با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از مردم برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها مانند چاقی که یکی از آنها گیاه خواری است ، به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند. اما رژیم گیاهخواری و عدم مصرف زیاد پروتئین نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارد. مواد لازم از خوردن انواع غذاها به دست می آید. در این مقاله سعی داریم به خطرات گیاه خواری اشاره کنیم تا افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار داده اند از خطرات گیاه خواری نیز آگاه شوند تا بتوانند از بیماری های مختلف دوری کنند.

درباره خطرات گیاهخواری بیشتر بدانید

مضرات گیاه خواری

برای آشنایی با انواع بیماری هایی که ممکن است با رژیم گیاه خواری مواجه شوید ، پیشنهاد می کنیم با ما بخوانید. تا بتوانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع مختلف رژیم گیاهخواری

انواع مختلفی از غذاهای گیاهی وجود دارد که مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. در مورد رژیم هایی که مصرف هرگونه گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ یا تخم مرغ را ممنوع می کند ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و مضرات آن

در رژیم غذایی سایر گیاهخواران ، استفاده از گوشت قرمز و مرغ ممنوع است ، اما ممکن است از تخم مرغ و محصولات مرتبط استفاده شود.

اما در مورد نوع دیگری از این رژیم غذایی ، استفاده از گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (که قبلاً با رژیم تخم مرغ آشنا هستید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

ممکن است از گوشت و مرغ در رژیم های گیاهی دیگر استفاده نشود ، اما از ماهی و منابع مختلف دریایی استفاده می شود.

از طرف دیگر ، گیاهخواران از مرغ استفاده می کنند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع اخیر ، گیاهان مختلف بدون مصرف گوشت مصرف می شوند.

مضرات گیاه خواری

مضرات گیاه خواری

از جمله معایب گیاهخواری در روشهای فوق ، کمبود ویتامین های مختلف مانند B12 و کلسیم است. این نقایص می تواند به بدن کاربران این نوع رژیم آسیب برساند. بنابراین ، استفاده از مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

برای دریافت کلسیم کافی در بدن ، اگر مجاز به خوردن انواع محصولات لبنی نیستید ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا که محصولات لبنی گیاهی هستند نیز می توانند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشند.

مضرات گیاه خواری

ویتامین هایی مانند B12 برای جلوگیری از تولید گلبول های قرمز خون و کم خونی مورد نیاز است. با توجه به اینکه این ویتامین منحصراً در غذاهای با منشاء حیوانی یافت می شود ، بنابراین استفاده از تعدادی مکمل برای رفع این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

به خاطر داشته باشید که این تنها بخشی از آسیب گیاهخواری است که مهمترین آنها در این مقاله ذکر شده است. اگر شما نیز علاقمند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهی را برای جلوگیری از خطرات گیاه خواری در نظر بگیرید.

منبع: آرگا

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید