چگونه پوست صورت خود را بهبود بخشیم؟


پوست شما بزرگترین عضو بدن شماست و پوست صورت شما ظریف ترین است. پوست صورت شما نیز بیشترین توجه را از سوی شما و دیگران به خود جلب می کند. بنابراین، مهم است که آن را سالم نگه دارید. اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید برای بهبود ظاهر و سلامت پوست خود انجام دهید. مهم است که نسبت به پوست خود احساس خوبی داشته باشید. شادتر، با اعتماد به نفس بیشتر، شما سالم تر است!

پیدا کردن یک برنامه روزانه خوب

۱. صورتت را بشوی

با مراقبت روزانه از آن می توانید پوست صورت خود را بهبود ببخشید. عادت کنید مراقبت از پوست را بخشی از برنامه روزانه خود قرار دهید. باید صبح و عصر و بعد از تعریق شدید صورت خود را بشویید. از یک پاک کننده ملایم، غیر ساینده، بدون الکل و آب گرم استفاده کنید. آب خیلی گرم یا خیلی سرد برای پوست شما خوب نیست.

از نوک انگشتان خود برای استفاده از پاک کننده خود استفاده کنید. از پارچه شستشو، لوفا یا اسفنج مشبک استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست شما را تحریک کند. در مقابل میل به اسکراب صورت خود مقاومت کنید – همیشه ملایم باشید.

مطمئن شوید که پاک کننده را به طور کامل از روی صورت خود بشویید. در غیر این صورت ممکن است از انباشتگی رنج ببرید، که می تواند منافذ شما را مسدود کند و پوست شما را کدر نشان دهد.

صورت خود را به آرامی اما کاملاً با یک حوله نرم و تمیز خشک کنید. به جای حوله ای که خودتان (یا دیگران) برای خشک کردن دستان خود استفاده می کنید، از یک حوله جداگانه برای صورت خود استفاده کنید. شما نمی خواهید میکروب ها را به صورت خود منتقل کنید.

۲. مرطوب کردن پوست

همچنین باید دو بار در روز کرم مرطوب کننده پوست را روی صورت خود قرار دهید. پس از شستن صورت به آرامی محصول خود را بمالید. از حرکات آرام به سمت بالا و دایره ای، به خصوص در اطراف پوست ظریف ناحیه چشم استفاده کنید، هرگز پوست خود را به سمت پایین نکشید – جاذبه به اندازه کافی این کار را انجام می دهد.

شما باید از دو مرطوب کننده مختلف استفاده کنید. موردی که برای روز انتخاب می‌کنید باید حاوی SPF باشد. کرم شب شما باید کمی غلیظ تر باشد و آبرسانی کامل تری را ارائه دهد.

۳. از ضد آفتاب استفاده کنید.

اگر به دلایلی نمی توانید مرطوب کننده ای را پیدا کنید که دوست دارید حاوی SPF باشد، حتما کرم ضد آفتاب را جداگانه روی صورت خود بزنید. شما باید این کار را هر روز انجام دهید، نه فقط زمانی که قصد دارید زمان زیادی را در خارج از منزل بگذرانید. آفتاب فقط با کمی قرار گرفتن در معرض – حتی از پشت ابرها – به پوست شما آسیب می رساند.

یک روش خوب این است که کرم مرطوب کننده و آرایش خود را طبق معمول انجام دهید. سپس از ضد آفتابی که مخصوص صورت شما است استفاده کنید. به جای لوسیون، به دنبال اسپری مه پاش باشید. این کار استفاده را آسان می کند و آرایش شما را خراب نمی کند.

۴. انتخاب محصولات متناسب با پوست خود

پوست شما منحصر به فرد است، بنابراین باید محصولاتی را پیدا کنید که برای نوع خاص پوست شما بهترین عملکرد را داشته باشند. پوست خود را بررسی کنید و سعی کنید مشخص کنید که آیا پوست شما نرمال، چرب، خشک یا ترکیبی از خشک و چرب است. اگر پوست شما حساس است (به راحتی تحریک می شود)، باید به دنبال پاک کننده ها و مرطوب کننده هایی باشید که به طور خاص برای لطافت بیشتر روی پوست ساخته شده اند.

اگر پوست شما در سمت خشک باشد، متوجه خواهید شد که پوسته پوسته می شود یا به راحتی ترک می خورد. پوست چرب معمولاً بسیار براق به نظر می رسد و متوجه خواهید شد که آرایش شما برای مدت طولانی در جای خود باقی نمی ماند. پوست مختلط به این معنی است که نواحی مشکل‌دار متفاوتی دارید – معمولاً پوست شما در ناحیه «T» (پیشانی و مرکز صورت، از جمله بینی) چرب و در بقیه قسمت‌های صورتتان خشک می‌شود.

اگر پوست خشکی دارید، از یک پاک کننده ملایم یا کرمی استفاده کنید. کسانی که پوست چرب دارند باید از پاک کننده های کف کننده بدون چربی و غیر کومدون زا که حاوی اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید هستند برای مبارزه با آکنه استفاده کنند.

اگر مطمئن نیستید از چه محصولاتی استفاده کنید، با متخصص پوست یا زیبایی خود در یک فروشگاه لوازم آرایشی یا فروشگاه بزرگ صحبت کنید.

کسانی که پوست خشک دارند باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنند که برچسب کرم یا پماد دارند. کسانی که پوست چرب دارند باید از لوسیون ها استفاده کنند، زیرا سبک تر هستند و آب بیشتری دارند.

چند نمونه محصول را بخواهید تا بتوانید قبل از تعهد چند چیز مختلف را امتحان کنید.

۵. روال خود را شخصی سازی کنید.

همچنین ممکن است اضافه کردن سرم را به عنوان مرحله ای از رژیم مراقبت از پوست خود در نظر بگیرید. سرم‌ها مخصوص مشکل هستند، بنابراین می‌توانید به دنبال یکی از آنها باشید که به صاف کردن پوستتان کمک کند یا مثلاً آن را روشن کند. قبل از استفاده از مرطوب کننده، مقدار کمی از سرم مایع را بمالید. نمونه سرم ها را هم بخواهید.

همچنین ممکن است یک تونر در نظر بگیرید که می تواند به تعادل مواد شیمیایی موجود در پوست شما کمک کند. تونرها اغلب به شکل اسپری هستند و بعد از استفاده از مرطوب کننده و سرم استفاده می شوند.

پیدا کردن یک لایه بردار خوب و ملایم نیز می تواند به بهبود پوست شما کمک کند. یک اسکراب لایه بردار می تواند به پوست شما کمک کند درخشان تر و درخشان تر به نظر برسد. برخی افراد یک بار در روز لایه برداری می کنند، در حالی که برخی دیگر یک بار در هفته برای آنها بهترین کار را انجام می دهند. برخی از انواع مختلف (و اسکراب های مختلف) را امتحان کنید تا ببینید چه چیزی پوست شما را به بهترین شکل نشان می دهد.

روش دوم ؛ رفع مشکلات رایج

۱. رفع نقاط تیره و لکه های پوست

رفع نقاط تیره لکه های تیره یا تغییر رنگ یکی از شایع ترین مشکلات پوست صورت است که افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. شما می خواهید پوستتان یکدست به نظر برسد، بنابراین مقابله با لکه های تیره مشکل ساز است. خوشبختانه راه هایی برای رفع آنها وجود دارد. برای لکه ها، باید یک درمان لکه بینی را به رژیم مراقبت از پوست شبانه خود اضافه کنید. هر روز عصر، یک محصول اصلاح کننده پوست را به لکه های تغییر رنگ روی صورت خود بزنید.

برای لکه های تیره، به دنبال محصولاتی باشید که حاوی رتینوئید هستند. این ماده شیمیایی حاوی مقدار زیادی ویتامین A است که به اصلاح نواحی مشکل شما سرعت می بخشد.

۲. کاهش چین و چروک.

چین و چروک ها برای بسیاری از افراد به خصوص با افزایش سن مشکل ایجاد می کند. محصولات زیادی وجود دارند که می‌توانند به کاهش خطوط ریز کمک کنند، بنابراین حتماً از متخصص پوست یا متخصص مراقبت از پوست خود بخواهید که توصیه کند. همچنین نکاتی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید که نیازی به محصولات ندارند. برای مثال سعی کنید به پشت بخوابید. این باعث کاهش فشار (و ایجاد چین و چروک) روی صورت شما می شود.

خطوط ریز دور چشم بسیار رایج است. یکی از راه‌های مراقبت از این موارد، اجتناب از چشم دوختن است. اگر متوجه شدید که برای دیدن تلاش می کنید، یک عینک مطالعه بگیرید. همچنین، هنگام بیرون رفتن از عینک آفتابی حتما استفاده کنید.

۳. چشم های پف کرده را درمان کنید.

چشم های خسته و پف کرده به دلایل زیادی ایجاد می شود: گریه، کم خوابی، آلرژی. خوشبختانه، درمان‌های زیادی نیز برای این مشکل رایج پوست صورت وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به راحتی در خانه انجام می‌شوند. به عنوان مثال، قاشق های سرد را امتحان کنید. چند قاشق فلزی را در یخچال خود بگذارید و اجازه دهید حدود پنج یا شش دقیقه خنک شوند. دراز بکشید و قسمت گرد قاشق (سمتی که غذا را نگه نمی دارد) به پلک های خود فشار دهید تا به دمای اتاق برسد. پاداش: همچنین احساس طراوت می کند!

می توانید از همین روش با خیارهای برش خورده نیز استفاده کنید. برش ها را به مدت 10 دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. در صورت لزوم با خیارهای تازه سرد شده تکرار کنید.

۴. لک ها را درمان کنید.

جوش ها (یا زیت ها) احتمالاً اولین شکایت پوست صورت هستند. هنگامی که با یک لک مواجه می شوید، قطعاً باید از برداشتن آن اجتناب کنید – این فقط باعث التهاب و احتمالاً عفونت می شود. در عوض، یک درمان خانگی توصیه شده توسط متخصص پوست را امتحان کنید. یک قرص آسپرین بخورید و له کنید. کمی آب اضافه کنید تا خمیر به دست آید. خمیر را با استفاده از یک سواب پنبه ای روی لکه خود بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب گرم بشویید.

یک راه حل ساده دیگر این است که یک تکه یخ را روی جوش خود نگه دارید. این باعث کاهش تورم و التهاب می شود. حدود پنج دقیقه یا تا زمانی که یخ شروع به ذوب شدن کند در جای خود نگه دارید.

مقداری آب لیموی تازه را روی جوش خود پاک کنید و بگذارید یک شب بماند. اسید موجود در آب لیمو آن را به یک قابض عالی تبدیل می کند که می تواند لکه های شما را درمان کند.

 



Source link