10 فایده رژیم کتوژنیک نکات قدرتمند تلفن


رژیم کتوژنیک – 10 فایده رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات سالهاست که وجود دارد. برخی افراد ادعا می کنند که این رژیم ها به دلیل داشتن چربی زیاد دارای کلسترول بالایی هستند و باعث بیماری های قلبی می شوند. با این حال ، در اکثر مطالعات علمی ، رژیم های کم کربوهیدرات بسیار ارزشمند و مفید برای سلامتی است.

رژیم کم کربوهیدرات نه تنها منجر به کاهش وزن می شود ، بلکه منجر به بهبود اساسی بیماری های قلبی عروقی ، از جمله کاهش عوامل خطر کلسترول می شود.

این مقاله 10 فایده بهداشتی ثابت شده از رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک را ارائه می دهد.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات ، اشتهای شما را کاهش می دهد

گرسنگی بدترین عارضه رژیم غذایی است. این یکی از دلایل اصلی این است که چرا بسیاری از افراد احساس درماندگی می کنند و در نهایت رژیم های دشوار را رها می کنند. با این حال ، خوردن کربوهیدرات کم به طور خودکار منجر به کاهش اشتها می شود. مطالعات مستمر نشان می دهد که وقتی افراد کربوهیدرات ها را حذف می کنند ، پروتئین و چربی بیشتری می خورند ، کالری کمتری مصرف می کنند.

  1. رژیم های کم کربوهیدرات در ابتدا منجر به کاهش بیشتر وزن می شود

قطع کربوهیدرات یکی از ساده ترین و م effectiveثرترین روش های کاهش وزن است. مطالعات نشان می دهد افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات دارند در مدت زمان کمتری وزن بیشتری نسبت به رژیم های کم چرب از دست می دهند ، هرچند رژیم های کم چرب کالری بالایی دارند. دسترسی را محدود کنید.

این به این دلیل است که رژیم های کم کربوهیدرات شروع به دفع آب اضافی در بدن شما می کنند ، سطح انسولین را کاهش می دهند و منجر به کاهش سریع وزن در یک یا دو هفته اول می شوند.

در مطالعاتی که رژیم های کم کربوهیدرات و کم چرب را مقایسه کرده اند ، افرادی که مصرف کربوهیدرات خود را محدود می کنند ، گاهی اوقات بدون گرسنگی 2-3 برابر وزن خود را کاهش می دهند.

در یک مطالعه روی بزرگسالان با بزرگسالان ، نتایج نشان داد که رژیم کم کربوهیدرات در مقایسه با رژیم های موثر تا 6 ماه وزن را کاهش می دهد.

  1. بیشتر چربی هایی که از دست می دهید از معده شما خواهد بود

چربی ها در قسمت های مختلف بدن شما یکسان نیستند. محل تجمع چربی تعیین می کند که چگونه آن بر سلامتی شما و خطر بیماری تأثیر می گذارد. دو نوع اصلی چربی در بدن ایجاد می شود: چربی زیر جلدی یا چربی زیر جلدی و چربی احشایی که بیشتر افراد دارای اضافه وزن دارند.

چربی احشایی مسئول حفاظت از اندام های مختلف بدن است. سطوح بالای چربی احشایی منجر به التهاب ، مقاومت به انسولین و آسیب به عملکرد متابولیک بدن می شود. رژیم های کربوهیدرات کم کربوهیدرات در کاهش این چربی مضر شکم بسیار مثر است. در حقیقت ، بیشتر چربی هایی که افراد از طریق رژیم های کم کربوهیدرات از دست می دهند ، از شکم می آید. با گذشت زمان ، این امر به طور قابل توجهی خطر بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش می دهد.

  1. تری گلیسیریدها به شدت کاهش می یابد

تری گلیسیریدها مولکول های چربی هستند که در خون شما وجود دارند. سطوح بالای تری گلیسیرید ناشتا به عنوان یک عامل خطر فوق العاده خطرناک برای بیماری های قلبی عروقی نشان داده شده است. یکی از دلایل اصلی افزایش تری گلیسیرید در افراد کم تحرک ، مصرف کربوهیدرات ها ، به ویژه به شکل فروکتوز ساده است.

وقتی افراد از خوردن کربوهیدرات دست می کشند ، متوجه کاهش شدید سطح تری گلیسیرید خون می شوند. از سوی دیگر ، رژیم های کم چرب اغلب باعث افزایش تری گلیسیرید می شوند.

  1. سطح را بالا ببرید HDL: (برای کلسترول مفید است)

لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به عنوان “کلسترول خوب” شناخته می شود. هرچه سطح HDL در مقایسه با LDL که “کلسترول بد” است بیشتر باشد ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی کاهش می یابد. یکی از بهترین راه ها برای افزایش سطح HDL خوردن چربی است و رژیم های کم کربوهیدرات دارای چربی زیادی هستند.

بنابراین تعجب آور نیست که در رژیم های سالم و کم کربوهیدرات سطح HDL به شدت افزایش می یابد ، در حالی که در رژیم های کم چرب معمولاً فقط به طور متوسط ​​افزایش یا کاهش می یابد یا حتی کاهش می یابد.

  1. کاهش قند خون و سطح انسولین

میلیون ها نفر در سراسر جهان مبتلا به دیابت و مقاومت به انسولین هستند و رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک می تواند به خصوص مفید باشد. مطالعات علمی نشان داده است که کاهش کربوهیدرات ها به طور چشمگیری قند خون و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.

بلافاصله پس از شروع رژیم کم کربوهیدرات ، برخی از افراد مبتلا به دیابت ممکن است نیاز به کاهش دوز 50 درصد داشته باشند. در مطالعه ای که روی بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد ، 95 درصد از افراد بعد از 6 ماه مصرف یا مصرف داروهای کاهنده قند خون را متوقف کردند.

اگر دیابت دارید داروهای قند خون مصرف می کنید ، قبل از ایجاد تغییر در مصرف کربوهیدرات خود ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

  1. فرصتی برای کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی عروقی ، سکته مغزی و نارسایی کلیه است. رژیم های کربوهیدرات کم کربوهیدرات یک روش م toثر برای کاهش فشار خون است ، که می تواند خطر ابتلا به این بیماری ها را کاهش داده و به شما کمک کند عمر طولانی تری داشته باشید.

  1. موثر بر سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک بیماری مرتبط با خطر بیماری های قلبی عروقی و دیابت است. در واقع سندرم متابولیک مجموعه ای از علائم است که شامل موارد زیر است:

  • چاقی شکمی
  • فشار خون بالا
  • قند خون بالا
  • تری گلیسیرید بالا
  • HDL پایین (کلسترول خوب)

رژیم کم کربوهیدرات در درمان این پنج علامت بسیار مثر است. با چنین رژیم غذایی ، شرایط سندرم متابولیک تقریباً از بین می رود.

  1. اوضاع را بهبود بخشد LDL: «کلسترول بد«

افرادی که LDL بالایی دارند بیشتر دچار حمله قلبی می شوند. اندازه ذرات LDL می تواند مشکل ساز باشد. ذرات کوچکتر با خطر بیماری قلبی بیشتر در ارتباط هستند ، در حالی که ذرات بزرگتر با خطر کمتر مرتبط هستند. به نظر می رسد رژیم های کم کربوهیدرات میزان ذرات LDL را افزایش می دهد در حالی که تعداد کل ذرات LDL را در خون کاهش می دهد. به طور مشابه ، کاهش مصرف کربوهیدرات می تواند وضعیت LDL را بهبود بخشد.

  1. درمان تعدادی از اختلالات مغزی

مغز شما به گلوکز نیاز دارد زیرا برخی از قسمتهای آن فقط می تواند آن نوع قند را بسوزاند. به همین دلیل ، اگر کربوهیدرات نمی خورید ، کبد شما از پروتئین گلوکز تولید می کند. در عین حال ، بیشتر مغز شما می تواند کتون ها را بسوزاند ، که هنگام گرسنگی یا خوردن کربوهیدرات بسیار کم است.

رژیم کتوژنیک دهها سال است که برای درمان کودکان مبتلا به صرع که به داروها پاسخ نمی دهند ، مورد استفاده قرار گرفته است. در بسیاری از موارد ، این رژیم غذایی می تواند کودکان مبتلا به صرع را درمان کند. بر اساس یک مطالعه ، بیش از نیمی از کودکانی که رژیم کتوژنیک داشتند بیش از 50 درصد تشنج را کاهش دادند و 16 درصد هیچ تشنجی نداشتند.

رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و کتوژنیک در حال حاضر برای سایر اختلالات مغزی از جمله بیماری آلزایمر و پارکینسون در نظر گرفته شده است.

در پایان

موارد کمی از مزایای بی نظیر سلامتی رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک در تغذیه گزارش شده است. این رژیم ها نه تنها می توانند کلسترول ، فشار خون و سطح قند خون را بهبود بخشند ، بلکه اشتهای شما را نیز کاهش داده ، روند کاهش وزن را بهبود بخشیده و تری گلیسیرید را کاهش می دهند. اگر در تلاش برای بهبود سلامت خود هستید ، یکی از این رژیم های ارزشمند می تواند به شما کمک کند.

مترجم: سید حمیدرضا ناجی

منبع:

healthline.com:

دیدگاهتان را بنویسید