بهترین مدارس برتر صادقیه، آیت الله کاشانی، بلوار فردوس و اشرفی اصفهانی در منطقه 5

مدرسه هوشمند چیست؟ - تولید محتوای الکترونیکی-محتوای نو اسکلمر و برنان (2006) نیز بر این نظرند که یادگیری خودتنظیمی با موفقیت در مدرسه ارتباط دارد و شکست دانشآموزان در تنظیم نمودن یادگیری شان یک دلیل اصلی برای عدم موفقیت تحصیلی است. به عبارتی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در کاهش اضطراب دانشآموزان تأثیر مثبت ایجاد نموده farsamooz است. به عبارتی آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در بهبود یادگیری ریاضی دانشآموزان تأثیر مثبت ایجاد نموده است. اگر این عوامل با هم ترکیب شوند، میتوانند کارایی و عملکرد شبکههای برق را افزایش و بهبود دهند. لی (2008) پی برد که راهبردهای یادگیری خودتنظیم، هم بر رضایت یادگیرندگان از نظام آموزشی و هم بر عملکرد تحصیلی آنان اثرگذار بوده است و دانشآموزان محیط های یادگیری یادگیرنده محور در مقایسه با دانشآموزان محیط های محتوا محور و یا معلم محور از راهبردهای یادگیری خودتنظیم بیشتری برخوردار بوده اند. یادگیرندگان راهبردی یا برخوردار از توانایی خودتنظیمی در یادگیری، به طور فعال به یادگیری می پردازند و می دانند که چه وقت می فهمند و شاید مهمتر از آن، می دانند که چه وقت نمی فهمند.  .

هوشمند سازی مدرسه شخصی سازی یادگیری، پایه و اساس این مدرسه است به این معنی که معلمان در تعاملی که با دانش آموزان و خانواده ای آنها دارند روشی را که بر مبنای علایق و نقاط ضعف و قوت دانش آموز است می یابند و آموزش از آن طریق صورت می پذیرد. شوانفلد نیز معتقد است که اگر آموزش ریاضی منحصرا بر دانش پایه و راهبردهای حل مسئله تاکید کند، صرفا بخشی از تفکر ریاضی را اجرا کرده است. این در صورتی است که در مدارس هوشمند عکس این مسئله اتفاق می افتد و معلم بیشتر نقش راهنما را بر عهده دارد و دانش آموز با تحقیق و پژوهش مفاهیم درسی را فرا می گیرد و ارزیابی دانش آموزان نیز بیشتر بر مبنای میزان پژوهش گری به ایشان اختصاص می یابد.همین موضوع تکالیف والدین را افزایش میدهد و آنها مجبور می شوند تا مدت زمان بیشتری را برای فرزندان خود اختصاص دهند و اگر نتوانند چنین کاری را انجام دهند موجب فاصله گرفتن ایشان از فرزندانشان می گردد.

علاوه بر این، ویژگی هایی مانند مشاوره با دانش آموزان یا انجام تکالیف به صورت الکترونیکی، علاوه بر ایجاد رابطه خوب بین معلمان و دانش آموزان، به والدین این امکان را می دهد که از پیشرفت تحصیلی فرزندان خود مطلع شوند. اما استفاده از سیستم حضور و غیاب در مدارس، می تواند هرگونه غیبت، تاخیر یا تعجیل در خروج از مدرسه دانش آموزان و پرسنل را ثبت کرده و به اطلاع مسئولین مدرسه یا والدین برساند و مشکالات احتمالی در پیش رو را به حداقل برساند. این یادگیرندگان، با اعتماد به نفس بالا و احساس اطمینان از اینکه از عهده کار برخواهند آمد، با فعالیتها یا تکالیف یادگیری روبه رو می شوند. بررسی های مقدماتی برای اطمینان از عدم تخطی از مفروضه های نرمال بودن و شیب رگرسیونی و همگنی بودن واریانس انجام شد که به شرح زیر پیش فرض ها تایید شدند. بررسی های مقدماتی برای اطمینان از عدم تخطی از مفروضه های نرمال بودن و شیب رگرسیونی و همگن بودن واریانس انجام شد که به شرح زیر پیش فرض ها تایید شدند. پژوهش حاضر در ارتباط با بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای یادگیری خود تنظیمی بر یادگیری درس ریاضی و اضطراب دانشآموزان دختر دورهی اول متوسطه شهرستان بستانآباد در سالتحصیلی 95-1394 انجام شد.  ​.

با توجه به نتایج تحقیق و بحثهای مطرح شده مبنی بر اینکه آموزش راهبردهای یادگیری خودتنظیمی اثر مؤثری بر عملکرد یادگیری درس ریاضـی دانشآموزان دارد؛ بنابراین پیشنهاد میگردد: در کتـابهـای درسـی بـرای آگـاهی دانشآموزان، آموزش راهبردها گنجانده شود. برای تحلیل آماری داده های مربوط به این فرضیه و با توجه به استفاده از پیش و پس آزمون در این پژوهش، برای کنترل اثر پیش آزمون از روش تحلیل کوواریانس استفاده شده است. مرحله سوم : سنجش عملکرد ( ارزیابی پایانی ) در این مرحله ارزیابی کننده اقدام به اندازه گیری میزان عملکرد تحقق یافته با توجه به اهداف مورد نظر در شاخص های اختصاصی و عمومی می نماید. سیف(1386) ویژگیهای یادگیرندگان برخوردار از توانایی خودتنظیمی در یادگیری یادگیرندگان خودتنظیم را با صفت راهبردی معرفی می کند. کیل پاتریک (به نقل از فولادچنگ،1389) معتقد است شخصی که از آگاهی فراشناختی نسبتا خوبی برخوردار است، می داند که چه مقدار از مطالب ریاضی را کاملا درک کرده و چه میزان از تکالیف ریاضی را بدون غلط حل کرده است. نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنف نشان می دهد که چون سطح معنی داری بالاتر از 05/0 میباشد، داده ها از توزیع نرمال برخوردار می باشند.