تکنیک های ساده رفع بوی غذا از خانه


امروزه چون اکثر مردم آپارتمان نشین شده اند بوی غذا حتی اگر بوی خوبی باشد ممکن است برای آپارتمان و همسایه ها خوشایند نباشد و اگر تهویه به موقع صورت نگیرد و بوی غذا مدتی در محیط بماند میتواند به بویی آزار دهنده تبدیل شود.به همین دلیل در این قسمت میخواهیم تکنیک هایی را برای از بین بردن بوی غذا به شما ارائه دهیم.

استفاده از سیب زمینی:

سیب زمینی در جذب بو بسیار خوب است.

کاری که می توانید برای از بین بردن بوی بد غذا انجام دهید این است که نیمی از سیب زمینی ها را کمی نمک بپاشید و در ظرفی در آشپزخانه بگذارید.

روشن کردن شمع :

روشن کردن شمع در رفع بوی بد آشپزخانه بسیار موثر است. شمع بوها را خنثی می کند و از پخش شدن آنها جلوگیری می کند.

خیساندن تخته های برش:

اگر می‌خواهید از شر بوی آشپزی در آشپزخانه خلاص شوید، مهم است که به یاد داشته باشید که بوها می‌توانند در هوا و همچنین روی ظروف باقی بمانند.

تخته های برش چوبی هستند و در نتیجه خرد کردن، آب گوشت و سبزیجات می تواند به عمق تخته نفوذ کند و تمیز کردن تخته را دشوار می کند.

جوشاندن دارچین:

رایحه دارچین گزینه خوبی برای از بین بردن بوی نامطبوع آشپزخانه است. چوب های دارچین را در یک قابلمه آب به مدت 5 دقیقه بجوشانید و بگذارید خنک شوند.

استفاده از دانه های قهوه:

نوشیدن قهوه در صبح علاوه بر افزایش انرژی، فواید دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، می تواند بوی غذا ایجاد شده هنگام پختن شب قبل را از بین ببرد. دانه های قهوه باقی مانده را در ظرفی ریخته و روی میز آشپزخانه قرار دهید تا بوی نامطبوع آن گرفته شود.

استفاده از سرکه:

سرکه سفید علاوه بر اینکه یک پاک کننده عالی است، برای خنثی کردن بوی نامطبوع خانه و آشپزخانه نیز عالی است. یک لیوان سرکه را به مدت 15 دقیقه روی اجاق بجوشانید تا بوی نامطبوع از بین برود.

جوشاندن پوست مرکبات:

لیمو به دلیل عطر مطبوعی که دارد در رفع بوی بد محیط و خوشبوکردن غذا موثر است. بنابراین قبل از مصرف مقداری پوست لیمو را بردارید و در یک قابلمه آب بریزید. سپس حدود یک ساعت روی حرارت ملایم قرار دهید.

استفاده از جوش شیرین:

یکی دیگر از مواد مستحکم که معمولا در آشپزخانه استفاده می شود کربنات است که به راحتی می توان از آن در کل خانه استفاده کرد. برای رفع بوی غذا کافی است یک ظرف جوش شیرین در محیط قرار دهید.

تنظیم دمای یخچال:

یکی از راه های از بین بردن بوی بد یخچال دور ریختن مواد غذایی فاسد است، اما اگر یخچال همچنان بوی بد می دهد، دما را بررسی کنید زیرا دمای پایین یخچال شما یکی از دلایل خراب شدن مواد غذایی است.

روشن کردن تهویه:

بهترین راه برای جلوگیری از دائمی بودن بو این است که آن را از طریق هود یا پنکه خارج کنید. فراموش نکنید که فیلترها را مرتباً عوض کنید.

حتی اگر یک فن را به سمت پنجره تنظیم کنید تا بو را به بیرون هدایت کند، باز کردن پنجره ها به حذف بو کمک می کند.

نظافت منظم:

پس از آشپزی فوراً اجاق گاز خود را تمیز کرده و تابه ها را بشویید و باقیمانده مواد غذایی را روی آنها نگذارید.



Source link