رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی و چاک نوریس Effect

ما در این مطلب از سری مقالات ازپزشک در رابطه با رژیم کتوژنیک 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود صحبت خواهیم کرد. انتخاب صحیح این ترکیب بر میزان اشتهای ما به غذا و در نهایت روی وزن ما نیز تاثیرگذار باشد. در مطالعه دیگری که به دنبال بررسی تاثیر هرم رژیم کتوژنیک بر عملکرد دوچرخه سواری صورت گرفت ، رژیم کتوژنیک باعث بهبود ترکیب بدن و همچنین بهبود نسبی VO2 گردید. برخی شواهد نشان داده اند که خوردن چربی های سالم مانند آووکادو به جای چربی های کمتر سالم مانند گوشت فرآوری شده، می تواند با کاهش کلسترول، به بهبود سلامت قلب کمک کند. و مصرف برخی ویتامین ها ممکن است به بازگشت موهای شما به حجم و وضعیت پیش کتو کمک کند. این شامل مواردی مانند رشد سلول و عملکرد قلب ، ریه ها و اعضای دیگر شما می شود. برای مثال زمانی که در حال تماشا کردن مسابقه فوتبال هستید ، نباید فقط بخاطر اینکه شکستن تخمه یا خوردن پف فیل در حال تماشای تلوزیون حس خوبی به شما می دهد ، این خوراکی ها را مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک در صرع

رژیم کتوژنیک و پریود در این مقاله می خواهیم هر آنچه که در مورد این رژیم غذایی باید بدانیم و تمام باید ها و نباید های این رژیم غذایی را و اینکه چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند را عنوان کرده و به تفصیل آن را شرح دهیم. چه باید انجام دهم؟ از زمانی که رژیم کتوژنیک با هدف درمان و کنترل صرع ایجاد شد تا همین الان، آزمایش های مختلفی روی این رژیم انجام شده. خوشبختانه بسیاری از افراد این مسیر را قبلا طی کرده اند و به ترفندهایی دست یافته اند که روند انتقال به حالت کتوز را برای شما بسیار آسان می کند. وزن شما طی سالهای طولانی افزایش پیدا کرده است . ویتامین B که مدت طولانی با رشد مو همراه است ، بیوتین در طیف وسیعی از غذاها موجود است. شاید به نظر عجیب برسد چرا که در همه جا توصیه می شود که میوه زیاد بخورید. میوه های امروزی پوستی نازکتر ، هسته ای کوچکتر ، رنگی بهتر و طعمی شیرین تر دارند که همه این موارد به دلیل دستکاری هایی است که در تولید این میوه ها شده است .

ولی اصلا اینطور نیست .

کدو سبز یک سبزی بسیار همه کاره است که فرد می تواند سالاد، ساندویچ و تزیینات آن را به همراه داشته باشد. میزان سموم موجود در میوه های کنونی بسیار بیشتر از سال های گذشته است . این نوشته ها و ادعاها در بسیاری از موارد فقط حقه های تبلیغاتی هستند. به همین دلیل خودرن بیش از حد این میوه ها می تواند برای سلامتی مضر هم باشد . رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات زیاد می تواند عوارض جانبی زیادی را در افراد مبتلا به PCOS به وجود آورد. همچنین کربوهیدرات های پیچیده در مقایسه با کربوهیدرات های ساده حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری هستند. مواد مغذی کمتری با محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات ها ، از جمله بعضی از میوه ها و سبزیجات کربوهیدرات بیشتر ، می توانید انواع مواد مغذی بدن مورد نیاز بدن موهای سالم را کاهش دهید. در انتخاب میوه هم همیشه سعی کنید میوه های کم کربوهیدرات را انتخاب کنید و در زمان خوردن هم نیازی نیست که مثلا یه عدد پرتقال را یکجا بخورید. ولی اصلا اینطور نیست . در حالی که اصلا اینطور نیست .

این در حالی است که برخی از عوارض جانبی احتمالی آن وجود دارد. شکی نیست که رژیم کتوژنیک یا کتو ، یک استراتژی موثر کاهش وزن است. این رژیم غذایی به اندازه روزهای اول سخت نیست و حتما هم نیازی نیست که رژیم کتو را تا آخر عمر ادامه بدهید. برای تهیه این مواد اصلا لازم نیست که خود را بهزحمت اندازید. شاید فکر کنید که این مورد را قبلا اشاره کرده ایم و در این مورد کمی بیش از حد تاکید می کنیم . فقط یک قانون را رعایت کنید : زمانی که گرسنه شدید ، برای سیر شدن تا جایی که می توانید خوراکی های سالم و کم کربوهیدراتی مصرف کنید که خودتان در خانه آن را درست کرده اید و یا کسی آن را درست کرده است که به او اعتماد دارید . چراکه قانون این رژیم مصرف روزانه کربوهیدرات بسیار کم در مقابل مصرف چربی و پروتیین زیاد است. هرچقدر کربوهیدرات کمتری مصرف کنید ، نیاز شما به تزریق انسولین هم کمتر می شود . واکنش بدن شما به کاهش کالری.

رژیم کتوژنیک رژیم کم کربوهیدرات و پرچربی است که معمولا برای کاهش وزن استفاده میشود. یک دوم فنجان برنج قهوهای، 24 گرم کربوهیدرات خالص دارد. لازم است که پیش ازشروع این رژیم غذایی حتما یک چکاپ کامل انجام دهید و زیر نظر پزشک تغذیه باشید. در عوض، با آرد بادام درست می شود و اغلب به مخمر نیاز ندارد.آرد بادام به طور کلی دارای ریزمغذی ها و ترکیبات زیر می باشد : پروتئین 22٪، چربی 50% ، کربوهیدرات کل 21٪ ، قندها 4% ، فیبر رژیمی 12٪ نشاسته 6% و رطوبت، 5-7٪ .آیا می توانید در رژیم کتو نان بخورید؟ بهعنوان مثال در طول هفته، ۵ روز از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید و در ۲ روز بعدی مصرف کربوهیدرات را افزایش میدهید. توجه داشته باشید که برای دریافت نتیجه بهتر ، باید به هر طریقی که می توانید ، مصرف هرگونه محصول کارخانه ای و فراوری شده را سریعا متوقف کنید. ایده این است که شما کالری بیشتری از پروتئین و چربی و کالری کمتری از کربوهیدرات ها دریافت کنید.

این رژیم در بین ورزشکاران و افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب کرده اند اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند محبوبیت بیشتری دارد.در این نوع رژیم افراد برای افزایش شدت ورزش خود مجاز هستند تا قبل و بعد از ورزش کردن ۲۰ تا ۳۰ واحد کربوهیدرات دریافت کنند. رژیم کتوژنیک؛ شامل چربی زیاد، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار کم است. بهتر است قبل از اعمال هرگونه محدودیتی در رژیم غذایی خود باید حتما با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید. به طور معمول 30 تا 60 دقیقه قبل از ورزش 25-50 گرم کربوهیدرات خالص (یا کمتر) می خورید. رژیم غذایی کتوژنیک فاقد کربوهیدرات و در عوض سرشار از پروتئین و چربی است. در بسیاری از این فراورده ها ، بجای کربوهیدرات از ماده شیرین کننده مصنوعی به نام مالتیتول استفاده می شود که برای سلامتی مضرر است و به شدت می تواند برای افراد دیابتی خطرناک باشد. و این اجازه را به فرد می دهد که تا ۵۰گرم کربوهیدرات مصرف کند. یکی از مهم ترین داروهایی که می تواند جلوی کاهش وزن را بگیرد ، انسولین است . البته رژیم کتوژنیک استاندارد از سایر انواع آن شناخته شدهتر و پرکاربردتر است.

همه چیز راجب رژیم کتوژنیک

علاوه بر این، تعادل آب و مواد معدنی در این رژیم بهم میخورد که راهکار آن استفاده بیشتر از نمکهایی چون نمک هیمالیا و مواد معدنی میباشد. خیار، کدو سبز، کاهو، کرفس، کلم و گوجه فرنگی خام دارای مقدار زیادی آب هستند. سبزیجات دارای کربوهیدرات کم: گوجه فرنگی، پیاز، فلفل، کاهو و اکثر سبزیجاتی که برگ های سبز دارند و … پس از ۲ تا ۳ ماه میتوانید در موقعیتهای خاص کربوهیدرات مصرف کنید، ولی دوباره باید به رژیمتان برگردید. حتی می توانید فشار خون ، میزان قند خون و چربی خون را نیز در ابتدای رژیم اندازه گیری کرده و بعد از چند ماه دوباره این موارد را تست کنید و تغییرات را بررسی کنید. هر دوهفته یکبار و یا حتی ماهی یکبار دوباره همین مناطق را اندازه گیری کرده و مقایسه کنید. یک مطالعه دیگر بر سیزده فرد بزرگسال مشخص کرد که آنهایی که از رژیم کتو به مدت هشت هفته پیروی کردند، پنج برابر بیش از افرادی که رژیم کم چربی را دنبال کردند، چربی بدنشان را از دست دادند. زمانی که میخواهید بیرون غذا بخورید، یک غذای مبتنی بر گوشت ، ماهی یا تخممرغ انتخاب کنید. با این حال ، بسیاری از غذاهای سرشار از بیوتین ، مانند میوه و حبوبات ، معمولاً فقط در بخشهای کوچکی از رژیم کتو اجتناب می شوند و یا از آنها مصرف می شود.

خامه ، پنیر ، آجیل ، شکلات ، شیرینی ، میوه ، حلوا ، مربا و هر غذا و خوراکی خوشمزه را از جلوی چشمتان دور کنید تا دیدن آنها باعث پرخوری شما نشود . شما فقط زمانی که واقعا گرسنه شده اید می توانید سراغ خوراکی های موجود در آشپزخانه و یخچال بروید. امروز مردم ترجیح میدهند که از داروهای ضدتشنج استفاده کنند و سراغ رژیم غذایی نروند. بسیاری از داروها می توانند روند کاهش وزن را متوقف کنند . ممکن است به دلیل برخی از شرایط ، قادر به مصرف این داروها نباشید . محتوای کربوهیدرات بسیار کم در این رژیم ممکن است قند خون شما را در حد نرمال کنترل کند. افرادی که دچار اختلال در اکسیداسیون اسید چرب هستند، قادر به سوختوساز اسیدهای چرب موجود در این رژیم (که جایگزین کربوهیدرات برای تأمین انرژی شده) نیستند. کتوز، یک حالت متابولیک است که در آن بدن شما در درجه اول به جای کربوهیدرات برای کسب انرژی به چربی متکی است. بر اساس داده های USDA، کربوهیدرات خالص آن با کمی بیش از 5 گرم قند به کمتر از 7 گرم می رسد. ولی توجه داشته باشید که میوه ها علاوه بر فیبر ، آنتی اکسیدان و ویتامین، قند هم دارند.

روی هم رفته در صورتی که رژیم کتوژنیک درست اجرا شود ، در سال می توانید انتظار 23 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشید .این کاهش وزن در افراد مختلف می تواند متفاوت باشد . اگر این رژیم را به صورت متوسط و با فشار خیلی کم اجرا کنید می توان انتظار نیم کیلو کاهش وزن در هفته اول را داشت . یک رژیم کتوژنیک اصولی , تمام منابع کربوهیدراتش را از سبزیجات حاوی فیبر تامین میکند. یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد افزایش می دهد. درواقع این رژیم غذایی، بادام زمینی و مواد مغذی را بیشتر از 70 درصد در اولویت قرار میدهد. برای مثال زمانی که در حال کاهش چربی و افزایش عضله سازی هستید ، ترازو می تواند شما را به اشتباه بیاندازد .رژیم گرفته اید ولی وزن کم نمی کنید و حس می کنید که روش کارتان اشتباه است . Th᠎is has ᠎be᠎en g en᠎er at ed  with the help of GSA C ontent Generator Demoversion!