آیا با رژیم کتوژنیک برای چاق شدن مشکل دارید؟ بیا حرف بزنیم

رژیم کتوژنیک در تشنج بنابراین با مصرف کالری بیشتر، اگرچه رژیم کتوژنیک برای چاق شدن استفاده نمیشود، میتوان در طول این رژیم افزایش 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود وزن نیز داشت. آسپری با وجود آنکه موسس شرکت و یک مدیر اجرایی موفق بود اما در اواسط دهه ۲۰ زندگیاش ۱۳۶٫۴ کیلوگرم وزن داشت و از سلامتش غافل شده بود. در دهه 70 میلادی دکتر اتکینز برای کاهش وزن، رژیم غذایی کم کربوهیدرات را با یک مرحله کتوژنیک بسیار سخت دو هفته ای شروع کرد که بسیار در بین عموم رایج شده بود. در روزهای تغذیه مجدد با کربوهیدرات توصیه میشود که سیبزمینی شیرین، کدو و برنج سفید مصرف کنید تا مصرف روزانه کربوهیدراتتان را از حدود ۵۰ گرم یا کمتر به ۳۰۰ گرم افزایش دهید. نتیجه گیری اصلی از این مطالعه این بود که افزایش اکسیداسیون اسیدهای چرب به دلیل خوردن چربی بیشتر لزوما منجر به کاهش چربی بیشتر نمی شود ، در واقع ممکن است برعکس باشد. رژیم کتوژنیک یک راه مناسب برای بهبود بیماری های عصبی، همچون صرع می باشد از جمله فواید دیگر این نوع رژیم در درمان برخی بیماری هاست که در زیر به آن ها اشاره کرده ایم. تحقیقات ما نشان می دهد که چگونه مصرف قند منجر به بیش فعال در سلول های سرطانی شده و چرخه رشد و نمو سرطان را به راه می اندازد.

با اینحال باید منظم باشید، غذاهای مناسب بخورید و از خوردن غذاهای با کربوهیدرات بالا اجتناب کنید.علاوه بر این، انتقال به رژیم کتوژنیک گاهی اوقات میتواند باعث علائم منفی شود که اغلب به آن “آنفولانزای کتو” گفته میشود. با اینحال دانههای غلات اغلب با بسیاری از واد مغذی مهم غنی میشوند و مصرف آنها درواقع میزان دریافت مواد مغذی را افزایش میدهد. درواقع مصرف میوه با کاهش وزن مرتبط است و ثابت شده که محصولات لبنی دارای اثرات ضدالتهابی هستند. مواد معدنی: زمانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، ممکن است تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان دستخوش تغییراتی شود. همچنین برای آنکه این رژیم موثر واقع شود، باید در یک دوره زمانی طولانی از آن پیروی کنید؛ این مسئله میتواند برای برخی از افراد چالشبرانگیز باشد. آن ممکن است برای کنترل اشتها مفید باشد اما پیروی از این رژیم برای برخی از افراد دشوار است. در کنترل اشتها موثر است. عدم اشتها به مشکلاتی مانند اعتیاد به قند یا مواد غذایی کمک میکند. در حالیکه سبزیجات و میوههای ارگانیک در مقایسه با انواع معمولی، سموم کمتری دارند و حاوی مقادیر بیشتری از آنتیاکسیدانها و مواد معدنی خاص هستند اما این تفاوتها آنقدر ناچیز است که مزیت سلامتی چندانی ندارد. Data was gen​erated  by GSA Content G en er​at᠎or Demover sion!

آموزش غذای کتوژنیک

در صورتی که به بیمار خاصی مانند دیابت یا بیماری قلبی نیز دچار باشید، این موضوع اهمیت دوچندان پیدا می کند. مطالعات دیگر نشان می دهد رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم در کمک به مبتلایان به سندرم متابولیک، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 نقش دارد. ابتدا 3 عدد تخم مرغ را بردارید و زرده و سفیده آنها را از هم دیگر جدا کنید. حتی رژیم گرفتن هم نیاز به مشاوره و آگاهی و آموزش دارد. آن توسط تحقیقات علمی پشتیبانی نمیشود، میتواند گران باشد، به خرید محصولات مارکدار نیاز دارد و ممکن است به اختلال خوردن منجر شود. مطالعه دیگری نشان داد که گرفتن رژیمهای سختگیرانه با علائم اضطراب و یک نوع اختلال خوردن مرتبط است. بیشتر سلول های سرطانی به علت اختلال در میتوکندری قادر به استفاده از کتون بادی ها نیستند و حتی کتون بادی ها برای بسیاری از سرطان ها سمی هستند و نوعی استرس متابولیک بر روی بافت های سرطانی ایجاد می کنند. C on​tent w​as cre ated with the he lp ​of GSA Con tent​ G en erator Demov er si on.

میوه های کتوژنیک

با اینکه مطالعات حاکی از آن است که رژیم غذایی پر از میوه و سبزیجات و عدم مصرف گوشت

های فرآوری شده، خطر ابتلا به بسیاری از سرطان ها را کم می کند، اما اطلاعات کمی در مورد چگونگی تاثیر عناصر خاص موجود در رژیم های غذایی بر روی سرطان، وجود دارد. در نتیجه، این میتواند به یک وسواس ناسالم در خوردن غذاهای به اصطلاح سالم منجر شود که به «اورتورکسیا نروِزا» معروف است. مطالعهای در سال 2019 نشان داد که رژیمهای یویو شکل، خصوصاً در زنان منجر به بیماریهای قلبی و عروقی میشود. مشخص شده که رژیمهای کمکربوهیدرات و پرچرب مانندرژیم کتو در مقایسه با سایر رژیمها به کاهش وزن سریعتری منجر میشوند اما ظاهرا این تفاوت در کاهش وزن به مرور زمان برطرف میشود. شایع ترین اشتباهی که گیاهخواران در رژیم کتوژنیک مرتکب می شوند ، خوردن کربوهیدرات های زیاد است.این بیشتر به این دلیل است که بسیاری از موارد دلخواه گیاهخوار پر از کربوهیدرات هستند.

رژیم کتوژنیک و بدنسازی

در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. بسیاری از اقلام موجود در طیف مواد غذایی که آسپری آنها را بهعنوان بولتپروف معرفی میکند، محصولات برند خود او هستند. و در حالیکه معروف است که فیبر مواد غذایی گیاهی مانند برنج، قابلیت هضم برخی از مواد مغذی را کاهش میدهد اما این اثر نسبتا جزئی است و تا زمانیکه یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، مشکلی ایجاد نمیکند. البته برخی از رژیم های غذایی می توانند برای بدن مضر هم باشند. کربوهیدراتها منبع اصلی انرژی برای بدن ما هستند. در روزهای کتو شما باید ۷۵ درصد از کالریهایتان را از چربی، ۲۰ درصد را از پروتئین و ۵ درصد را از کربوهیدراتها دریافت کنید. از آنجایی که رژیم کتو مصرف کربوهیدراتها را محدود میکند، ممکن است تامین فیبر مورد نیاز روزانه بدن برای شما سخت شود. برای حل این مشکل به وعده های غذایی که در طول روز مصرف میشه، مقدار کمی نمک اضاف کنید. اما باید بدانید این رژیم دارای مشکلات و فوایدی است که در ادامه توضیح داده ایم. این موضوع حتی تا این حد مهم است که برای مثال اگر به وعده نهار رسیده اید و گرسنه نیستید ، باید به راحتی وعده نهار را فراموش کنید.

بهترین غذاهای کتوژنیک

بهعنوان مثال آسپری به دادههای غیرقابل استنادی اشاره میکند که مدعیاند دانههای غلات در کمبودهای تغذیهای نقش دارند و اینکه فیبر موجود در برنج قهوهای مانع هضم پروتئین میشود. در مجموع بهتر است شما از نکات رژیمی ثابتشده که هزینه چندانی ندارند و یک رابطه سالم با غذا ایجاد میکنند، پیروی نمایید. بنابراین بهتر هستش از مصرف اون خودداری بکنین و به جای اون از شاه توت، تمشک و توت فرنگی استفاده کنین. طبق مطالعه ای که در آگوست 2021 منتشر شد، توت فرنگی همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. با استفاده از اسپیرالایزر می توانید رشته کدو حلوایی درست کنید که جایگزینی عالی برای پاستا یا رشته فرنگی است. رژیم بولتپروف مانند اکثر رژیمهای غذایی، قوانین سختگیرانهای دارد که اگر میخواهید به نتایج موردنظرتان برسید، باید از آنها پیروی کنید. رژیم بولتپروف ادعا میکند که بر پایه شواهد علمی مستحکمی استوار است اما یافتههایی که این رژیم به آنها تکیه میکند، کیفیت پایینی داشته و برای اکثر افراد کاربردی نیستند. اکثر تحقیقات تاثیر رژیم کتو را بر عضله سازی و قدرت با برنامه تمرین استقامتی بررسی کردند. ضمن این که سن و سبک زندگی مانند کم خوابی، استرس و حذف یکی از وعده های غذایی نیز می تواند روی ایجاد سردرد کتو تاثیر بگذارد. Th is conte᠎nt h᠎as ᠎been w ri᠎tten  by GSA Content Ge​nera᠎tor ᠎DEMO !

رژیم کتوژنیک چه بخوریم در ادامه بررسی میکنیم که چطور رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن میشود. با اینحال کاهش وزن به این سادگیها نیست. در این رژیم همهچیز گوشت و چربی نیست بلکه سبزیها قسمت مهمی از رژیم غذایی هستند. آسپری، محصولات ارگانیک و گوشت دام تغذیهشده با علف را توصیه کرده و خاطرنشان میکند که آنها در مقایسه با همتایان معمولیشان مغذیتر بوده و حاوی آفتکشهای کمتری هستند. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک، ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. رژیمهای کتو به علت محتوای چربی بالایی که دارند، سیرکننده هستند و ممکن است به شما امکان دهند که کمتر غذا بخورید و وزن کم کنید. اون دسته از افرادی که عاشق سالاد هستن نباید این مورد رو از توی لیست آشپزی کتوژنیک حذف کنن. در سایت ibdiet می توانید انواع محصولات کتوژنیک مانند چیز کیک کتویی، سالاد الویه کتوژنیک، کیک برانیز کتوژنیک و … محصولات مارکدار مخصوص بولتپروف، این رژیم را گرانتر نیز میسازد.

رژیم کتوژنیک چیست نی نی سایت

قهوه بولتپروف، یک جزء اصلی از این رژیم است. خلاصه: دِیو آسپری، مدیر اجرایی سابق پس

از سالها مبارزه برای غلبه بر چاقی، رژیم بولتپروف را ابداع کرد. بسیار شکبرانگیز است که شخص یا شرکتی ادعا کند خریدن محصولات گرانقیمت او رژیم شما را موفقتر خواهد کرد. بهتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند. فیبر تنها به کارکرد بهتر دستگاه گوارش شما کمک میکند؛ بلکه با پر کردن حجم معده شما کمک میکند تا به میزان کمتری غذای نیاز داشته باشید.این توصیه ها را در ابتدای راه حتما بکار بگیرید و تاثیر آن را در روند کاهش وزن و سلامتی خود ببینید. اما وقتی راه را شناختم، دیگر فارغ از اینکه دیگران از چه طریقی به دنبال لاغر شدن هستند، فقط همان راهی را دنبال کردم که به درستیاش یقین داشتم. بدن کتونهای موجود در خود را تجزیه میکند؛ کتونها نوعی سوختاند که کبد آن را از چربی تولید میکند. بیوهکینگ که بیولوژی DIY (خودانجام) نیز نامیده میشود، به عمل اصلاح سبک زندگی بهمنظور بهبود عملکرد بدن و کارامدتر ساختن آن اطلاق میشود. با این وجود رژیم بولتپروف، تعداد کالریهای مصرفی را محدود نمیکند؛ این نشان میدهد که شما میتوانید فقط از طریق مصرف غذاهای خاص این رژیم به یک وزن سالم دست پیدا کنید.

از سوی دیگر نباید این رژیم غذایی به مدت طولانی باشد.

Farzad Roshanzamir, PhD که سایت مرجع رژیم کتوژنیک است در مورد رژیم کاهش وزن در مقاله زیر Cont᠎ent Genera to r DEMO. در کنار موادی که برای درست کردن قهوه بولتپروف نیاز دارید، آسپری چندین محصول دیگر نیز در وبسایت بولتپروفاش عرضه میکند؛ از پروتئین کلاژن گرفته تا آب غنیشده با MCT. از سوی دیگر نباید این رژیم غذایی به مدت طولانی باشد. نتایج نشان داد که استفاده از چربی در مردان بسیار بیشتر از زنان بود. در دنیای رژیم های لاغری، دسته ای از رژیم ها وجود دارن که به اونها رژیم های لو کرب گفته میشه. رژیم لو کرب به رژیمی گفته میشه که میزان کربوهیدرات کمی در مدت زمان رژیم استفاده بشه. اینجاست که داستان قشنگ میشه. در کل میشه گفت به گوشت چهاپاها گوشت قرمز و گوشت پرندگان و ماهی ها گوشت سفید گفته میشه. گوشت رو به صورت تکه های نازک ورقه ورقه کنید. خوردن هر چیزی که در بدن به قند ساده یا گلوکز تبدیل بشه، انسولین رو بالا میبره؛ اما شیرینی دیگه انسولین رو میچسبونه به سقف! در تهیه این غذای خوشمزه، که در مدت زمان کم آماده میشود، به کلم برگ، سوسیس، کره یا روغن حیوانی و نمک و فلفل برای طعمدار کردن آن نیاز دارید.

C​on᠎te​nt has been c᠎reat ed  by G᠎SA Conte᠎nt  G enerator Dem᠎ov ersion​.