برنامه کتوژنیک ویژگی ها

مضرات کتوژنیک اکثر میوهها، بیشتر سبزیجات، غلات، سیبزمینی، شیرینیها و سایر غذاهای غنی از کربوهیدرات در کتوژنیک مجاز 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود نیست. برای اینکه بتونین در رژیم کتو موفق عمل بکنین، باید خرما در رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز در این روش رو بشناسین. در طول رژیم کتوژنیک چه غذاهایی باید بخوریم؟ در رژیم غذایی کتو مصرف چه غذاهایی مجاز است؟ برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینه های مناسب کتو را برای راهی سریع و راحت برای لذت بردن از وعده های غذایی کتو در خانه ارائه می کنند. از بین بردن کربوهیدراتها: برچسبهای مواد غذایی را بررسی کنید و روزانه 30 گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف کنید. بر اساس برنامه رژیم کتوژنیک، چربی ها بین ۶۰ تا ۸۰ درصد و پروتئین ها ۱۵ تا ۲۰ درصد از کالری روزانه شما را تشکیل می دهند. اگر می خواهید بیشتر در مورد فواید این برنامه غذایی بدانید حتما در بخش نظرات به ما بگویید. اگر می خواهید با استفاده از برنامه غذایی کتوژنیک وزن کم کنید، بهتر است بدانید که این رژیم انواع مختلفی دارد. بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. حتی در هفته اول هم شاهد کاهش وزن چشمگیر خود خواهید بود.

با کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات خود به کمتر از ۵۰ گرم در روز ، بدن شما مجبور می شود تا از گلیکوژن های خود برای انرژی استفاده کند – و درنهایت به استفاده از کتون ها به عنوان سوخت تبدیل شود .مدت زمان لازم برای ورود کتوز در افراد مختلف متفاوت است . تحقیقات انجام شده بر روی ۳۴۹ بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود ۶۰ درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است. ممکن است این تغییرات آنقدر به آرامی انجام شود که اصلاً آنفولانزای کتو را تجربه نکنید. 4- شروع رژیم کتو بدون توصیه پزشک قبل از اعمال هرگونه رژیم غذایی باید با پزشک خود صحبت کنید. رژیم غذایی کتوژنیک از بسیاری جهات شبیه رژیم های کم کربوهیدرات دیگر است با این تفاوت که در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک، همزمان با کم کردن میزان مصرف کربوهیدرات باید به میزان متوسطی پروتئین مصرف کنید و میزان مصرف چربی را هم بالا ببرید. رژیم کتوژنیک استاندارد: در این برنامه میزان بسیار کمی کربوهیدرات، پروتئین به مقدار متوسط و چربی زیادی جای داده شده است.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

اما اینکار چندان هم راحت نیست؛ توجه داشته باشید که یک موز متوسط حدود ۲۷ گرم کربوهیدرات دارد و شما در طول برنامه رژیم کتوژنیک کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات را می توانید مصرف کنید. توجه داشته باشید که گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس حاوی کربوهیدرات اضافه شده هستند. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است. اگر بخواهیم با اعداد و ارقام بگوییم، شما بر اساس این نوع رژیم لاغری روزانه باید ۷۰% چربی، ۲۰% پروتئین و فقط ۱۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنید. شاید برای شما هم عجیب باشد که یک رژیم با مصرف درصد بیشتری چربی، چگونه می تواند به بیماری قلبی کمک کرده یا از بروز آن پیشگیری کند.

تحقیقات بسیاری نشان می دهند که رژیم های کم کربوهیدرات فاکتورهای مهم برای ایجاد بیماری های قلبی عروقی را از بین می برند. همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در افراد دارای اضافه وزن و چاق کاهش می دهد. با این حال سه گروه از افراد بیش از بقیه باید احتیاط کنند و قبل از هر اقدامی با پزشکشان مشورت کنند. برای اینکه تجربه خوبی از رژیم کتوژنیک و کاهش وزن داشته باشید باید نکاتی که قبل از شروع رژیم کتوژنیک مهم است را بخوانید. در رژیم غذایی کتوژنیک شما آزاد هستید که از کره، پنیر و خامه پرچرب استفاده کنید اما مصرف شیر ممنوع است چون قند موجود در شیر به سرعت تجزیه می شود. با این حال می توانید مقدار خیلی کمی شیر به قهوه تان اضافه کنید اما بهترین کار قطع مصرف شیر به طور کامل است. این رژیم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به وزن ایده آلتان برسید انرژی مورد نیاز بدنتان را نیز به طور مداوم تامین می کند و مانع از این می شود که احساس گرسنگی کنید. برخی افراد از رژیم غذایی کتوژنیک به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهن و مغزشان استفاده می کنند نه برای کاهش وزن! Th is w᠎as c​re​ated ​by GSA Conte nt Ge​ne᠎rator  DEMO᠎!

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

در پاسخ به این سوال باید عنوان کنیم که همان طور که گفته شد، این رژیم شامل پروتئین و چربی بالا می باشد. البته باید بدانید که این ماده هیچ گونه خطری ندارد. چاقی عوارض زیادی دارند و اگر برای درمان چاقی فکر نشود، جالب است بدانید که سالیانه میلیونها نفر بر اثر چاقی میمیرند! یک رژیم غذایی “کتو” یا “کتوژنیک” به این دلیل نامگذاری شده است که باعث می شود بدن مولکول های سوخت کوچکی به نام “کتون” تولید کند. تحقیقات نشان داده است که این رژیم، قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود میبخشد. در رژیم کتو شما بیشتر کربوهیدراتی که هضم آن آسان است مانند شکر، نوشابه،شیرینیها و نان سفید را حذف میکنید. رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی متشکل از میزان کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و چربی بالا می باشد که به طور موثری می تواند باعث سوزاندن چربی در بدن شود. مغز ارگان همیشه گرسنه ایست که هر روز انرژی زیادی مصرف می کند و به طور مستقیم نمی تواند این انرژی را از چربی دریافت کند. پروتئین هم بخشی از لیست غذاهای برنامه کتوژنیک است اما معمولاً بین غذاهای پروتئینی بدون چربی و منابع پروتئینی سرشار از چربی اشباع شده مانند گوشت گاو و بیکن تمایز قائل نمی شود.

رژیم کتوژنیک هدفمند: پیرو این نوع برنامه لاغری کتوژنیک در روزهایی که فعالیت زیادی داشته اید، می توانید کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات ها باعث می شود که بدن انسان در یک حالت متابولیک که به آن کتوز گفته می شود قرار گیرد. در این بین رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و کتوژنیک پروتئین بالا به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفتهاند. به مجموعه این عوارض، «آنفولانزای کتو» گفته شده که معمولا بعد از گذشت چند روز از بین خواهد رفت. در بهترین حالت می توان انتظار داشت که بعد از مدت طولانی قند خون بدون نیاز به دارو کنترل شود. فعالیتهایی مانند دوچرخهسواری شدید، دویدن، وزنهبرداری و تمرینهای سخت ممکن است در زمانی که سیستم شما با منابع سوخت جدید سازگار میشود، به کار گرفته شود. علاوه بر بیماری صرع، به نظر میرسد رژیم کتوژنیک برای درمان بیماریهایی که در گروه اختلالات سیستم عصبی دسته بندی میشوند هم موثر است. MCTها توسط کبد تجزیهشده و بهسرعت وارد جریان خون میشوند و بهعنوان منبع سوختی برای مغز و عضلات مورداستفاده قرار میگیرند. چربیهای سالم در روغنهای گیاهی مایع، مغزهای خوراکی و آووکادو یافت میشوند. خوردن لبنیات، غلات، سیب زمینی و مواد غذایی فراوری شده در رژیم غذایی پالئو ممنوع است، اما می توانید مقادیر زیادی گوشت، سبزیجات، سبزیجات ریشه ای، میوه و مغزهای خوراکی بخورید.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

عصاره گوشت پر از مواد مغذی و الکترولیت است که انرژی زیادی هم تولید می کند. آبگوشت یا عصاره قلم یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف در رژیم غذایی کتوژنیک است. پوشیدن لباس هایی که دوست دارین، راحتی توی تنفس، دویدن، ورزش کردن، بالا رفتن اعتماد به نفس ، سلامتی و کلی موارد دیگه چیزهایی هستن که این رژیم میتونه برای هر کسی به ارمغان بیاره. در رژیم غذایی کتوژنیک چربی ها دوست شما هستند و انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین می کنند. همانطور که در بیش از 50 تحقیق و بررسی نشان داده شده است، رژیم غذایی کتوژنیک تاثیرات مثبت زیادی روی کاهش وزن و افزایش عملکرد بدن دارد. بیش از ۵۰ درصد غذاهای ایرانی متشکل از مواد غذایی کربوهیدرات دار مثل برنج، سیب زمینی، ماکارونی و نان هستند. از بین این برنامه ها، رژیم پروتئین بالا و رژیم استاندارد بیش از سایرین مطالعه شده اند و متداول ترند.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

به بیان دیگر، در برنامه ورزشیتان با رژیم کتوژنیک باید برای هر حرکت ورزشی ۵ ست یا بیشتر با ۵ تکرار یا کمتر در نظر بگیرید. وقتی سبک کتو را در تغذیه میپذیرید باید تمام وعدهها را با تفکر و برنامهریزی آماده کنید. از آنجایی که رژیم کتو نیاز به چربی بالایی دارد، دنبال کنندگان این برنامه باید در هر وعده، غذاهای چرب بخورند. مجله زوم لایف در 30 دی 1401 کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است و شما باید در طول مدت رژیم در مصرف کربوهیدرات دقت کنید. نوشین در 29 دی 1401 من امروز، اولین روزی هست که رژیم کتوژنیک گرفتم و بسیار راضی هستم. احتمالا بعد از چند مدت که از رژیم غذایی کتوژنیکز پیروی کردید متوجه بهبود عملکرد مغز و ذهنتان می شوید. اگر تمایل به نوشیدن شیک های پروتئین بعد از اتمام تمرین دارید ،فقط کافیست مطمئن شوید که در طول روی به مقدار زیاد پروتئین دریافت نکرده اید. بعد از شروع رژیم ممکن است استپ وزنی نداشته باشید و هر هفته 1 تا 2 کلیو کاهش وزن را تجربه کنید، یا اینکه در یک هفته تغییری در وزن نداشته باشید!

فروش محصولات رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند. یک راه آسان برای افزودن چربی و کالری به رژیم کتوژنیک، استفاده از خامه است. بنابراین هنگامی که مصرف کربوهیدراتهای ساده با کمک رژیم کتو کاهش یابد، تولید انسولین نیز کاهش یافته و خطر التهاب در سراسر بدن به حداقل میرسد. زمانی که شما در دوره رژیم کتو هستید، کربوهیدرات کمتری را مصرف می نمایید. وقتی مصرف کربوهیدرات ها و مواد قندی کاهش می یابد، میزان ترشح انسولین در بدن نیز به شدت کم می شود. علاوه بر این رژیم غذایی کتوژنیکژنیک شما را از مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش به سمت مصرف مواد غذایی مغذی و با ارزش تشویق می کند و اشتهای شما را به سالم خوری عادت می دهد. خواندن برچسبهای روی مواد غذایی ، برنامهریزی وعدههای غذایی از قبل و آوردن غذاهای شخصی هنگام دیدن خانواده و دوستان ، درنهایت پایبندی به رژیم کتوژنیک را بسیار سادهتر میکند. برای جلوگیری از بالا رفتن کلسترول خون مصرف بیشتر از 36 عدد تخم مرغ در طول روز (به تنهایی یا مخلوط در غذاهای دیگر) توصیه نمی شود.