4 راه ساده برای غلبه بر چربی شکم در دوران یائسگی – دکتر رویا خادمیان


72f3ea37 ec6f 4ade 9bad a95bfca05a0e - 4 راه ساده برای غلبه بر چربی شکم در دوران یائسگی

4:راهی آسان برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

افزایش وزن به محض رسیدن به میانسالی اجتناب ناپذیر است ، اما حقیقت این است که می توان با آن مقابله کرد. تغییرات طبیعی هورمونی به این معنی است که ممکن است علائم یائسگی مانند گرگرفتگی ، تعریق شبانه و نوسانات خلقی را تجربه کنید ، اما نیازی به نگرانی نیست که بپذیرید هیچ کاری در مورد یائسگی در مورد چربی شکم نمی توانید انجام دهید.

قبل ، در طول یا بعد از یائسگی ، سطح استروژن کاهش می یابد ، متابولیسم کند می شود و کاهش وزن به ویژه در قسمت های میانی بدن دشوارتر می شود. چربی شکمی نه تنها در دوران یائسگی تحریک کننده است ، بلکه می تواند برای سلامتی انسان نیز مضر باشد. مطالعات نشان می دهد که یائسگی خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، برخی از سرطان ها و حتی مرگ زودرس را افزایش می دهد.

1. راههای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی

برای مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی بیشتر ورزش کنید. با ترکیبی از تمرینات متوسط ​​تا شدید برای از بین بردن چربی شکم در دوران یائسگی شروع کنید. برنامه روزانه شما باید شامل تمرینات هوازی مانند شنا ، پیاده روی ، دوچرخه سواری ، دویدن و تمرینات استقامتی یا قدرتی باشد.

2. بهتر است ایستاده باشید تا زمانی که می توانید بنشینید

هرچه بدن شما بیشتر حرکت کند ، کالری بیشتری می سوزانید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که تا جایی که ممکن است در طول روز قائم باشید. این نه تنها کالری می سوزاند ، بلکه می تواند از سایر مشکلات سلامتی نیز جلوگیری کند.

نشستن طولانی مدت با سطوح بالاتری از چربی شکمی و همچنین در اطراف اندام هایی مانند کبد همراه است که خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را افزایش می دهد. برای اینکه بیشتر بمانید ، با تلفن توقف کنید یا کمی دورتر از پارکینگ پارک کنید تا کمی جلوتر بروید. اگر به پرخوری جلوی تلویزیون عادت دارید ، یک پدال روی نیمکت خود روی زمین بگذارید تا بتوانید حین حرکت در برنامه های مورد علاقه خود حرکات لازم را انجام دهید.

3. زمان غذا خوردن و میان وعده ها برای خوردن آگاهانه است

مهم نیست که در میانسالی چه رژیمی را دنبال می کنید ، مهم این است که چه زمانی غذا می خورید. به عنوان مثال ، خوردن بستنی در نیمه شب ، خوردن چیپس سیب زمینی ایده های بدی هستند ، حتی در طول روز انتخاب خوبی نیستند. پیام کلی در مورد زمان غذاخوری آشپز روشن است. خیلی دیر غذا نخورید.

غذا خوردن در اواخر شب در واقع تلاشی برای کاهش وزن است. در مورد محدودیت زمانی خود سختگیر باشید. وعده غذایی خود را در زمان معقولی به پایان برسانید ، به عنوان مثال ، ساعت 7 بعدازظهر ، و بعد از 12 ساعت ، صبح روز بعد در 7 بعد از ظهر آن را ادامه دهید.

استراتژی های خواب سالم را برای آرامش بهتر و مبارزه با چربی شکم در دوران یائسگی به روز کنید.

بی خوابی یک علامت بسیار شایع در دوره ای است که بدن زن در حال حرکت به سمت آخرین چرخه قاعدگی است. یکی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از یائسگی انجام دهید ، کم خوابی است. خواب ناکافی بر هورمون های گرسنگی تأثیر می گذارد – گرلین و لپتین. شما باید آشپزخانه خود را ببندید و دندان های خود را تا 7 بعد از ظهر مسواک کنید. این کار باعث می شود تا دیر غذا نخورید و خوب نخوابید. نباید قبل از خواب غذا بخورید ، زیرا خواب شما را مختل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید