کامل راهنما برای درک انواع رژیم کتوژنیک

قطعا از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت کرده اند داستان های 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود ترسناکی شنیده اید. حتی اگر یک رژیم کم کربوهیدرات را انتخاب کنید، رژیم کتو با بسیاری از رژیم های کم کربوهیدراتی که از ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات تشکیل شده اند، متفاوت است. اگر قرار است از یک رژیم غذاای کتوژنیک متعادل استفاده کنید، مقدار کربوهیدرات را کاهش میدهید و پروتئین و چربی را بالا نگه میدارید، اما اگر یک بدنساز هستید و به دنبال ساختن ماهیچه هستید، باید چربی را به شدت بالا برده و پروتئین و کربوهیدرات را محدود کنید. به بیان دیگر شما باید یک برنامه غذایی کم کالری را دنبال کنید که در آن بخشهایی را محدود کنید، در حالی که از ویتامینها و مواد مغذی ضروری برای بدن خود استفاده میکنید. هدف از یک رژیم کتوژنیک – یک برنامه غذایی سرشار از چربی و کم کربوهیدرات – این است که با دستیابی به کتوز به شما در کاهش وزن موثرتر کمک کند. کنار گذاشتن مصرف قند اگر قند سلول های سرطانی را بیدار می کند و رشد سریع تر و تهاجمی تر آنها را موجب می شود، کنار گذاشتن این ماده می تواند به زندگی سالم تر و شاید حتی بدون سرطان کمک کند.

کتوژنیک و شیردهی This post has been g ener at​ed with G SA C on᠎tent Gen​erator DE​MO᠎!

شاید این کار خسته کننده باشد اما کاملا ضروری است. شاید در نگاه اول این یک رژیم لاغری نباشد، چون اصل کار استفاده از کربوهیدراتهای کم و چربیهای زیاد است. در واقع این روش به رژیم لاغری 20 کیلویی معروف است. در واقع مغز تمایل دارد چیزی را که کمبود دارد بخواهد که از نظر فیزیولوژیکی منجر به ولع مصرف قند میشود. بنابراین مبارزه با اشتیاق به مصرف قند به اندازه سرکوب میل به تشنگی سخت می شود. این رژیم علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به وزن ایده آلتان برسید انرژی مورد نیاز بدنتان را نیز به طور مداوم تامین می کند و مانع از این می شود که احساس گرسنگی کنید. امیدواریم از طریق برنامه غذایی که ذکر شد، بتوانید به اندام ایدهآل خود برسید. با داشتن چنین برنامه غذایی برای کاهش وزن و لاغری، دردسرهای فهمیدن میزان کالری آنچه میخورید از بین میرود. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد. در حالی که بهبود رژیم غذایی میتواند سلامت کلی فرد را در پی داشته باشد و به طور کلی خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد؛ اما تنها یک تکه از پازل است و مراقبتهاب دیگری هم نیاز دارد. Post w as gen᠎erated by GSA C᠎on​tent Ge nera​to᠎r DEMO!

کاهش وزن رژیم کتوژنیک

در این رژیم لاغری، مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات به شدت محدود شده است و به جای آن فرد باید پروتئین و چربی های سالم مصرف نماید. توجه داشته باشید که در رژیم غذایی عاملی محدود کننده مواد غذایی مقوی برای بدن نیست تنها باید از مواد غذایی که کالری کمتری دارند، استفاده شود. توجه کنید که منظور ما به ازای هر پوند از وزن بدن نیست. در مورد آمینو اسیدها نظرات متفاوتی وجود دارد، به خصوص BCAA که میگویند والین موجود در آن نوعی گلوکوژنیک محسوب میگردد. اینکه کدام یکی از انواع رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنید، کاملا به هدف شما بستگی دارد اما خوب رایجترین نوع، رژیم کتوژنیک استاندارد است که برای تازهکارها گزینهی خوبی محسوب میشود. این یک وضعیت متابولیکی در بدن شما است که در آن بدن شما چربی را به مولکولی به نام کتون تبدیل می کند ، که در هنگام محدود شدن گلوکز، بدن از آن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. استفاده از سبزیجات و مواد خوراکی حاوی فیبر نیز به شما کمک می کند تا این عارضه را بهبود دهید. Post has  been

g en​er ated wi th t he  help of G​SA C on tent G en er​at or Demov ersion .

برنامه غذایی شما باید شامل مقدار کمی غلات کامل و چربی های سالم، مقداری لبنیات کم چرب یا بدون چربی، پروتئین بدون چربی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات باشد. برخی از متخصصان تغذیه با اشاره به عوارض جانبی ناخوشایند ،خطرات استفاده از رژیم کتوژنیک ، خطرات بهداشتی و ماهیت ناپایدار این رژیم غذایی ، در مورد استفاده از آن هشدار می دهند. این تغییر متابولیسم باعث میشود تا افزایش وزن راحتتر از قبل انجام شود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث کاهش قابل توجه قند و سطح انسولین خون شوند. آووکادوی شکمپر یک غذای سریع، سالم و متفاوت در دوران رژیم غذایی شما است و میتواند یک ناهار ایدهآل در رسپی غذاهای کتویی باشد. در انتها بهتر است این مورد را بیان کنیم که تغییر رژیم غذایی به رژیم کتو در اوایل کار مقداری دشوار خواهد بود. پروتئین 20-30٪: پیروی از رژیم کتو به خوردن مقدار کافی پروتئین برای تأمین اسیدهای آمینه در کبد نیاز دارد، که به تولید گلوکز جدید برای سلولها و اندامهای بدن کمک میکند که نمی توانند از کتون به عنوان سوخت استفاده کنند. در عوض، اسیدهای چرب به عنوان منبع اصلی انرژی بهکار میروند. به عنوان مثال در یک آووکادو 12 گرم کربوهیدرات وجود دارد که 10 گرم آن فیبر است.این یعنی فقط 2 گرم کربوهیدرات خالص وجود دارد.

برای پتاسیم و منیزیوم را در سبزیجات و آووکادو و همچنین مغزیحجات پیدا کنید. بر روی غذاهای پرچرب و کم کربوهیدرات مانند تخم مرغ، گوشت، سبزیجات لبنی و کم کربوهیدرات و همچنین نوشیدنیهای بدون قند تمرکز کنید. هرگونه قند موجود در ترکیبات دارویی یا مکملهای غذایی را باید از میزان قند محاسبهشده رژیم روزانه کم کرد. برای رژیم غذایی کتو شما نیازمند پرهیز از موارد زیر هستید: قندها – نوشیدنی های گازدار، کیک ها، بستنی ها، آبنبات ها و بسیاری مواد غذایی از این دست را باید کنار بگذارید. غذاهای حاوی قند: نوشابه، آب میوه، اسموتیها، کیک، بستنی، آبنبات و… چند پنکیک کوچک از گندم کامل که حاوی توت و ماست بدون چربی است. علاوه بر این، تعادل آب و مواد معدنی در این رژیم بهم میخورد که راهکار آن استفاده بیشتر از نمکهایی چون نمک هیمالیا و مواد معدنی میباشد. با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. Th is article w as g᠎enerat ed by GSA Con᠎tent Gene rator DEMO.

رژیم کتوژنیک برای بیماران صرعی

شما می توانید ۱۲ عدد بادام (۸۵ کالری) یا ٧ نصف گردو (۹۵ کالری) یا ۲۰ عدد پسته (۸۰ کالری) را برای کنترل گرسنگی در عصر بخورید. لقمه ی سبزیجات خانگی: یك لقمه برای گیاه خواران كه با استفاده از نان تمام غله تهیه می شود دارای یک فرمول خوشمزه، سالم و کم کالری است. هویجهای کوچک یا سایر سبزیجات خام برای یک میان وعده مغذی مغذی بسیار مناسب هستند. میان وعده صبح شما باید سطح انرژی شما را بالا نگه دارد و شما را تا ناهار نگه دارد. در این نوع رژیم میزان کربوهیدرات بالا و پایین میرود و به عنوان مثال 4 روز کربوهیدرات پایین و 3 روز کربوهیدرات بالا مصرف میکنید. طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. توجه به این نکته ضروری است که با افزایش سن، شکل ظاهری بدن به تدریج تغییر میکند و نسبت عضلات کاهش مییابد زیرا نسبت چربی افزایش مییابد.

همانند رژیم کلاسیک کتوژنیک، این رژیم غذایی هم نیازمند مکملهای افزودنی ویتامینها و املاح در کودکان است و به صورت دورهای، در کلینیکهای سرپایی کنترل و تنظیم میشود. در یک رژیم غذایی استاندارد توصیه میشود بین ۴۵ تا ۶۵ درصد از کالری مورد نیاز از طریق کربوهیدرات تأمین شود. اگر هدف شما جلوگیری از افزایش وزن و لاغری است، غذاهایی را انتخاب کنید که تعداد کالری مناسب را برای حفظ وزن شما تأمین کنند. آنفولانزای کتو برای افرادی رخ میدهد که به طور ناگهانی کربوهیدرات را قطع میکنند و چربی را بالا میبرند و دچار خستگی، بی حالی و سردرد میکنند و دلیل اصلی کاهش و کمبود الکترولیت است. در رژیم استاندارد کتوژنیک کربوهیدرات 5 درصد، پروتئین 20 درصد و چربی 75 درصد کالری دریافتی روزانه را تشکیل میدهد. این رژیم لاغری 7 روزه رژیم کتوژنیک، با میانگین 20.5 گرم کربوهیدرات خالص در روز، به شما نشان میدهد که چگونه میتوانید در 7 روز وزن خود را کاهش دهید.

نحوه رژیم کتوژنیک

با این تفاوت که از نظر زمانی بین 2 تا 5 روز زمان میطلبه. همانطور که قبلاً شنیده اید، صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و زمان صرف کمبود کالری نیست. توجه: این رژیم لاغری برای همه ی افراد مناسب نیست و برای دریافت بهترین نتیجه لازم است به متخصص تغذیه مراجعه شود. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است. هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که چاقی و اضافه وزن چگونه بر افزایش بروز سرطان تاثیر می گذارد اما رابطه مستقیم با بروز سرطان دارد. مهم نیست قبلا از چه رژیم غذایی پیروی میکردید، کتو یک تغییر بزرگ خواهد بود. در نتیجه این مواد غذایی جزء غذاهای محبوب رژیم کتو به شمار می روند. این محصول لبنی ارزشمند میزان کربوهیدارت بسیار کم و چربی بالایی داشته و یکی از مهمترین غذاهای مجاز و مخصوص رژیم کتو محسوب می شود.

فروشگاه کتوژنیک تبریز

حتی برای برخی از افراد این مزیت مهمتر از میزان کاهش وزن در رژیم کتوژنیک است و جالاب است که بدانید تجربه آن فقط یک یا دو روز رژیم گرفتن طول میکشد. حالا اونها رو به ظرف مخصوص پخت پزتون که توش روغن زیتون ریختین، اضافه کنید. آنها را میتوانید به صورت خام یا پخته به میان وعده خود اضافه کنید. برخی از دیگر گزینههای مناسب برای میان وعده، ماست بدون چربی، پنیر کم چرب یا یک تخم مرغ آب پز سفت است، برای برنامه رژیم لاغری یک ماهه اما مطمئن شوید که چیزی را انتخاب کردهاید که قبلا در وعده صبحانه مصرف نکردهاید. عدهای هنگام شروع رژیم کتو از شنیدن «محدودیتهای» این رژیم دچار اضطراب میشوند، اما کسانی که این شیوه زندگی را تجربه کرده باشند، میدانند این رژیم واقعاً راحت و مؤثر است. 70-60٪ چربی: رژیمهای کتو جایگزین کالری دریافتی از کربوهیدراتها با افزایش درصد کالری دریافتی از چربی می شوند. متخصصان همواره توصیه میکنند که مصرف چربیهای اشباع شده را به دلیل ارتباط با بیماریهای قلبی، از ۷ درصد کالری روزانه خود، بیشتر نکنید. توجه داشته باشید که برای دسر از خامه و مواد غذایی پرچرب استفاده نکنید.