نکات برتر رژیم کتوژنیک و پریود

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک یکی از اشتباهاتی که بعضا افراد میکنن این هست که تصور میکنن قراره توی رژیم کتوژنیک هر مدل چربی یا پروتئینی که دوست 5 میان‌بر برای فروشگاه کتوژنیک در اصفهان که می‌گیرد نتیجه در پرونده منجر شود دارن، خورده بشه. ۱. در رژیم لاغری کتوژنیک، مواد غذایی پروتئینی به صورت کامل جایگزین مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نشده اند و چنانچه در ابتدای این رژیم لاغری، مواد پروتئینی به میزان زیادی مصرف شوند روند سرعت بدن برای رسیدن به مرحله کتوز (چربی سوزی)کاهش پیدا می کند. ورزش منظم، حتی متوسط، بدون در نظر گرفتن رژیم غذایی، همیشه خوب است، اما حتی بیشتر از آن در طول رژیم کتوژنیک و این به میزان قابل توجهی سرعت کاهش وزن بدن شما را افزایش میدهد و تولید اجسام کتون را تحت تأثیر قرار میدهد، و اجازه میدهد تا بدن شما در کتوز شدیدتر قرار گیرد. از آنجا که رژیم کتو به چربی زیادی نیاز دارد، دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی، مقدار زیادی چربی بخورند. علاوه بر این، این رژیم غذایی آنقدر سیر کننده است که میتوانید بدون شمردن کالری یا پیگیری مصرف مواد غذایی، وزن خود را کاهش دهید.

آموزش رایگان رژیم کتوژنیک

لیست خرید رژیم کتوژنیک برخی از چاشنیها و سسها: این مواد اغلب حاوی شکر و چربی ناسالم هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که باعث میشود رژیم کتو نسبت به رژیم غذایی کم چرب برتری بیشتری داشته باشد، از جمله افزایش مصرف پروتئین، که مزایای بیشماری را فراهم میکند. این رژیم شامل خوردن غذاهای غنی از چربی های مفید، مقادیر متوسطی پروتئین، اما مقادیر بسیار کمی کربوهیدرات است و باعث می شود که بدن وارد حالت کتوزیس شود. رژیم کتوژنیک یکی از انواع رژیم های لاغری است. و همه دکتر ها نمیان بیماری چاقی رو درمان کنن .چاقی بیماری ترشح بیش از حد هومون انوسلین هست . بیماران مبتلا به بیماری کلیوی باید محتاط باشند زیرا این رژیم می تواند وضعیت آنها را بدتر کند. متناوبا، برخی از رستورانها و سرویسهای تحویل غذا، غذاهای مبتنی بر این رژیم را در منو خود قرار دادهاند که میتوانید به سادگی آنها را سفارش دهید. وعدههای غذایی مبتنی بر تخم مرغ مانند املت یک گزینه بزرگ را برایتان فراهم میآورد. در حقیقت، پژوهشگران نشان دادهاند که این رژیم به اندازه رژیمهای مبتنی بر مصرف کم چربی، در کاهش وزن موثر است. کتوزیس حالت متابولیکی است که در آن بدن از چربی به جای کربوهیدرات برای سوختوساز خود استفاده میکند.

این کاهش

کربوهیدرات بدن شما را در وضعیت متابولیکی بنام کتوز قرار می دهد که وقتی این اتفاق بیفتد ، بدن شما در سوزاندن چربی ها فوق العاده کار می کند، همچنین بدن این چربی ها را به کتونهای موجود در کبد تبدیل می کند ، که می تواند انرژی مغزی را تامین کند. پزشکان معمولاً این رژیم را برای کودکانی که تشنجهایشان با داروهای مختلف ضد صرع کنترل نشده است، به کار میبرند. بر همین اساس افرادی که از این رژیم استفاده کردهاند، میزان داروهای خوراکی خود را کاهش داده اند و توانسته اند میزان قابل توجهی از وزن خود را بکاهند. مطالعه دیگر در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که با کمک این رژیم، 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به قطع استفاده از تمام داروهای دیابت هستند. آسیبهای مغزی: یک مطالعه بر روی حیوانات نشان داد که رژیم غذایی میتواند ضربه مغزی را کاهش داده و به بهبودی پس از آسیب مغزی کمک کند. رژیم غذایی کتو، یکی از رژیمهای پرطرفدار است که به کاهش وزن و درمان بیماریهای مختلف کمک میکند؛ اما با وجود تمام مزیتهایی که دارد ممکن است در بعضی شرایط برای سلامتی مضر باشد؛ پس بهتر است قبل از اینکه به سراغ این رژیم بروید با فواید و عوارض رژیم کتو بیشتر آشنا شوید.

این رژیم غذایی با فواید سلامتی بسیاری از بهبود سلامت روان، کاهش کلسترول تا بهبود چشمگیر کبد چرب (کبد چرب) مرتبط است، اما تمرکز اصلی آن کاهش وزن است. این امر، همراه با افزایش کتونها، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. ۲. در این رژیم لاغری مانند سایر رژیم های لاغری باید به مقدار فراوان آب نوشیده شود تا ضمن تامین آب بدن و همچنین افزایش متابولیسم بدن ، با ایجاد حس سیری تمایل فرد به خوردن کاهش یابد. ۳. ورزش کردن فراموش نشود ؛ چون ورزش ضمن کمک به کاهش وزن بهتر، به عضله سازی کمک می کند. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کاهش عوامل خطرات بیماری است. ۶. تحقیقات نشان داده در کودکانی که به بیماری تشنج مبتلا هستند و بیماری آنها توسط داروها قابل کنترل نیست ؛ رژیم کتوژنیک می تواند موجب کاهش و یا پیشگیری از تشنج در آنها شود. صرفاً لازم است که استفاده از آنها را کمی افزایش دهیم و با غذاهای طبیعی، حتی آنهایی که ارزش استخراجی بیولوژیکی بالایی دارند، مانند پروتئینهای آب پنیر فوق خالص، یا با اسیدهای آمینه (به اصطلاح بلوکهای سازنده عضلات، مواد فعال) یکپارچه شوند. متاسفانه خیلی از افراد لاغر با این دید که پروتئین و چربی باعث چاق تر شدن میشه، اقدام به استفاده از این مواد غذایی میکنن و در نهایت با نتیجه برعکس روبه رو میشن.

اینکار نه تنها میتواند بسیار کمک کننده باشد، باعث ذخیره شده زمانتان در طول هفته نیز میشود. کربوهیدرات % ۵-۱۰، پروتئین % 25- 20 و چربی های مفید به میزان % ۷۰-۸۰ در رژیم لاغری کتوژنیک کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند ؛ البته این میزان با توجه به نوع رژیم کتوژنیک کمی متفاوت است. ۳. رژیم کتوژنیک دوره ای CKD: این نوع رژیم به گونه ای تنظیم شده که فرد ۵ روز طبق برنامه غذایی پیش می رود ولی در ۲ روز آخر می تواند میزان دریافت کربوهیدرات خود را بیشتر کند. آن ها در طو روز میجنگیدند بنابراین وقت چندانی برای غذا خوردن نداشتند. سپس تعیین کنید که کدام مواد غذایی موردعلاقه اتان در برنامه اتان جای میگیرد. ۷. از آنجایی که این رژیم غذایی همانند سایر رژیم های لاغری تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در یک رژیم غذایی متعادل را تأمین نمی کند ، متخصصین تغذیه مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی را توصیه می کنند که مهمترین آنها کلسیم و ویتامین D ، ویتامین های گروه B و سلنیوم می باشد. به گفته آنها این رژیم غذایی خطرات بالقوهای را برای سلامت افراد ایجاد میکند که در ادامه به این خطرات خواهیم پرداخت.

رژیم کتوژنیک کاهش وزن

پیروی از رژیم غذایی کتو فوایدی متعددی دارد که در ادامه آنها را برمیشماریم. همچنین، با کمک این رژیم غذایی بدن میتواند چربی را در کبد به کتون تبدیل کند که در تامین انرژی مورد نیاز مغز موثر است. پیش از این، رژیم کتو برای کمک به کاهش دفعات حملات صرع در کودکان استفاده میشد، اما امروزه از این رژیم برای کاهش وزن استفاده میشود. به همین دلیل رژیم کتو طرفداران زیادی داد و جدا از لاغری سریع؛ برای بهبود سلامت جسم هم مورد استفاده قرار میگیرد. بروز نفخ و درد معده در افراد به دلیل این است که فرد در ابتدای شروع رژیم به چربی بدن فشار زیادی وارد کرده باید این کار به صورت تدریجی انجام شود در غیر این صورت فرد احساس سنگینی در دستگاه گوارش می کند. رژیم کتوژنیک چگونه کار می کند ؟ در نتیجه برای انجام تمرینات قدرتی و کار با وزنه، ستهایتان باید بیشتر از ۱۰ ثانیه طول بکشد. سطح تری گلیسیرید و کلسترول بد (HDL) نیز در رژیم غذایی کتو کاهش پیدا میکند. در این مطلب به بررسی رژیم غذایی کتوژنیک، فواید و خطرات آن میپردازیم.

᠎This po᠎st was done ​with the help of GSA Con᠎tent Generat or᠎ D​em ov ersion!

رژیم کتوژنیک برای چه کسانی ضرر دارد

در این مطلب سعی کردیم به صورت مختصر و مفید ، رژیم کتوژنیک را به شما عزیزان معرفی کنیم. رژیم کتوژنیک در ابتدا به عنوان ابزاری برای معالجه بیماریهای عصبی مانند صرع شناخته شد. در زیر با جزئیات بیشتر این رژیم غذایی برای مبتدیان آشنا خواهید شد. از آنجا که رژیم کتوژنیک از نظر کربوهیدرات بسیار کم است ، در عوض چربی ها سوخت اصلی می شوند و بدن را مجبور می کند که برای تامین انرژی به سراغ چربی های ذخیره شده برود و به این ترتیب موجب کاهش وزن و لاغری افراد خواهد شد. ۳.افزایش توانایی بدنی: در این رژیم لاغری بدن ازچربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی و سوخت استفاده می کند به همین دلیل فرد می تواند برای مدت طولانی تری بدون احساس گرسنگی به فعالیت های خود بپردازد. لازم به ذکر است که این رژیم غذایی باید تحت نظر پزشک اجرا شود و استفاده از آن بدون مشورت پزشک و بدون نظارت افراد متخصص به هیچ وجه توصیه نمی شود.

در حقیقت، تحقیقات نشان میدهند که رژیم کتوژنیک به مراتب برتر از رژیمهای غذایی کم چرب است. مدت زمانی که طول می کشد تا بدن فرد به کتوز(Ketosis) ( سوزاندن چربی در بدن ) برسد در افراد مختلف متفاوت است و به بدن هر فرد بستگی دارد. وقتی این اتفاق میافتد، بدن شما در سوزاندن چربی برای تبدیل آن به انرژی فوق العاده کارآمد میشود. برخی افراد اقدام به اجرای طولانی و پشت سر هم این رژیم لاغری می کنند که در نتیجه آن دچار عوارض مختلفی می شوند. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و رشد کند تومور استفاده میشود. رژیم غذایی کتوژنیک انواع مختلفی دارد و هر یک تفاوتهایی با یکدیگر دارند. در دنیای رژیمهای لاغری، برنامههای غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین زیاد اغلب توجه را به خود جلب میکنند. مسلما موثرترین و کم عارضه ترین روش لاغری استفاده از رژیم غذایی اصولی و دریافت میزان کالری مناسب در کنار ورزش کردن است؛ اما گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی از جمله آماده کردن خود برای شرکت در یک مهمانی و یا مراسم خاص می خواهند در یک ماه لاغری و کاهش وزن بیشتری را تجربه کنند. یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک به میزان 75٪ حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد.

یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، 2.2 برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم چربی دارند، وزن کم میکنند. طبیبان یونان باستان برخی بیماریها و از جمله صرع را با تغییر در رژیم غذایی بیماران درمان میکردند. کلیهها به متابولیسم پروتئین کمک میکنند و رژیم غذایی کتو میتواند به افزایش حجم پروتئین در کلیهها منجر شود. این حالتها ممکن است ناشی از آن باشد که بدنتان در حالت کامل کتوزیس قرار نگرفته و یا نتوانسته به صورت موثر چربیها و کتونها استفاده کند. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و در درجه اول توسط بدنسازان یا ورزشکاران استفاده میشوند. شرکتکنندگان در مطالعه با وجود اینکه تحت پرتودرمانی، شیمی درمانی یا ترکیبی از هر دو بودند، این مزایا را تجربه کردند. اما از اونجایی که کربوهیدرات زیادی داره، بدن به جای سوزوندن، اونارو مثل سلولهای چربی توی بدن ذخیره میکنه. این رژیم با داشتن مقدار زیادی چربی برای متابولیسم میتواند شرایط فرد دچار بیماری کبدی را بدتر کند. حتی ممکن است در نهایت به جای چربیهای سالم، چربیهای اشباع شده زیادی بخورید که این میتواند شما را در معرض خطر سطوح بالای کلسترول بد و بیماری قلبی قرار دهد.