از قند و گلوکز به عنوان منبع تأمین کنندۀ انرژی، از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده می کند. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد.

مهم ترین کارکرد این رژیم کاهش وزن است. اگر پس از گذشت 5 ماه از رژیم غذایی کتوژنیک دچار ریزش مو شدید، این معمولا موقت است. اگرچه ریزش مو در رژیم غذایی کتوژنیک بسیار نادر است، شما می توانید خطر ریزش مو را با داشتن 8 ساعت خواب در شبانه روز و محدود نکردن بیش از حد کالری ها، کاهش دهید.

برنامه فوق یک برنامه غذایی نمونه بوده لذا شما می توانید با توجه به مواد غذایی در دسترس و فصل مورد نظر انواع غذاهای مشابه را جایگزین نمائید. تا به حال به این فکر کرده اید که چطور می توانید در رژیم کتو سبزیجات را به وفور مصرف کنید بدون این که نگران افزایش کربوهیدرات دریافتی باشید؟ اگر فردی هستید که سابقه رویآوردن به رژیمهای مختلف را دارید و در دورههای زمانی مختلف رژیم گرفته، لاغر شدهاید و بعد دوباره با رهاکردن رژیم دچار چاقی شدهاید، به رژیم کتو فکر هم نکنید.

چه چیزی باعث لاغری سریع میشه

مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. این باعث میشود کبد تولید کتون را افزایش دهد تا اطمینان حاصل شود که میتواند انرژی کافی برای مغز فراهم کند. اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد. نکته دیگر این مسئله است که در افراد مبتلا به کبد چرب نباید کاهش وزن سریع داشته باشیم و این در حالی است که سرعت کاهش وزن در رژیم های کم کربوهیدرات از جمله رژیم کتوژنیک بالا است و نباید در بیماران مبتلا به کبد چرب مورد استفاده قرار بگیرد.

بنابراین از توده عضلانی کم چرب برای تامین انرژی استفاده می کند. در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. رژیم کتو یک سبک غذایی متفاوت است و مواد خوراکی شما تغییر پیدا میکند.

آنچه همه باید درباره کتوژنیک چیست بدانند

بزاق مصنوعی ممکن است در موارد خشکی دهان توصیه شود، یا ممکن است تجویز بلندمدت دارو، به داروهایی که همین عوارض را نداشته باشند، تغییر داده شود. اگر کنجکاو هستید که بدانید عارضۀ بعدی رژیم کتوژنیک چیست، باید بدانید که این رژیم ممکن است افراد مستعد را در معرض ابتلا به آریتمی های قلبی قرار بدهد؛ چرا که الکترولیت ها برای پمپاژ خون و انرژی در قلب لازم هستند.

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا محتوی ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین و ۵٪ سه چیزهایی که مادرتان باید درباره رژیم های کتوژنیک به شما یاد داده باشد 1402 کربوهیدرات است. رژیم کتوژنیک برای چه افرادی ممنوع است؟ در حالی که برخی از افرادی که از کتو استفاده می کنند، کل کربوهیدرات مصرفی خود را می شمارند، برخی دیگر کربوهیدرات خالص را محاسبه می کنند که کربوهیدرات کل منهای فیبر است.

بر همین اساس افرادی که از این رژیم استفاده کردهاند، میزان داروهای خوراکی خود را کاهش داده اند و توانسته اند میزان قابل توجهی از وزن خود را بکاهند. در پایان باید گفت که رژیم کتوژنیک میتواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، دیابت داشته باشند و به دنبال بهبود سلامت متابولیک خود هستند، مفید باشد.

آموزش غذاهای کتوژنیک

بدیهی است که باید دور موضوعاتی مانند تناسب اندام را خط بکشند و کاری کنند که برای خودشان و بچه در شکم از همه بهتر است. 2- برنامه غذایی در رژیم کتو به گونه ای است که میزان مواد غذایی ای از قبیل میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات در آن بسیار اندک است.

رژیم لاغری سریع خیار

اگر هر یک از شرایط زیر را دارید نخست با پزشک خود در این باره صحبت کنید تا مطمئن شوید که رژیم غذایی کتوژنیک برای شما بی خطر باشد، به ویژه اگر دیابت نوع یک دارید. توصیه میشود قبل از شروع هر نوع رژیم لاغری، با پزشک متخصص مشورت کنید؛ تا از عواقب و فواید هر یک از آنها بر روی بدن خود، مطلع شوید.

برنامه رژیم لاغری سریع در یک ماه

برخی از کتون­ها مولکول­های بسیار ریزی هستند که بدن می تواند آنها را از طریق تنفس دفع کند (مانند استون). در این صورت است که مشکلات روده آنها حل میشود و امکان دفع پیدا میکنند. در ادامه مواردی که باید محدود شوند آورده شده است. اما در همان زمان هم فرد باید توجه داشته باشد که برنامه غذایی رژیم کتو راه حل مناسبی برای کاهش وزن دائمی و یا ثابت نگه داشتن وزن نیست.

کسانی که به اصول رژیم کتوژنیک به طور کامل عمل میکنند، وزن کم میکنند و لاغر میشوند. در رژیم کتوژنیک اختلال در خواب شبانه روزی نیز به وجود می اید که به علت کمبود انسولین و سروتونین میباشد. برنامه غذایی رژیم کتوژنیک می تواند اختلال های بزرگی برای سیستم های متابولیک بدن و سایر اندام های آن ایجاد کند و اثربخشی داروهای مورد مصرف را نیز از بین ببرد.

راهنمای رژیم کتوژنیک

• رژیم کتوژنیک تاکنون برای درمان برخی از سرطانها مورد استفاده قرار گرفته است. در این حالت بدن شما از چربی در کبد کتون تولید می کند و به جای کربوهیدرات از چربی به عنوان منبع اصلی سوخت خود استفاده می کند. همچنین هرچه شما از نظر فیزیکی فعالیت بیشتری داشته باشید کار شما برای ورود به کتوزیس آسان تر خواهد بود.

رژیم لاغری سریع دکتر خیر اندیش

به نظر میرسد افراد چاق و آنهایی که رژیم غذایی نامناسبی دارند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به ام اس باشند و وقتی کسی به ام اس مبتلا باشد، چاقی و رژیم غذایی نامناسب میتواند منجر به ناتوانی تدریجی او شود. اما وقتی از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، بدن شما مجبور به استفاده از چربیها برای تامین انرژی میشود و این یعنی چربیسوزی.

بدن به جای کربوهیدرات های مضر که باعث چاقی می شود، به عنوان منبع انرژی و سوزاندن از همین چربی های سالم استفاده می کند. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. تخم مرغ: تخم مرغ کامل که حاوی مقادیر زیادی اومگا 3 است.

فروشگاه کتوژنیک مشهد

گوشت: گوشت قرمز، استیک، همبرگر، سوسیس گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون. اگرچه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد، اما به نظر نمی رسد خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. این مقاله به معرفی و ارزیابی رژیم کتوژنیک میپردازد. اگر تمایل به دریافت یک رژیم کتو رایگان دارید مقاله رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان را مطالعه کنید.

کاهش وزن کتوژنیک

آن ها همچنین ادعا می کنند که رژیم لاغری کتوژنیک به درمان افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع دو کمک بسیاری می کند و میزان قند خون را به اندازۀ قابل توجهی کاهش می دهد. کتوز در رژیم کتوژنیک زمانی اتفاق می افتد که گلوکز دریافتی از کربوهیدرات هایی مانند سبزیجات نشاسته ای، دانه ها، میوه ها و آردها به طور قابل توجهی کاهش یابد.

رژیم لاغری سریع ۱۵ روزه

مسئلۀ دیگری که توجه به آن ضروری است این است که با همۀ این ها محبوبیت زیادی که در میان متخصصان تغذیه ای پیدا کرده است و افراد مشهور رژیم کتوژنیک برای لاغری را در شبکه های اجتماعی و رسانه های مختلف به عنوان پادزهری برای درمان بیماری های مختلف و صعب العلاج معرفی می کنند و ادعا می کنند که این رژیم بدون آسیب رساندن به بدن فرد موجب کاهش وزن به میزان قابل توجهی خواهد شد.

رژیم کتوژنیک روشی موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطر بیماری است. در بحث رژیم های مخصوص چربی سوزی و کاهش وزن سوالات زیادی وجود دارد. برنامه غذایی کتوژنیک به گونه ای است که محدودیت های محکم و سفت و سختی دربارۀ مصرف کردن کربوهیدرات ها و پروتئین ها اعمال می کند.

رژیم لاغری سریع چند روزه

تنها راهکار تان برای حفظ و عدم افزایش وزن این است که از یک سری اصول پیروی کنید. اما بعد از مدتی بدن شروع به چربی سوزی میکند و فرآیند کاهش وزن آغاز میشود. به طور کلی، با آغاز رژیم کتوژنیک از سوء هاضمه و سوزش سر دل خلاص می شوید. سعی کنید دائما آب مورد نیاز برای بدن خود را تامین کنید و مطمئن شوید که به اندازه کافی چربی مصرف میکنید.

کتوژنیک در بدنسازی

ماندن در مرحله کتوز نیازمند این است که حدود 80 درصد از کالری روزانه خود را از منابع چربی سالم تامین کنید. زمان وقوع عود بسیار متغیر، اما بهطور میانگین دو سال است. مصرف کردن این مواد علاوه بر باورهای رایج عمومی هیچ تأثیری بر روی تشدید علائم بیماری دیابت نوع دو و یا چاقی ندارند و اجتناب از مصرف آن ها ممکن است آسیب های جبران ناپذیر و جدی به بدن وارد سازد.

با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

این کاهش وزن چربی بدن بهطور بالقوه در تعدادی از ورزشها از جمله ورزشهای استقامتی، یاریرسان است. رژیم کتوژنیک نسبت به رژیمهای دیگر ممکن است در 3 تا 6 ماه نخست باعث کاهش وزن بیشتری شود. درنظرگرفتن شرایط جسمانی و توجه به انتخاب سبک زندگیِ مناسب است که به شما در انتخاب رژیمی مطلوب کمک میکند.

البته این را هم در نظر بگیرید که هر فرد باید بهدنبال رژیمی بگردد که مناسبترین گزینه برای وضعیت بدنی و سبک زندگیاش است. رژیم غذایی کتو رژیم دشواری است و یادتان نمیدهد وارد سبک سالمی از زندگی شوید. آزمایشهای حیوانی روی موشهای صحرایی و معمولی نشان داده استفاده از این رژیم ممکن است مواد معدنی بدنشان را کاهش بدهد؛ بنابراین، در انتخاب کتو باید به این مورد هم دقت شود.

رژیم لاغری سریع در ده روز

جایگزینی چربی حیوانی و لبنیات با منابع گیاهی چربی یا چربی های غیراشباع چندگانه با خطر کمتر بیماری قلبی عروقی و سکته مرتبط است. چرا که سوخت و ساز بدن ورزشکاران با دیگر افراد متفاوت است و نیاز به انرژی بیشتری دارند. البته برخی افراد ممکن است مدت زمان بیشتری (حدود 6 هفته) این علائم را تجربه کنند. با این حال برخی از عوارض جانبی برای کتوژنیک ذکر شده که کاملاً شناخته شده است و هر کسی که می خواهد طبق برنامه رژیم کتوژنیک پیش برود، بهتر است برای مقابله با این عوارض آماده شود.

از شیرین کننده های مجاز در کتوژنیک می توان به استویا، اریتیتول، میوه جادو و سایر شیرین کنندههای کم کربوکسیل اشاره کرد. نگرانی های تغذیه ای در حوزۀ رژیم کتو چیست؟ بسیاری از رژیم های غذایی توسط متخصص تغذیه متناسب با شرایط اشخاص تنظیم می شود. حتی اگر شما برخی از موارد را رعایت کنید ممکن است این دوره کمتر هم طول بکشد.

همچین افرادی که از سردرد مزمن رنج میبرند، بیماریهای مغز و اعصاب و نیز افراد مبتلا به آکنه و دیابت نوع ۱، با رژیم مذکور تا حدودی بهبود پیدا میکنند اما حتما لازم است که این رژیم را زیر نظر پزشک اتخاد و دنبال کنند. متخصصان تغذیه توصیه می کنند که تمام افرادی که قصد شروع کتو را دارند در آغاز از مکمل های منیزیم نیز استفاده کنند.

کدام اسید امینه فقط کتوژنیک است

برای اثربخشی رژیم کتون زا باید به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از مواد غذایی زیر در برنامه غذایی خود استفاده نکنید. اما برای تائید نتایج این مطالعه باید تحقیقات بیشتری انجام شود. چربی با کیفیت بیشتری مصرف کنید. زمانی که بدن شما به رژیم کتو عادت کند و در حالت سوختن چربی برای دریافت انرژی قرار بگیرد، خستگی برطرف خواهد شد.

رژیم غذایی که سریع لاغر میکند

شاید لازم است باشد بداندی چه زمانی برای مراجعه به دندانپزشک در مورد مشکل شیرین شدن دهان مناسب است ، قبل از آن باید بدانید ، طعم های غیرطبیعی به علت عفونت دستگاه تنفسی فوقانی یا مصرف دارو، باید طی چند روز تا چند هفته پس از رفع عفونت یا قطع مصرف دارو و در صورتی که به علت بارداری باشد، معمولا پس از سپری کردن سه ماهه اول بارداری، برطرف شود.

اما جالب است بدانید، پنیرهای ارگانیک و پنیر سویا حاوی اسید لینولئیک است؛ این ماده یک چربی مفید است که، با کاهش چربی اشباع خون و بهبود ترکیبات و تناسب بدن در ارتباط است. بهترین کار اضافه کردن انواع چربیهای گفته شده به رژیم غذایی روزانه است وبر روی چربی های اشباع شده بیشتر تاکید داشته باشید.

برنامه رژیم برای کاهش وزن سریع

مصرف بالای چربی اشباع باعث می شود رژیم غذایی کتو با افزایش کلسترول بد یا LDL باعث افزایش خطر بیماریهای قلبی عروقی شود. اگر می خواهید لاغر شوید ، از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سرطان جلوگیری کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که دارای غذاهای حاوی فیبر بالا ، سبزیجات ، میوه ها ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، آجیل ،آرد بادام، دانه ها و روغن های تصفیه نشده ،باشد.

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو بدون ورزش

با این که امروزه رژیم لاغری کتوژنیک مورد اقبال و توجه بسیاری از افراد است و تمام آن ها برنامه غذایی رژیم کتوژنیک را رعایت می­ کنند، اما بهتر است قبل از آنکه سراغ این رژیم غذایی بروید، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید و از عوارض جانبی آن آگاه شوید.

حتماتا کنون نام رژیم کتوژنیک به گوش شما خورده است، اگر علاقه مند به انجام این رژیم هستید بهتر است ابتدا کمی با فواید و مضرات آن آشنا شوید. رژیم کتوژنیک محبوب است، ولی آیا برای شما مفید است؟ رژیم لاغری کتوژنیک یکی از رژیمهای محبوب این روزها است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

بثورات کتو در هر فردی ممکن است رخ دهد اما در زنان آسیایی شایعتر است. صرع با وقوع تشنجهای مکرر و بیجهت در افراد تشخیص داده میشود؛ تشنج زمانی رخ میدهد که رشتههای عصبی در قشر مغز بهطور همزمان و غیرقابل کنترلی، پالسهای الکتریکی «شلیک» کنند که موجب درهمریختگی عملکرد طبیعی مغز شود. چه مدت طول می کشد تا کتوز رخ دهد؟

رژیم غذایی فاقد میوه و سبزیجات در طولانی مدت منجر به کمبود ریز مغذی ها در بدن می شود و می تواند عواقب جدی و جبران ناپذیری داشته باشد. به طور کلی می توان نتیجه گیری کرد افرادی که برنامه غذایی کتوژنیک را پیش می برند معمولاً متعادل نیستند و نمی توانند به صورت طولانی مدت رژیم کتوژنیک را ادامه بدهند.

فروشگاه کتوژنیک در تهران

1- مهم ترین نگرانی ای که در بین متخصصان بهداشت در حوزۀ رژیم کتوژنیک وجود دارد این است که دریافت این چنینی چربی های ناسالم در طولانی مدت تأثیرات منفی بسیاری بر روی بدن بگذارد. ممکن است خوابیدن برای شما سخت شود یا احساس خستگی شدیدی داشته باشید که این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت میشود.

چه عرقی برای لاغری سریع خوبه

علائم شامل تشنگی بیش از حد ، ادرار زیاد ، گیجی و ضعف یا خستگی است. آب محیطی برای انتقال و رشد جانوران ذره بینی بیماریزایی است که عامل مریضیهایی از قبیل تب تیفویید اسهال آمیبی و باسیلی، هپاتیت، تبخال، ورم ملتحمه چشم و زرد زخم و غیره میباشد. البته در مصرف وعدههای غذایی مختلف منطق را به یاد داشته باشید و سعی کنید از تمام گروههای غذایی استفاده کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک یا رژیم کتونزا یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. کلیه عضوی برای تصفیه شدن خون در بدن است. ممکن است شما در یک یا دو هفته اول از شروع رژیم خود به یک ممکل کتونی هم نیاز داشته باشید تا سطح کتون های خون شما را افزایش داده و انرژی بیشتری برای شما فراهم آورد.

به طور معمول حاوی 70٪ چربی، 20٪ پروتئین و تنها 10٪ کربوهیدرات است. حتی ممکن است افراد در صورتی که مشکل افزایش فشار خون نداشته باشد، مجبور به استفاده از مکمل های سدیم بشوند و در برخی موارد هم ممکن است مصرف مکمل های پتاسیم تجویز شده باشد. پژوهشگران دریافتهاند که استفاده از رژیم کتو در کودکان مبتلا به صرع هم موجب کاهش سلامت استخوانهایشان میشود.

• رژیم کتوژنیک میتواند بروز تشنج در کودکان مبتلا به صرع را بهطور چشمگیری کاهش بدهد. دارندگان رژیم داروهای کتو نیز ممکن است در صورت ادامۀ مشکلات مربوط به هیدراتاسیون مجبور باشند میزان مصرف کربوهیدرات را افزایش دهند. اگرچه بسیار نادر است، تعدادی از زنان شیرده موجب قرارگیری در شرایط کتواسیدوزیس شدهاند که احتمالا علت آن رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا رژیم کتوژنیک بوده است.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

از دیگر عوارض رژیم کتوژنیک می توان به یبوست، قند خون پایین، سوء هاضمه، سنگ کلیه و افزایش اسید بدن اشاره نمود. ولی اگر قصد افزایش سایز عضلانی را دارید باید روزهای پر کربوهیدرات تا حد زیادی اجتناب کرده اند روزهای کم کربوهیدرات باشد؛ را انتخاب کنید و انتخاب کنید اگر میخواهید وزن کنونی شخصی را محافظت کنید باید ۳ روز در هفته به روزهای کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و انتخاب کنید ۳ روز در هفته به روزهای پر کربوهیدرات اختصاص پیدا تدریجی را انتخاب کنید و انتخاب کنید عالی روز هفته را هم میتوانید برای افراط در غذاهای نامناسب اختصاص دهید.