RPE – مقیاس بورگ چیست؟ شاخص درک فشار بورگ


RPE یک شاخص مفید است که به مدیریت شدت و فشار فعالیت بدنی کمک می کند. در این مقاله ، ما نگاه دقیق تری به مقیاس Burg RPE خواهیم داشت.

سرعت درک شده (RPE) روشی برای اندازه گیری مشکلاتی است که در حین فعالیت بدنی با آن مواجه می شوید.

در واقع ، RPE یک ابزار مفید برای کنترل شدت فعالیت بدنی است. Borg Rating اغلب برای گزارش RPE استفاده می شود.

مقیاس بین 6 تا 20 متغیر است که به افراد اجازه می دهد احساسات خود را ارزیابی کنند. در واقع ، این سطح با نحوه فکر ، احساس فرد در مورد ضربان قلب ، تنفس و غیره تعیین می شود.

در این مقاله مقیاس Borg RPE را می خوانیم. این روش استفاده از سایر موارد مرتبط را مطالعه می کند.

همچنین بخوانید:

ورزش اجباری. تمرین بیش از حد (کلیک کنید)

مقیاس Borg RPE چیست؟

مقیاس بورگ اولین بار در دهه 1960 توسط دانشمند سوئدی به نام گونار بورگ پیشنهاد شد. او علاقه مند به تعریف و مطالعه نحوه عملکرد افراد یا احساس واکنش فیزیکی بدن بود.

مقیاس سفتی و درک فشار با شاخص های فیزیکی که افراد احساس می کنند محاسبه می شود. این نشانگرها شامل موارد زیر است:

  • افزایش تنفس
  • افزایش ضربان قلب
  • خستگی عضلانی
  • افزایش تعریق

هنگام استفاده از مقیاس تشخیص فشار و علامت سختی ، باید به جای تمرکز بر یک شاخص خاص ، احساس کلی را در نظر گرفت.

همچنین بخوانید:

نبض چیست؟ ضربان قلب معمولی چیست؟ (کلیک)

چگونه به RPE گزارش دهیم؟

جدول زیر طبقه بندی مقیاس Burg RPE را خلاصه می کند.

هنگام آموزش ، باید رتبه 12 تا 16 را در نظر بگیرید ، که به سطح متوسط ​​فعالیت اشاره دارد. بنابراین ، اگر فردی نمره بالای 19 داشته باشد ، باید از شدت تمرینات خود بکاهد تا از آسیب های احتمالی ناشی از فعالیت زیاد جلوگیری شود.

امتیاز: چگونه احساس سنگینی کنیم؟
6: هیچ احساس سختی وجود ندارد. Relax چ هیچ فعالیتی انجام ندهید
7.5: سختی فوق العاده سبک افزایش تدریجی ضربان قلب
9: سختی بسیار سبک. آهسته راه بروید
11: سختی خفیف. برای ادامه ورزش به کمی انرژی بیشتر نیاز دارید
13: افزایش سختی. تمرینات سخت تر ، اما در عین حال قابل کنترل
15: سختی بالا. بدیهی است ادامه تمرین دشوار است
17: سختی شدید. بسیار خسته است ، اما اگر فشار بیاورید می توانید به ورزش خود ادامه دهید
20: حداکثر خستگی. خستگی کامل

همچنین بخوانید:

عدم تحمل ورزش چیست؟ (کلیک)

مقیاس RPE اصلاح شده چیست؟

گاهی اوقات ، علاوه بر خستگی جسمی ، افزایش ضربان قلب و تنگی نفس ، هنگام ورزش نیز درد را تجربه می کنید. در مقیاس RPE اصلاح شده ، که به عنوان شاخص طبقه بندی بورگ (CR10) نیز شناخته می شود ، این مورد در نظر گرفته شده است.

در واقع ، شاخص Borg CR10 مشابه مقیاس اصلی است ، با این تفاوت که میزان درد نیز در این مقیاس در نظر گرفته می شود.

این مقیاس از 0 تا 10 متغیر است که 0 کمترین و 10 بالاترین است.

امتیاز: چگونه احساس سنگینی کنیم؟
0: آروم باش
1: خیلی نرم
2: ظریف
3: میانگین:
4: کمی شدید
5: متمرکز
7: خیلی شدید
10: شدیدتر

بر اساس یک مطالعه محدود در سال 2014 ، مقیاس Borg CR10 یک شاخص قابل اعتماد برای میزان دشواری در کار ماهیچه ها به ویژه عضلات گردن است.

محققان همچنین دریافتند که نمره 4 در Borg CR10 با اضافه بار عضلات ارتباط دارد.

چرا RPE یک استاندارد اندازه گیری مفید است؟

مقیاس Borg RPE یک ابزار ساده و آسان برای اندازه گیری شدت استرس ناشی از ورزش است.

اگر افراد دارای درجه بالا باشند و احساس تنگی نفس و خستگی کنند ، در معرض خطر خواهند بود. در این حالت ، سرعت و شدت فعالیت های شما باید کاهش یابد.

این معیار همچنین ابزاری ارزشمند برای تعیین تغییرات در سطح آمادگی جسمانی است. برخی از افراد متوجه می شوند که امتیاز RPE آنها پس از مدتی پس از دویدن یا دوچرخه سواری با همان سرعت کاهش می یابد.

علاوه بر این ، RPE به ویژه برای افرادی که ضربان قلب آنها مشخص نیست چقدر فعال هستند اهمیت دارد.

RPE همچنین برای افرادی که از مسدود کننده های بتا یا سایر داروها استفاده می کنند که در حال کاهش ضربان قلب هستند ، مفید است. این به این دلیل است که RPE یک راه مفید برای کنترل شدت فعالیت بدنی است.

RPE و ضربان قلب و نسبت

به نظر می رسد بین RPE و ضربان قلب و.

این مقیاس از 6 تا 1 شروع می شود تا بتوانید ضربان قلب خود را بر اساس RPE راحت تر محاسبه کنید. برای تعیین ضربان قلب طبیعی ، تعداد RPE ها را می توان در 10 ضرب کرد.

به عنوان مثال ، اگر فرد دارای RPE 10 باشد ، ضربان قلب او احتمالاً در حدود 100 ضربه در دقیقه است.

با این حال ، این علم دقیق نیست ؛ عوامل مختلف در افزایش یا کاهش ضربان قلب مثر هستند. به عنوان مثال ، برخی از داروها ، مانند مسدود کننده های بتا ، قلب را کند می کنند. سن و سطح آمادگی جسمانی از دیگر عواملی هستند که بر ضربان قلب تأثیر می گذارند.

بنابراین ، هنگام استفاده از این ابزار برای اندازه گیری وزن قلب در هنگام ورزش ، باید به این سوال توجه شود. اگر در حین ورزش متوجه ضربان قلب شدید ، باید به آرامی فعالیت و استراحت خود را کاهش دهید.

همچنین بخوانید:

افزایش ضربان قلب. علت و درمان (کلیک کنید)

برو دکتر

ورزش سالم در سبک زندگی سالم از جایگاه ویژه ای برخوردار است. طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) ، افراد باید 150 دقیقه در هفته با شدت متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید انجام دهند. تمرینات با شدت بالا را می توان به طور م usingثر با استفاده از RPE مدیریت کرد.

با این حال ، افرادی که از خستگی ، از دست دادن انگیزه یا درد طولانی مدت رنج می برند ، نیاز به چند روز استراحت برای بهبودی دارند. کاهش شدت ورزش برای چند روز برای بهبود عضلات مثر است.

البته اگر علائم بهبود نیافت ،: احساس خستگی جسمی می کنید ، باید به پزشک مراجعه کنید.

اگر نگران ضربان قلب خود هستید نیز باید با یک متخصص مشورت کنید.

نتیجه

وقتی از آن پرسیده شد که مقیاس RPE چیست ، باید توجه داشت که این سه کلمه به معنی سرعت تلاش درک شده است.

در واقع ، RPE یک ابزار ذهنی برای تعیین سطح فعالیت بدنی است.

مقیاس شاخص Borg PRE بین 6 تا 20 و میزان فعالیت بدنی را نشان می دهد. مقیاس Borg CR10 نیز برای اندازه گیری فعالیت بدنی و درد استفاده می شود.

هر دو معیار ساده و شاخصهای ارزشمندی برای ارزیابی شدت فعالیت بدنی هستند. این ابزارها همچنین در تعیین زمان نیاز به استراحت یا کاهش سرعت م effectiveثر هستند.

برای خرید مکمل ها از داروخانه آنلاین Oiro مراقب مراقبت باشید کلیک

دیدگاهتان را بنویسید