تنفس عمیق و تکنیک را به کودکان بیاموزید


نفس عمیق این برای بدن ما خوب است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از نفس و بدن خود برای احساس بهتر روحی استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی استرس ، عصبی ، ترسیده ، مضطرب یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما عمیق و سریع می شود.
وقتی ناراحت هستید ، تنفس در قفسه سینه شما بسیار سطحی می شود. وقتی آرامتر هستید تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت ، تنفس بیشتر از شکم تا دنده ها انجام می شود.

شما می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، آن را کند کنید ، و هر نفس را عمیق تر و عمیق تر بکشید. با این کار آرامش تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

مزایای تنفس عمیق

وقتی نفس عمیق می کشید ، نه تنها به آرامش خود کمک می کنید ، بلکه می توانید به سرعت به استرس بازگردید. البته تنفس عمیق مزایای دیگری نیز دارد.

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس خوبی داشته باشید
یک ایده روشن تر

این تکنیک به ویژه به کودکان کمک می کند تا ارتباط بین تنفس و احساس را درک کنند. کودکان باید از تکنیک های تنفس متمرکز برای کمک به بدن خود برای “آرامش” و “تمرکز” استفاده کنند.
این اقدامات داوطلبانه به کودکان اجازه می دهد تا از تنفس آگاهانه بیشتر آگاه شوند.

روش تنفس عمیق

بهتر است این سوال را در ابتدای تمرینات تنفس عمیق از فرزند خود بپرسید. بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر مدتی طول می کشد تا پاسخ آنها شروع شود ، صبور باشید. کودکان می توانند پاسخ های بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
شاید بهتر باشد که آنها را با مثال درک کنید. برای مثال ، با لگد زدن شروع کنید. وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید سیگنالی به پای ما بفرستد تا به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر فکر کنیم (یا باور کنیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، احتمالاً قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر مضطرب ، ناامید یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری یا خستگی یا اضطراب کند.
اگر بدن ما بیمار یا آسیب دیده یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
از طریق این تمرینات ، کودک از ارتباط بین افکار ذهنی و وضعیت جسمی ما آگاه می شود و ممکن است بتواند ارتباط بین تنفس عمیق و بهبود جسمی و روحی را بهتر درک کند :.

تکنیک تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید و روند به طور خودکار اتفاق می افتد.
اما آگاهی از تنفس می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا چند تکنیک تنفس عمیق وجود دارد که تقریباً در هر مکانی که احساس راحتی می کنید می توانید انجام دهید.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای توجه بیشتر به نفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بو در واقع یک نفس عمدی است. بنابراین ، بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید.

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید که بوی مورد علاقه خود را حس می کنید.
نفس عمیق بکشید و تا دو عدد بشمارید.
بازدم را در چهار مورد انجام دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. در اینجا نحوه تنفس با بادکنک و شمع وجود دارد.

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید
یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک باد کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های سوزان آن ببینید و آنها را با یک نفس قوی از دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

نفس عمیق بکشید ، بازدم کنید

این تکنیک یک راه عالی برای تمرکز بر کاهش سرعت نفس است ، زیرا باید به آرامی در حباب خیالی دمید ، در غیر این صورت حباب منفجر می شود. این تنفس بادکنک را به صورت زیر انجام دهید: :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید یک چوب حباب را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

مزایای تنفس عمیق

هر یک از ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و اثرات آرامش بخشی که بر بدن ما می گذارند ، بهره مند شویم.
به کودکان یادآوری کنید که اگر احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، تنفس متمرکز یا هوشیارانه کاری است که می توانند در هر کجا و در هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس متوجه نمی شود که آنها این کار را انجام می دهند.

اولین مرکز پرستاری سلامت وی با داشتن سالها تجربه در زمینه ارائه مجوزهای رسمی ، مراقبت از منزل و خدمات پرستاری تحت مجوز رسمی وزارت بهداشت ، آماده ارائه خدمات شبانه روزی به شهروندان عزیز با کادر مجرب و متخصص خود می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز ، در شخص پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار ، متخصص اطفال ، همواره خدمات ارائه کرده اند ، با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای مراقبت ، خدمات پرستاری ، آسایش و امنیت شما عزیزان را در اولویت قرار داده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.
هشدار W این مقاله فقط برای اهداف آموزشی است و قبل از استفاده باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید