آیا با رژیم های کتوژنیک مشکل دارید؟ بیا حرف بزنیم

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم عجیب به نظر میرسد که رژیمی که نیاز به چربی بیشتر دارد، بتواند کلسترول «خوب» را افزایش و کلسترول «بد» را کاهش دهد، اما رژیم های کتوژنیک دقیقاً با این موضوع مرتبط 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود هستند. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکول های انرژی کوچکی به نام کتون تبدیل میکند که مغز و سایر اندام ها میتوانند از آن بهعنوان منبع انرژی برای سوخت مورد نیاز خود استفاده کنند. در رژیم کتوژِنیک بدن برای تامین انرژی از چربی ها به جای گلوکز برای تامین انرژی استفاده میکند که به این فرایند کتوزیس می گویند. هدف نهایی رژیم غذایی کتوژنیک این است که بدن را وادار به این حالت متابولیک کند. پروتئین بخشی از رژیم کتو است، اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایزی قائل نمیشود. همچنین پروتئین برخی از این رژیم است. کالری بسیار کمی دارد و حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و پتاسیم است.

تنها 1 اونس (28 گرم) پنیر چدار 1 گرم کربوهیدرات، 6 گرم پروتئین و مقدار مناسبی کلسیم برای بدن را تامین می کند.پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما این موضوع این موضوع ربطی به خطر ابتلا به بیماری قلبی ندارد. اسفناج یکی از سبزیجات کتویی برگ سبز است که بسیاری از مردم آن را به دلیل داشتن کلسیم و آهن بالا می شناسند. در این رژیم به صورت دوره ای دریافت کربوهیدارت کاهش می یابد. از آنجایی که رژیم کتو شامل کاهش شدید کربوهیدرات ها می شود، هنگام شروع این رژیم، برخی عوارض جانبی اولیه وجود خواهد داشت. چربی اشباع: از آنجایی که رژیم کتو سرشار از چربی است، ممکن است دریافت چربیهای حیوانی و اشباع نیز در پی آن افزایش یابد که خطرات طولانی مدت برای سلامتی به همراه دارد. سایر خطرات احتمالی کتو شامل موارد زیر است. غذاهای دارای رنگ مصنوعی و شیرین کننده های مصنوعی: غذاهای رژییمی بدون قند به دلیل فرآوری بالا معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستندکه می تواند بر روی بدن تاثیر منفی در زمان رژیم کتو بگذارد. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید.

تبادل نظر درباره رژیم کتوژنیک

البته قابل ذکر است که در خوردن میان وعده زیاده روی نکنید و تعداد میان وعده ها زیاد نباشد و لازم است کالری دریافتی شما متناسب با فعالیتتان باشد . اگر همچنان ادامه داشت ، سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر زیاد مصرف کنید. علاوه بر این، رژیم کتو بسیاری از غذاهای حاوی پتاسیم از جمله میوه ها، لوبیاها و سبزیجات نشاسته ای را محدود می کند. اما رژیم کتوژنیک استاندارد که طبیعی ترین نسخه از آن است، 75% کالری مصرفی را به چربی ها، 20% را به پروتئین و فقط 5% را به کربوهیدرات ها اختصاص می دهد. رژیم غذایی کتوژنیک ، یک رژیم غذایی با کربوهیدارت کم، پروتئین و چربی بالا است که اثرات مختلفی در سلامتی ما دارد. همه میوهها و سبزیجات سرشار از کربوهیدرات هستند، اما میتوانید میوههای خاصی (معمولا توتها) را به مقدار کم، مصرف کنید. کتون ها به وسیله کبد از چربی هایی که با استفاده از مواد غذایی وارد بدن میشن و همینطور چربی های موجود در بدن ساخته میشن. با مصرف این مقدار زیاد از چربی برای متابولیسم، رژیم غذایی میتواند شرایط فعلی کبد را بدتر کند.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

در این حالت بدن کتونهایی تولید میکند که از تجزیه چربی ها در کبد تولید میشوند. رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری سریع است که بواسطه اجرا آن، بدن به جای قند، مواد کتونی را تولید و مورد استفاده قرار میدهد. کتون ها زمانی تولید می شوند که شما کربوهیدرات بسیار کم و میزان محدودی پروتئین مصرف نمایید. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب، کم کربوهیدرات و با پروتئین کم تا متوسط است. یک فرد همچنین می تواند رشته فرنگی کدو سبز را به عنوان یک جایگزین کم کربوهیدرات برای غذاهای پاستا درست کند. نتایجی را که میتوانید از رژیم کتوژنیک انتظار داشته باشید، به میزان سختگیری شما و تعدادی از عوامل دیگر بستگی دارد. اما همانطور که اشاره کردیم، چربی انواع متفاوتی دارد و در رژیم کتوژنیک باید از نوع سالم آن مصرف کنید. همانطور که میدانید مدتزمان تأثیرگذاری با رعایت رژیم برای هر شخصی متفاوت است. چون همانطور که گفتیم ممکن است این رژیم برایتان موثر نباشد.

مضرات کتوژنیک چیست

رژیم کتوژنیک سطح قند خون و به تبع آن سطح انسولین را کاهش میدهد، که میتواند به بدن کمک کند به ذخایر چربی خود برای مصرف بهعنوان منبع انرژی دسترسی داشته باشد. رژیم کتوژنیک با کاهش سطح انسولین که نقش کلیدی در سندرم تخمدان پلی کیستیک دارد، در درمان این بیماری موثر است. این رژیم چه تفاوتی با سایر برنامههای تغذیه دارد؟ برای انتخاب غذاهای کتو دوستی که در قالب بسته بندی یا قوطی اند، به اطلاعات تغذیه ای نوشته شده روی برچسب آنها توجه کنید. چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که ممکن است خطر ابتلا به سردرد کتو را افزایش دهند. ریختن شیر یا خامه در قهوه یا چای شما مشکلی ندارد، اما مراقب باشید که اگر چندین فنجان در روز بنوشید، میزان مصرف کربوهیدرات بالا میرود. چندین توضیح برای چنین شکافی مابین «شواهد علمی» و «تجویز بالینی» وجود دارد. در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد. همه این مواردی که گفته شد توی رژیم کتوژنیک Z217 وجود داره! اگر میخواهید بدون عوارض جانبی از این رژیم غذایی بهره ببرید، بهتر است از یک برنامه غذایی مناسب با شرایط حسمانی خودتان استفاده کنید.

در این مقاله به یکی از محبوبترین و موثرترین متد تغذیه کتوژنیک و رژیم غذایی بادام زمینی میپردازیم. این غذاها به شدت فرآوری شده است. بنابراین، همه غذاها برای رژیم کتو مناسب نیستند و این شامل برخی سبزیجات است. برخی از افراد در ابتدای رژیم کتو این علایم که بخشی از آن به علت کمبود مایعات و الکترولیت های بدن است تجربه می کنند اما پس از مدتی بهبود می باسند پس اگر تصمیم دارد رژیم کنوژنیک را امتحان کنید حتما به میزان کافی آب بنوشید و جهت دریافت الکترولیت های کافی از مصرف غذاهای پر پتاسیم و پر سدیم و سایر الکترولیت ها قافل نشوید. این زمانی اتفاق می افتد که بدن به جای کربوهیدرات، چربی را برای انرژی می سوزاند. تغییر در وضعیت گوارش و باکتری های مفید روده: به دلیل مصرف کم کربوهیدرات احتمال دریافت فیبر از غذاهای همچون میوه ها، حبوبات و سبزیجات کاهش پیدا میکند و این موجب ایجاد یبوست در افراد می شود و از آنجایی که باکتریهای مفید روده که نقش به سزایی در سلامت و ایمنی بدن دارند از فیبرها تغذیه میکنند زمانی که فیبر مصرفی شما کاهش پیدا میکند سلامت بدن و سیستم ایمنی به خطر می افتد و عفونت پذیری افزایش پیدا میکند پس برای رفع این مشکل شما میتوانید از غذاهای پرفیبر که مصرفشان در رژیم کتو بلامانع است مثل نارگیل، دانه چیا، ارزن، گل کلم، بروکلی و سبزیجات برگ سبز استفاده کنید.

اما زمانی که شما رژیم کتو را میگیرید چه اتفاقی می افتد؟ از لحاظ تئوری افراد مبتلا به دیابت نوع 1 و 2 که انسولین دریافت می کنند، میتوانند در معرض هایپوگلایسمی قرار بمیگیرند که با وجود محدودیت مصرف کربوهیدرات در رژیم کتو این خطر افزایش میباد. هایپوگلایسمی: رژیم کتو موجب کنترل قند خون در افراد دیابتی می شود و سطح هموگلوبین a1c را کاهش میدهد اما با این حال افرادی که به دیابت نوع 1 مبتلا هستند ممکن است در معرض خطر هایپوگلایسمی که با علایمی همچون لرزش، تعریق و خستگی مشخص میشود روبرو شوند که در صورت عدم درمان منجر به کما رفتن شخص و نهایتا مرگ می شود. احتمال تحلیل عضلات تقریبا در همه رژیم های لاغری وجود داره، با این حال دریافت پروتئین زیاد و سطح بالای کتون بادی ها میتونه تا حدودی از تحلیل عضلات پیشگیری کنه، وزنه زدن و ورزش های مقاومتی میتونه به پیشگیری از تحلیل عضلات شما کمک کنه.

کتوژنیک رژیم مواد غذایی چیست

این رژیم شامل 60%

چربی، 35% پروتئین و 5% کربوهیدارت است. آب نوشیدنیای عالی برای این رژیم است و قهوه یا چای هم خوب هستند. اگر باز هم در انجام فعالیت خود مشکل داشتید، بهتر است قبل از انجام فعالیت خود کربوهیدرات مصرف کنید. اما برای ورزشکاران حرفهای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. در نتیجه معمولا در هفته اول و دوم این رژیم افراد کاهش وزن سریعی را تجریه می کنند. هدف رژیم های کتو قرار دادن بدن در حالت کتوز است. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است به کاهش علائم بیماری آلزایمر و کند کردن پیشرفت آن کمک کند. انسولین هورمونی است که به بدن شما اجازه می دهد از قند به عنوان سوخت استفاده کند یا آن را ذخیره کند. این رژیم غذایی در درمان بیماری های مختلف از جمله صرع ممکن است مفید باشد. این مسئله به خاطر تغییرات مثبت در هورمونهای گرسنگی از جمله لپتین و گرلین اتفاق میافتد. حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین K است. کره و خامه: بهتر است از خامه ها و کره های محلی تازه و پاستوریزه شده استفاده نمایید. ماهی های چرب: ماهی های تن و ماهی سالمون و …

رژیم کتوژنیک برای نوجوانان

ترخون، قارچ و سوسیس فریتاتای ماهی تن و خیار سرخ شده سالاد سویا و کره ماهی آزاد با سالاد خیار و کنجد. کاهو معمولاً ماده اصلی سالاد است. بیشترین نوع مورد استفاده رژیم کتوژنیک است. در یک مطالعه بلند مدتی روی 130 هزار نفر از افرادی که از رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب که بر پایه غذاهای حیوانی می باشد، مشاهده شده که میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری های مزمن در مقایسه با افرادی با رزیم های غذای متعادل بیشتر است . اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. مطالعه دیگری روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کردند، به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) در یک دوره 2 ساله از دست دادند. کتوز یک فرآیند طبیعی است که بدن برای کمک به زنده ماندن در زمانی که مصرف غذا کم است آغاز میکند. کرفس همچنین ممکن است به محافظت در برابر سرطان کمک کند. این بدان معناست که احتمال ابتلا به فشار خون بالا، سخت شدن شریان ها، نارسایی و سایر بیماری های قلبی کمتر است.

 This a rt​icle w​as c᠎reat ed ​by G​SA C᠎on​te᠎nt Gen erat᠎or Demoversi on!