پنج کاهش وزن در رژیم کتوژنیک اشتباهاتی که در 5 سال

رژیم لاغری سریع شیر رژیم کتوژنیک به معنای کنار گذاشتن یک ماده اعتیاد آورد و البته خوشمزه به نام شکر است. مانند هر نوع اعتیاد دیگر، ترک کردن آن میتواند کمی چالش برانگیز باشد. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند.

روش رژیم لاغری سریع مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد. اصلی ترین راه حل این است که مقدار آب بیشتری استفاده کنید و سعی کنید مقدار آن را به ۸ لیوان در روز یا بیشتر نزدیک کنید.

رژیم لاغری برای کاهش وزن سریع

اما راه حل هایی وجود دارد که به وسیله آنها می توان عوارض رژیم کتوژنیک را تا حد زیادی به حداقل رساند. این فرایند اگر به مقدار طبیعی انجام بگیرد هیچ مشکلی ندارد اما مشکل زمانی ایجاد میشود که کربوهیدرات بیش از حد به بدن وارد میشود. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد.

کتوژنیک یعنی چه

رژیم کتو ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری های مختلف از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، اختلال در تغذیه، دیابت یا بیماری کلیوی خطراتی ایجاد کند. در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد.

2- برنامه غذایی در رژیم کتو به گونه ای است که میزان مواد غذایی ای از قبیل میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات در آن بسیار اندک است. زمانیکه به مقدار زیادی کربوهیدرات کاهش پیدا کند، بدن وارد مرحله ای به نام کتوسیس میشود. البته دقت کنید که در نمونه رژیم کتوژنیک ما نمونه ای کامل و جامع را قرار دادیم که هیچوقت این عوارض سراغ شما نمی آید.

رژیم لاغری سریع ۴ روزه

زمانی که این حالت اتفاق می افتد، بدن شما به طرز عجیبی در سوزاندن چربی برای انرژی کارآمد می شود. برای اینکه متابولیسم از گلیکولیز (سوزاندن قند) به کتوز (چربیسوزی) تبدیل شود، باید ۵۰٪ تا ۷۵٪ از کل کالری را از چربی دریافت کنید. زمانیکه بدن قندی برای سوزاندن نداشته باشد چکار میکند؟

انواع رژیم های کاهش وزن سریع

برخی از کارشناسان میگویند زمانیکه بدن وارد فاز کتوسیس میشود، ماهیچه ها تحلیل میروند و بدن خسته میشود و در نهایت وارد مرحله ضعف میشود که نتیجه آن سخت تر شدن کاهش وزن میباشد.برخی دیگر از متخصصان میگویند که رژیم کتوژنیک تنها باید به مدت کوتاه و تحت نظر پزشک رعایت شود. با این حساب، اگر فکر میکنید رویآوردن به رژیم کتوژنیک راهکارتان برای ازدستدادن وزن است، حتما به پزشک مراجعه کنید و با شناخت دقیق این رژیم پیش بروید.

همچون رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز، رژیم LGIT نیز در کلینیکهای سرپایی آغاز و برقرار میشوند و نیازی به اندازهگیری بسیار دقیق وزن غذاها یا پشتیبانی و نظارت شدید توسط متخصص تغذیه ندارد. این بنیاد همچنین، پشتیبانی مالی از یک مطالعهٔ پژوهشی در چندین مرکز را بهعهده گرفت که نتایجش در ۱۹۹۶ میلادی منتشر شد و آغازی برای توجه علمی دوباره به این رژیم غذایی درمانی بود.

هفت روشها شما ممکن است عوارض رژیم کتوژنیک چیست بدون Looking Like An Newbie را دوباره اختراع کند. پس از گذشت دو تا سه ماه میتوانید دوباره مثل قبل کربوهیدرات بخورید. حداکثر زمانی که می توانید از این رژیم جهت لاغری استفاده کنید، 3 ماه است و پس از آن باید از یک رژیم استاندارد با رعایت اصول و طبق تجویز پزشک جهت ثبات وزن یا کاهش تدریجی وزن پیروی نمایید.

خرید مواد غذایی کتوژنیک

در مواقع خاص و به تجویز پزشک رژیم کتوژنیک به عنوان یک روش درمانی مکمل، در درمان بیماری هایی همچون سرطان نیز استفاده شده است. اگر میخواهید از این رژیم غذایی استفاده کنید حتما ابتدا با پزشک مشورت کنید.چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. اگر به دنبال لیست کاملی از بهترین چربی های مفید هستید پس این مطلب را بخوانید.

این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. این تغییرات معمولا توسط ورزشکارانی که به دنبال استفاده از رژیم کتوژنیک برای افزایش عملکرد و استقامت هستند و نه توسط افرادی که به طور خاص بر کاهش وزن تمرکز دارند، انجام می شود.

بهترین رژیم کتوژنیک

پژوهشها نشان دادهاند که کتون فایدههایی مانند چربی سوزی، سرکوب اشتها، بهبود عملکرد ذهنی و کاهش خطر بیماریهای مزمن در پی دارند. افزایش توانایی های ذهنی و تمرکز: از آنجایی که چربی یک منبع فشرده تر انرژی نسبت به گلوکز میباشد، برای تغذیه مغز بهتر است و به همین دلیل دچار نوسان عملکرد مغزی و کاهش تمرکز نخواهید شد.- پیشگیری از بیماریها: کتوسیس نشان داده که میتواند از التهابات پیشگیری کند.

دانلود رژیم کتوژنیک Pdf

برای رسیدن بهحالت کتوزیس، نیاز است که ۷۵ درصد از کالری بدن را از چربیها تأمین کنید. به عنوان نمونه نیاز است که یک دوره ۵ روزه از رژیم غذایی کتو پیروی کنند و ۲ روز در هفته از رژیم غذایی کربوهیدرات زیاد استفاده نمایند تا این رژیم به عنوان رژیم کتوژنیک چرخشی نام گرفته است.

یه رژیم لاغری سریع

این به دلیل این است که خوردن چربی و تبدیل به آن کتون در بدن مانع از پرخوری و اشتهای زیاد می شود. از یک منبع انرژی دیگر که چربی است استفاده میکند و زمانیکه چربی ها نیز تمام شود بدن از موادی به نام “کتون” بهره میبرد.در این مرحله است که کتون ها وارد عمل میشوند.- زمانیکه بدن از کتون ها به عنوان منبع انرژی استفاده کند، خیل سریعتر چربی میسوزانید چراکه بدن در اینجا صرفا برای دریافت انرژی مورد نیاز خود از چربی های ذخیره شده استفاده میکند و نه شکر.- هنگامیکه بدن از چربی بجای شکر (گلوکز) به عنوان منبع انرژی استفاده کند، سطوح انرژی بدن تان بهبود پیدا میکند چراکه دیگر بدن نیازمند منابع خارجی نیست و هر زمان که نیاز داشته باشد میتواند از ذخایر خود استفاده کند.

با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. این رژیم معمولا بدون محدود کردن میزان مصرف کالری باعث لاغری میشود. البته مهم است که ابتدا میزان دریافت کربوهیدرات را بسیار کم نگه دارید. نتیجه رژیم کتو سریع خود را نشان میدهد؛ اما ماجرا از این قرار است که بهطور پایدار و دائمی نمیماند.

رژیم لاغری سریع در هفت روز

زنان باردار و شیرده: در حالی که تحقیقات در مراحل اولیه خود است ، مدلهای اولیه حیوانی نشان می دهند که برخی تغییرات متابولیکی در طول کتوسیس رخ می دهد که ممکن است بر رشد جنین تأثیر بگذارد. در این مرحله ممکن است که به شدت هوس خوردن مواد شیرین داشته باشید و همچنین حالت تهوع، کم خوابی یا بیخوابی به سراغ تان بیاید.

کاهش کربوهیدرات، بدن شما را در حالت متابولیسمی قرار می دهد که افزایش غیر طبیعی مواد کتونی در بدن نام دارد. زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. در ابتدا، رژیم غذایی کتو برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است که البته اماواگرهایی در استفاده از آن برای بیماران وجود دارد.

هرگاه تعادل میان این نورونهای مهاری و تحریکی در بخشی از مغز یا تمامی آن بههم بخورد، تشنج رخ میدهد. از این رژیم غذایی در دهه 1920 به عنوان راهی برای درمان صرع در کودکان استفاده می شد و به دلیل میزان موفقیت چشمگیر آن افرادی که رژیم کتو داشتند حدود 30 تا 40 درصد تشنج کمتری را تجربه می کردند.

در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. بسیاری از افراد بهامید ازدستدادن اضافهوزن در کوتاهترین زمان ممکن، بهسمت رژیمهای تازه میروند. تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. عدهای معتقدند که این رژیم انرژی بدن را بالا برده و فرد را در فعالیتهای ورزشی کمک میکند.

حتی ممکن است فرد سریعتر از زمان گفته شده وارد مرحله چربی سوزی شود. وقتی سطح انسولین بسیار کم میشود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد.میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک بسیار بالا است، اما میتواند فواید دیگری نیز داشته باشد، مانند گرسنگی کمتر و تأمین انرژی مداوم و…

رژیم لاغری سریع تا عید

از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. کتوزیس وضعیتی از سوختوساز است که به بدن اجازه میدهد در دورهای زمانی بدون غذا باقی بماند.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

در هر دورهای از زمان، نام یکی از رژیمهای غذایی بر سر زبانها میافتد. در این رژیم نیز مانند اکثر رژیمهای تخصصی، مصرف برخی از مواد خوراکی مجاز و برخی دیگر محدود میباشد. پنیر: پنیرهای فرآورینشده مانند چدار و موزارلا. پنیر: پنیر فرآوری نشده مثل پنیر بز، چدار، خامهای، موزرلا یا بلوچیز. این مساله شاید برای خیلی ها عجیب و یا حتی پذیرش آن سخت باشد اما یک حقیقت علمی است.

طبیعتا این مساله میتواند برای هر فردی متفاوت باشد. این رژیم نیز مانند سایر رژیمهای کاهش وزن، روند منحصر به فردی برای خود دارد. پالمر میگوید: «صدها پژوهش توصیه میکنند که رژیمهای غنی از غذاهای گیاهی، به میزان بسیار کمتری از بیماریهایی مثل پوکی استخوان، آلزایمر، بیماری قلبی، سرطان و دیابت نوع دوم منجر میشود. رژیم کتوژنیک، بهعنوان یکی از رژیمهای چربیسوزی است که با استفاده از این رژیم علاوه بر لاغری و کاهش وزن، میتوان به بهبود بیماریهایی مانند دیابت و پارکینسون نیز کمک کرد.

سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. آکنه و جوش صورت: کاهش میزان انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده در این رژیم میتواند به بهبود جوش صورت و درمان آکنه کمک کند. اگر داروهایی برای درمان دیابت مصرف میکنید که فشار خونتان را پایین میآورند، باید چند روز برای تطبیقیافتن داروها با بدن در رژیم غذایی صبر کنید.

Data was creat​ed with G SA C​onte​nt G᠎en erator Demov​er᠎sion᠎.

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایینتر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

رژیم کتو یا کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن را به یک دستگاه چربی سوز تبدیل می کند. همچنین چربی را در کبد به کتون تبدیل می کند که می تواند انرژی مورد نیاز مغز را تامین کند. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم.

در قسمت دوم این مقاله به ارائه یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک پرداخته ایم. با این وجود به یاد داشته باشید که نتایج تحقیقات در بسیاری از این زمینهها هنوز کاملا قطعی نیستند. در حال حاضر بسیاری از سرطانها بدین گونه معالجه میشوند این نوع درمان مانند این است که بیمار را همزمان با استفاده از چند دارو معالجه کنند. ​This conte nt w as w ri​tten ​with GSA Content G enerat​or DEMO​!

این رژیم غذایی برای مدت محدود و با اهداف خاص و برای درمان بیماری های خاصی باید استفاده شود. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. رژیم کتوژنیک تاثیر زیادی در کاهش وزن و جلوگیری از انواع بیماری های مختلف مانند صرع، بیماری قلبی و اختلالات خواب دارد.

چرا که کمک زیادی به رسیدن مواد موردنیاز برای سوخت و ساز اعضای مختلف بدن میکند. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد. به دلیل کم شدن میزان کالری و مواد غذایی مفید موجود برای مو، این امکان وجود دارد که پس از گذشت 5 الی 6 ماه بعد از آغاز این رژیم دچار ریزش موی شدید شوید.

غذاهای رژیم لاغری سریع

همینطور کربوهیدرات اضافی نه تنها به چربی بلکه به نوع خاصی از آن به نام تری گلیسیرید در خون تبدیل می شود که ریسک بیماری های قلب را بشدت افزایش می دهد. کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی: اگر بجای کربوهیدرات ها از چربی های مفید و پروتئین استفاده کنید میتوانید خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید چراکه با انجام اینکار منبع انرژی بدن خود را از شکر تبدیل به چربی کرده اید و این امر میتواند عواملی مانند کلسترول و چربی خون که باعث بیماری های قلبی میشوند را سرکوب کند.گفته میشود یکی از مهم ترین خواص رژیم کتوژنیک کاهش خطر ابتلا به سرطان میباشد.چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟

قبل از آغاز رژیم کتوژنیک باید یک آزمایش خون کامل انجام دهید. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. سبزیجات با کالری اندک. علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید.

خرید کتاب کتوژنیک

۵ درصد کالری از کربوهیدراتها به دست میآید (حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز). به نظر میرسد این رژیم غذایی از آن دست رژیمهایی است که به جای کلسترول بد، سطح کلسترول خوب را در بدن افزایش میدهد. اما همانطور که اشاره کردیم، چربی انواع متفاوتی دارد و در رژیم کتوژنیک باید از نوع سالم آن مصرف کنید.

رژیم لاغری گیاهخواری سریع

مهم است که به یاد داشته باشید که افراد نیازهای متفاوتی دارند و هیچ رژیم کاهش وزنی برای همه مناسب نیست. غذاهایی که در رژیم کتوژنیک نباید مصرف بشوند، کدام موارد می باشند؟ زیرا افراد بر این باور هستند که در این نوع می توانند علاوه بر پروتئین بیشتر، چربی کمتری مصرف کنند.

لازم است بهسراغ مصرف منابعی از چربی بروید که برای قلب سالم و مفیدند. بدنسازان به کربوهیدرات عادت دارند و بدون مصرف آن، خود را خسته و بدون انرژی میبینند. عادت های خود را اصلاح کنید. البته اگر میخواهید بطور موقتی کربوهیدرات مصرفی خود را بالا ببرید باید توجه داشته باشید که این کربوهیدرات ها را از منابع سالم مثل سیب زمینی و میوه دریافت کنید.

رژیم کتوژنیک ده روزه

رژیم غذایی کتوژنیک همچنین نشان داده شده است که کنترل قند خون را برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ ، حداقل در کوتاه مدت بهبود می بخشد. با در نظر گرفتن مطالعات انجام شده توسط پزشکان دریافتند که تراکم آسیب دیدگی های مغزی به واسطه رژیم کتوژنیک کاهش می یابد و از این طریق می تواند بیماری های مغزی را کنترل کند.

رژیم غذایی سریع کاهش وزن

میوههای زیادی وجود دارند که بهدلیل محتوای قند و کربوهیدراتشان، کتودوست نیستند. همانطور که مشاهده کردید نظرات فراوانی در ارتباط با رژیم کتوژنیک وجود دارد. گفته میشود رژیم کتوژنیک تنها باید در برخی شرایط ویژه و با اهداف پزشکی خاص استفاده شود و رایج شدن آن بین عموم مرد میتواند باعث بیماری های زیادی از جمله بیماری های قلبی بشود چراکه قلب هم یک ماهیچه است و همانطور که اشاره کردیم، در این رژیم غذایی ماهیچه ها تحلیل میروند.افرادی که مبتلا به دیابت نوع 2 هستند میتواند از رژیم هایی مثل رژیم کتوژنیک استفاده کنند چراکه در اینگونه برنامه های غذایی کربوهیدرات کم بوده و همین امر باعث تنظیم سطوح انسولین میشود اما راه های دیگری نیز برای کنترل انسولین وجود دارد.یک تحقیق علمی که در دانشگاه معتبر هاروارد آمریکا انجام شده میگوید که این رژیم به قدری سخت و محدود کننده است که مردم نمیتوانند به مدت زیادی آن را ادامه دهند و دقیقا به همین مطالعات زیادی درباره تاثیر رژیم کتوژنیک در طولانی مدت وجود ندارد چراکه نمیتوان براحتی افرادی زیادی را پیدا کرد که مدت طولانی این رژیم را رعایت کرده باشند.

کاهش وزن کتوژنیک

در حالی که تطبیق با کتوز میتواند دشوار باشد، مکملهایی وجود دارند که میتوانند از شما در چند روز اول حمایت کنند. با پیروی کردن اصولی که مشاور تغذیه برای شما در نظر میگیرد، بدن شما دچار شوک نمی شود و از این تغییر و سبک زندگی مشکلاتی برای شما به وجود نمیآید. ​Conte᠎nt h᠎as been generated with t he  he lp  of G SA Con tent Generat​or D᠎emoversion.

پژوهشها درباره میزان اثرگذاری رژیم کتو برای افرادی که دچار چاقی مفرط یا مبتلا به دیابت هستند هم محدود بوده است. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند.

روغن MCT: روغنهایی که تریگلیسرید با زنجیره متوسط دارند (Medium-chain triglyceride). در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند. هر دوی این محصولات لبنی دارای کربوهیدرات بسیار کم و چربی بالایی هستند، که آنها را برای کتو ایده آل می کند.

نمونه رژیم های کتوژنیک

ممکن است دراوایل

استفاده از این رژیم درست به خواب نروید اما با این حال، هنگامی که بدن شما به کتو عادت کرد، راحتتر به خواب میروید، عمیقتر میخوابید و با سرحالی از خواب بیدار میشوید. به مرور زمان و عادت کردن بدن، این خستگی برطرف خواهد شد. در اغلب مواقع این دوره یک هفته طول میکشد تا بدن به شرایط جدید عادت کند اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

اما آیا همه میتوانند بهسلامت و بیمشکل از عهده رعایت رژیمی برآیند که در آن مصرف چربیها بالا میرود و میزان کربوهیدراتها به کمترین مقدارِ ممکن میرسد؟ کتواسیدوز از عوارض دیابت است و میزان کتونها را به بالای 20 میلیمول رسانده، منجر به اسیدوز میشود. بدن کتونهای موجود در خود را تجزیه میکند؛ کتونها نوعی سوختاند که کبد آن را از چربی تولید میکند.

رژيم لاغري سريع جنرال موتورز

بههمین دلیل است که بسیاری از کارشناسان ممکن است به شما توصیه کنند که برای داشتن پوستی شفاف، سمزدایی را امتحان کنید که شامل غذاهایی با آنتیاکسیدان بالا برای کمک به کاهش استرس اکسیداتیو و بهبود سلامت کلی بدن است. به همین دلیل توصیه در این زمینه استفاده از مولتی ویتامین ها در طول رژیم است. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند.

به همین دلیل استخوان مواد معدنی خود از جمله کلسیم را دفع میکند. همین دلیل میل و اشتیاقهای فراوانی است که بهسمت کتو روانه شده و آن را بر سر زبانها انداخته است. منتها آیا رژیمها همان طور که ادعا میکنند در کمترین زمان و با حفظ سلامتیمان به ما در ازدستدادن چربیهای اضافه کمک میکنند؟

رژیم روزانه کتوژنیک

بهتر است ابتدا این داروها در دوز پایین مصرف شوند (پزشکان معمولاً چنین تجویز میکنند) و سپس آرام آرام دوز افزایش پیدا کند تا مقاومت بیمار به دارو بالا برود. در جلسهٔ مشاورهٔ اولیه، والدین را از لحاظ وجود شرایط یا وضعیتی که با این رژیم منع تجویز دارند، غربالگری میکنند. در یک بررسی که در سال 2014 بر روی حیوانات انجام شد، رژیم کتوژنیک در کاهش رشد تومور ، سرطان روده بزرگ ، سرطان معده و سرطان مغز تاثیر گذار بود.

اما به عنوان تنها راه حل برای

بیماری های جدی مانند سرطان نمی توان آن را در نظر گرفت. کتوسیس همچنین میتواند خطر ابتلا به آلزایمر، سرطان و دیابت را نیز کاهش دهد.- افزایش توانایی فیزیکی: کتوسیس باعث میشود بدن خیلی بهتر از اکسیژن استفاده کرده و همچنین از پایین افتادن قند خون نیز جلوگیری میکند و به همین دلیل میتواند در افزایش توانایی فیزیکی موثر باشد.

رژیم کتوژنیک چگونه میتواند موثر باشد؟ در طول روز برای پاکسازی هرچه سریعتر بدن شما بسیار موثر است. سعی کنید در طول روز به مقدار کافی آب مصرف کنید. منتقدان میگویند این رژیم تنها در کوتاه مدت تاثیر دارد و نتایج آن تنها بدلیل از دست دادن آب بدن است.

برنامه کتوژنیک

مطالعات نشان داده است که افراد دارای رژیم کربوهیدراتی کم در مقابل کسانی که چربی کمتری میخوردند، وزن بیشتری در شروع مدت زمان رژیم از دست دادند. در واقع، کبد بهجای تولید سوخت از قند یا گلوکزِ کربوهیدراتها، دست به تولید سوخت از چربیها میزند. در واقع، سوء استفاده از آن آسیب میرساند. استفاده از اینگونه رژیم ها می تواند بویژه در طولانی مدت با عوارض و مشکلات متعدد و حتی جبران ناپذیر همراه باشد و به هیچ عنوان بدون نظارت و تشخیص تیم درمان توصیه نمی شود.

باید بگوییم که این نمونه، همانطور که عنوان شده صرفاً جهت آشنایی شما با این رژیم آورده شده است، از این رو پیروی از آن توصیه نمی شود زیرا رژیم غذایی هر کسی بایستی با توجه به شرایط هر فرد طراحی و تجویز شود. در هر ۲ نوع رژیم غذایی فرد به مصرف غذاهای طبیعی و غیرفرآوری شده تشویق می شود.

گرچه ناراحتیهای گوارشی، یکی از عوارض این رژیم بود و یکی از بیماران بههمین دلیل از مصرف آن منصرف شد، اما تهیهٔ غذاهای قابل تحمل و خوشطعم برای کودکان آسانتر بود. همچنین می توانید غذاهای دیگر را با فیبر بیشتری جایگزین کنید. خرید موادی مانند گوشت و انواع آجیل پرهزینه است؛ بنابراین، محصولاتی مانند قهوههای کتو یا مکملهایی کتوژنیک در بازار موجودند که جایگزین مواد غذایی گران میشوند.

ورزش هایی که به افزایش وزن شما کمک می کنند عبارتند از اسکات (squats)، پوش آپ (Push ups)، پول-آپ یا بارفیکس (Pull-Up)، ددلیفت (deadlifts) و بسیاری دیگر از حرکات تمرینی قدرتی. فواید رژیم کتوژنیک در دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر ثابت شده است.رژیم غذایی کتوژنیک حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. آواکادو: میوه آواکادو شامل روغن بسیاری است و در رژیم کتوژنیک مورد استفاده قرار می گیرد.

لیست رژیم کتوژنیک

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هشت کارهای بسیار ساده ای که می توانید برای صرفه جویی در رژیم لاغری کتوژنیک رایگان انجام دهید 1402 – آموزش پیشنهادی – لطفا به بازدید از وب سایت ما.